Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در بخش صنعت تا شهریور سال ۱۴۰۰، افتتاح ۱۷ واحد تولیدی در دستور کار است، ولی فولاد قاین قبل از پایان امسال به بهره برداری می رسد.

«عباس جرجانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: امسال برای تحقق جهش تولید، مشکلات تمام واحدها و معادنی که در خراسان جنوبی تعطیل شده اند، بررسی می شوند و پس از حل مشکلات، مجدد راه اندازی خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: واحدهای صنعتی که نیاز به بازسازی داشته باشند توسط سازمان صمت حمایت می شوند، همچنین برخی از واحدهایی که به دلیل نبود بازار مناسب و مقبولیت نداشتن محصول آن ها از چرخه تولید خارج شده اند؛ به واحدهای جدیدی تبدیل خواهیم کرد.

 

جرجانی با بیان اینکه پیگیر راه اندازی طرح هایی که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، هستیم، گفت: بر این اساس گزارشاتی از این واحدها به صورت روزانه دریافت و مشکلات بررسی می شود.

 

وی بیان کرد: در کارگروه تسهیل شهرستان خوسف مشکلات هشت طرح صنعتی و معدنی مطرح شد که 6 طرح مربوط به سال جهش تولید بودند، مشکلات این واحدهای تولیدی در حد توان سازمان حل خواهد شد تا این واحدها امسال به بهره برداری برسند.

 

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: در بخش صنعت تا شهریور سال 1400، افتتاح 17 واحد تولیدی در دستور کار است ولی فولاد قاین قبل از پایان امسال با اشتغال خوبی به بهره برداری خواهد رسید.

 

جرجانی مطرح کرد: وظیفه و رسالت سازمان صمت این است که هر مشکلی که واحدهای صنعتی و معدنی؛ حتی در حوزه تامین برق داشته باشد، را حل کند، چراکه اولویت ما در سال جاری و سال جهش تولید راه اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل صنعتی و معدنی در حوزه اشتغال است.

 

وی  گفت: واگذاری معادن بر اساس قانون معادن است و بر اساس این قانون اگر محدوده ای سلب صلاحیت شده باشد و یا جزو محدوده هایی باشد که برای اکتشاف و فعالیت های عمرانی آزادسازی شده باشد، از طریق مزایده واگذار می شود اگر بعد از دو مرحله مزایده به نتیجه نرسید، محدوده معدنی به متقاضی از طریق سازمان واگذار می شود.

 

وی ادامه داد: واگذاری پهنه آزاد شده و معادن سلب صلاحیت شده فقط از طریق مزایده عمومی انجام و به برنده مزایده واگذار می شود.

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند خراسان جنوبی بهره برداری خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۰۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر یزد

علیرضا ابویی مدیر منطقه دو شهرداری یزد با بیان این که بوستان بزرگ شهر با وسعت تقریبی ۳۰ هکتار در مجاورت بلوار مدرس قرار دارد، اظهار داشت: در دو سال اخیر شاهد اقدامات خوبی در این بوستان بوده ایم به طوری که با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال برای فعالیت‌های عمرانی، پنج هکتار به سطح بهره برداری این مجموعه افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه این بوستان دارای طرح مصوب بالادستی است، افزود: امیدواریم در سال جاری بتوانیم با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در زمینه توسعه بوستان به ویژه در حوزه بازپیرایی قسمت قدیمی آن فعالیت‌های عمرانی خوبی را انجام دهیم و شاهد مراحل نهایی اقدامات عمرانی در بوستان بزرگ شهر باشیم.

مدیر منطقه دو شهرداری یزد، توجه به ورزش‌های همگانی در مجموعه بوستان بزرگ شهر را از نکات مهم و موثر در طرح توسعه این بوستان دانست و تصریح کرد: در این مجموعه، شاهد یکی از بزرگترین پیست‌های دوچرخه سواری در سطح بوستان‌های شهر یزد هستیم و همچنین در طراحی، به بحث ورزش‌های همگانی از جمله فوتبال ساحلی توجه ویژه‌ای شده است.

وی با بیان این که بوستان بزرگ شهر یکی از محل‌های اسکان موقت مسافرین و مهمانان نوروزی است، گفت: آلاچیق‌هایی در سطح زیربنای ۲ هزار مترمربع احداث شده است به طوری که در ایام نوروز، هر روزه شاهد استقرار تعداد زیادی از مسافرین در این آلاچیق‌ها بودیم.

ابویی با اشاره به رضایت بالای مسافرین از اسکان در این بوستان، افزود: ان شاء الله در آینده بتوانیم به سطح بهره برداری اسکان مسافرین در سطح این مجموعه بیافزاییم.

وی جمع هزینه‌های عملیات عمرانی بوستان بزرگ شهر در دو سال اخیر و سال جاری را بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات منطقه دو عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • لزوم پرداخت پاداش افزایش تولید به کارگران در واحدهای تولیدی
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • ۱۲ طرح عمرانی و صنعتی زندان‌های هرمزگان به بهره‌برداری رسید
  • مجتمع فرشته جنوبی تبریز امسال به بهره برداری می‌رسد
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • افزایش سطح بهره برداری بوستان بزرگ شهر یزد
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • اولویت تامین انرژی با صنایعی دارای حداکثر بهره‌وری در روند مصرف است