Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقبال عباسی شامگاه یکشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر  اینکه بیکاری عامل اصلی و عمده ازدواج نکردن برخی از جوانان نیست، افزود: البته بیکاری در تمامی این عوامل موثر است، اما به‌عنوان عامل اصلی به‌شمار نمی‌رود.

وی افزود: تناقض در شخصیت زوجین یکی از مهم‌ترین عوامل فروپاشی زندگی‌های مشترک زوج‌های جوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی تصریح کرد: انجام تست شخصیت‌شناسی در طرح تحکیم بنیان خانواده برای زوجین در قبل از ازدواج به افزایش دوام و پایداری ازدواج کمک می‌کند.

وی یادآور شد: اقدامات مطلوب و طرح‌های موفق شهرستان لردگان در حوزه جوانان برای سایر شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری الگو شود.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: همزمان با هفته ازدواج در سال‌جاری ۱۷۲ فقره کمک جهیزیه به ارزش ۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال بین زوج‌های جوان نیازمند در استان توزیع شد.

حمید کریمی تاکید کرد: در این هفته ۲۵۰ برنامه از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با جوانان در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری رتبه نخست در ستاد ساماندهی امور جوانان کشور را به خود اختصاص داد و شهرستان‌های لردگان، شهرکرد و اردل در سطح استان به‌ترتیب یکم تا سوم شدند.

کریمی تصریح کرد: راه‌اندازی کارزار ازدواج جوانان با کمک خیران از مهم‌ترین برنامه‌های هفته ازدواج چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری به‌شمار می‌رود.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: سال گذشته نسبت طلاق به ازدواج در این استان ۲۰.۵ درصد بود.

طهماسب شیروانی تاکید کرد: سال گذشته ۶ هزار و ۸۲۵ واقعه ازدواج و یک‌هزار و ۴۰۳ واقعه طلاق در چهارمحال و بختیاری ثبت شد و ۴۰ درصد واقعه‌های طلاق در استان زیر چهار سال دوام داشته‌اند.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۳ هزار و ۱۲۴ نفر در چهارمحال و بختیاری برای تسهیلات ازدواج متقاضی شدند که از این تعداد ۹۱ درصد برابر ۱۱ هزار و ۸۸۷ نفر وام خود را دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، جوانان ۳۴ درصد جمعیت چهارمحال و بختیاری را تشکیل می‌دهند.

یکم تا هفتم مردادماه سال‌جاری برابر یکم ذی‌الحجه تا هفتم ذی‌الحجه همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام هفته ازدواج نام‌گذاری شده است.
میانگین سن جوانان در ایران ۱۵ تا ۲۹ سال بود که سال گذشته با ابلاغ مصوبات شورای‌عالی جوانان کشور از سوی وزیر ورزش و جوانان این سن به ۱۸ تا ۳۴ سال تغییر کرد.
چهارمحال و بختیاری افزون‌بر ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۳۴ درصد را جوانان تشکیل می‌دهند.

برچسب‌ها هفته ازدواج اقبال عباسی طلاق چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته ازدواج اقبال عباسی طلاق چهارمحال وبختیاری هفته ازدواج اقبال عباسی طلاق چهارمحال وبختیاری چهارمحال و بختیاری هفته ازدواج سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۰۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا دهقان صبح سه شنبه در حاشیه نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان خاش، با تأکید بر اهمیت دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف برای ازدواج آسان در جامعه افزود: مهریه‌های سبک علاوه بر تسهیل در امر ازدواج جوانان سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و اقدامات ارزشمند طوایف شهرستان مبنی بر حذف طلا و جواهرات باید در جامعه نهادینه شود.

وی ادامه داد: مباحث فرهنگ سازی تسهیل در ازدواج، تربیت خانواده‌ها، انجام کارهای عام المنفعه، بهره گیری از ظرفیت‌های خیران، برجسته سازی اقدامات بشردوستانه و اولویت قراردادن به مقوله‌های آموزش و بهداشت باید به عنوان شاخص و برنامه اولویت دار دیده شود.

وی اظهار کرد: کمک به تحقق شعار سال و بهره گرفتن از ظرفیت‌های منطقه برای رونق تولید و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیاز مهم جامعه بوده که ضرورت دارد از سوی مسؤولان دستگاه‌های مختلف در دستور کار باشد.

شایان ذکر است سایر اعضای این جلسه در ادامه در خصوص مباحث مختلف جهش تولید با مشارکت مردم، ازدواج آسان و غیره به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

در این نشست مقرر شد تا با حضور علما، نخبگان و معتمدان شاخص شهرستان خاش برای رفع و یا کاهش مشکلات ازدواج و مقابله با آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و نیز جهش تولید با مشارکت مردم و چگونگی حمایت‌های دولتی از سرمایه‌گذاران بومی و جذب خیران برای انجام کارهای عام المنفعه و نیز مشارکت برای اجرای پروژه‌های آموزشی و بهداشتی بر حسب نیاز منطقه تدابیر لازم اتخاذ شود.

کد خبر 6098894

دیگر خبرها

  • هفته اول خوب باشیم کسب سهمیه المپیک آسان خواهد بود
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • خسارت به ۳۵۰ خانواده در جریان بارش‌های اخیر
  • تعریف ظرفیت‌های مشاوره‌ای برای افرادی که در سن ازدواج هستند
  • صعود تیم به جمع ۴ تیم برتر لیگ برتر جوانان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • روز های پرکار نیروهای امدادی چهارمحال و بختیاری