Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@22:02:42 GMT

نماز جمعه، سنگری برای انقلاب

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۰۴۰۷

نماز جمعه، سنگری برای انقلاب

امام جمعه کنگان گفت: نماز جمعه سنگر انقلاب ، تجلی اسلام و کانون تحکیم وحدت و همدلی امت اسلام است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان کنگان، حجت الاسلام محمود محمودی در نشست خبری بمناسبت چهل و یکمین سالروز اقامه نماز جمعه در ایران اسلامی اظهار داشت: نماز جمعه یک جریان بزرگ است که اقامه آن موجب همدلی و اتحاد مسلمانان شده و امروز نمازهای جمعه حکم سنگری برای انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه کنگان با بیان اینکه نمازجمعه نماد حرکت و پویایی نظام است افزود: برپایی نماز جمعه به عنوان یکی از نمادهای سیاسی اسلام، تجلی روح حاکمیت در دین مبین اسلام است.

محمودی با تشکر از نقش، تلاش و همراهی رسانه‌ها به هجمه‌های دشمن در حوزه‌های مختلف از جمله دین اشاره و گفت: رسانه‌ها می‌توانند با آگاهی سازی و اطلاع رسانی خوب به مردم در ناکام نمودن توطئه‌های شوم دشمن موثر باشند.

وی به تلاش دشمن در شبکه‌های مجازی مخصوصا ایجاد یاس و ناامیدی اشاره و عنوان کرد: اصحاب رسانه می‌توانند با انجام صحیح رسالت سنگینی که بر دوش دارند در کنار متولیان دینی، فرهنگی و اجتماعی مانع ایجاد انحرافات فکری و عقیدتی در جامعه شوند.

امام جمعه کنگان به برخی کارکردهای نهاد مقدس نماز جمعه در دوران 15 ساله مسؤولیت در زمینه‌های مختلف از جمله حوزه زیرساخت‌های دینی و فرهنگی اشاره و گفت: در حوزه زیرساختی احداث مصلای کنگان، حوزه‌های علمیه، استاد سرا، طلبه سرا، نهضت مسجدسازی و حسینیه، برخی مراکز قرآنی و دینی و فرهنگی خوشبختانه گام‌های بزرگی برداشته شد که این جز در سایه عنایت حضرت باری تعالی، همت و همراهی مردم و برخی مسؤولان میسر نبود.

محمودی افزود: یکی از اقدامات ماندگار در حوزه علمی و فرهنگی برگزاری آزمون‌های علمی – فرهنگی در بین چندین هزار دانش آموز با همکاری آموزش و پرورش در سال‌های اخیر و قبل از آن مسابقات جامع علمی بصورت شهرستانی و استانی بود.

خطیب جمعه کنگان با اشاره به ویژگی‌های یک امام جمعه خوب گفت: امام جمعه باید خود را امام جمعه همه احزاب و جریانات سیاسی مورد تایید نظام بداند و به دور از جنجال و حاشیه رسالت اصلی و وظایف محوله خود را بویژه در حوزه دین و معنویت انجام و خدمتگزار مردم باشد.

محمودی به موضوع برخی ناهنجاری‌ها در ساحل و گلایه مردم اشاره و بیان کرد: باید جلوی هر کار خلاف اخلاق که منجر به ناراحتی و نگرانی مردم متدین و نجیب این خطه می شود را گرفت.

محمودی در پایان به موضوع دانش آموزی گریزی زد و گفت: طرح استقرار طلبه در مدارس پسرانه و دخترانه با همکاری آموزش و پرورش اقدامی در راستای تقویت باورهای دینی و اهتمام به مسئله تربیت در کنار تعلیم است که شرط موفقیت آن همراهی دانش آموزان و خانواده و مدارس و آموزش و پرورش است که البته نیازمند بازنگری ، تقویت نقاط قوت و رفع نواقص احتمالی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه کنگان نشست خبری جمعه کنگان نماز جمعه امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۰۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید

امام جمعه قم گفت: باید تلاش شود که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است در سطح استان هم‌افزایی صورت گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیین تودیع و معارفه دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

 آیت‌الله سعیدی با اشاره به در پیش بودن شهادت امام صادق علیه‌السلام اظهار داشت: ایشان در زمانی بودند که بعد از پیامبر (ص) احکام اسلام دچار خلل و انحراف شده و مذاهب مختلفی در شیعیان و اهل‌سنت تشکیل شده بود و با فعالیت امام صادق علیه‌السلام مذهب شیعه که همان مذهب پیامبر اکرم و سلوک ایشان بود به‌عنوان مذهب جعفری نامیده شد.

 وی با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت بر لزوم تبیین شخصیت و جایگاه حضرت معصومه (س) تأکید کرد و گفت: حضرت معصومه (س) دختر نمونه آل الله بودند که باوجوداینکه ازدواج نکرده بودند تأثیرگذاری زیادی داشتند و این حرم مطهر یک نمونه از تأثیرات ظاهری ایشان است.

امام‌جمعه قم با تقدیر از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام گرجی در جایگاه دبیری ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم افزود: فعالیت‌های حجت‌الاسلام گرجی در ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم جامع و ارزشمند بود و من از ایشان تشکر می‌کنم.

 وی با بیان اینکه زیرساخت‌های فعالیت جدی در عرصه امربه‌معروف فراهم شده و دبیر جدید این ستاد باید بدون توجه به حواشی به انجام‌وظیفه و مأموریت خود بپردازد عنوان کرد: باید تلاش شود که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است در سطح استان هم‌افزایی صورت گیرد.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه مردم به دنبال خروجی این تشکیلات و نهادها هستند افزود: این امکانات، استعدادها و ظرفیت‌ها باید خروجی ملموسی برای مردم داشته باشد و خروجی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اولاً باید کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه باشد و ثانیاً باید با افرادی که جاهلانه و از روی ناآگاهی اقدام به ناهنجاری می‌کنند تذکر داده شود و با افرادی که از روی قصد و غرض به دنبال به‌هم‌ریختن زیست عفیفانه مردم هستند برخورد جدی شود.

 وی با اشاره به پای‌کار آمدن نیروی انتظامی در اجرای طرح نور بر لزوم پشتیبانی از نیروی انتظامی تأکید کرد و گفت: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده بنابراین باید همه افراد و نهادهایی که مسئولیت دارند نیروی انتظامی و ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را در زمینه اجرای قانون عفاف و حجاب یاری کنند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اقدامات فراوانی در زمینه عفاف و حجاب انجام شده است، تصریح کرد: باید فعالیت‌های ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به‌خوبی اطلاع‌رسانی شود تا مردم در جریان امور قرار گیرند و جلوی بسیاری از شایعات و شبهه‌افکنی‌های دشمن گرفته شود.

در این نشست حجت‌الاسلام گرجی دبیر سابق ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم گزارشی از دوره دو سال و نیمه مسئولیت خود ارائه کرد.

 همچنین حجت‌الاسلام کرباسی دبیر جدید ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم نیز بر مردم پایه بودن این ستاد تأکید کرد و گفت: وظیفه ستاد این است که زیر ساخت لازم را فراهم کند که مردم به میدان بیایند و کنش و وظیفه شرعی خود را که همان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است انجام دهند.

 وی افزود: تلاش ما این است که در استان قم هم‌افزایی نهادهای مسئول در زمینه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را بیش از گذشته رقم بزنیم و تجربه تشکیل قرارگاه ناظران در تهران را در قم نیز اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • الگوی حکمرانی فرهنگی و دانش بنیان صنایع و تولیدات، با مشارکت مردم تدوین و تصویب می‌شود
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان