Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بااعلام اینکه امسال وزارت بهداشت مجوز پارک فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه را صادر کرد، گفت: احداث پارک فناوری سلامت آغاز یک مرحله جدید از توسعه فناوری برای دانشگاه است و کمک شایانی به توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان استان در حوزه سلامت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر کامبیز ورمیرا روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همواره باید بین علم و ثروت چرخه ای وجود داشته باشد تا بتوانیم با توسعه علم به توسعه ثروت دست یابیم.

او گفت: در این راستا مسیری را پیش رو داریم که هدف آن تبدیل علم در فرایند آموزش به تحقیقات و در قدم بعدی تولید فناوری می باشد.

وی اظهارداشت: در بسیاری از موارد مثلا تولید دارو، پس از ساخته شدن یک داروی جدید و امکان تولید به لحاظ صنعتی و عرضه آن، تا زمانی که به دست مردم برسد فرآیند مجزایی را می طلبد که در حقیقت باید آن فناوری به صنعت انتقال پیدا کند و یا اینکه توسط عاملینی که آن را توسعه داده اند وارد فرآیند تولید شود.

وی تصریح کرد: مراکز رشد زمینه سازی لازم را در  راستای منتهی شدن تحقیقات به فناوری فراهم می سازند تا این فناوری امکان تولید را به عنوان نمونه اولیه در مرحله آزمایشگاهی به پایلوت داشته باشد.

مدیر مرکز رشد و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: زمانی که تولید به مرحله ای رسید که قابل استفاده و تجربه برای مردم باشد، تولید محصول باید در قالب یک شرکت جدید توسعه پیدا کند و به یک اقتصاد پایدار منجر شود و در این مرحله نقش پارک های فناوری بسیار موثر است. 

ورمیرا افزود: ایجاد پارک فناوری نیازمند فراهم سازی زیرساخت ها و امکانات لازم است و در غیر این صورت پارک نمی تواند اثربخشی لازم و کار کرد لازم را داشته باشد.

او گفت: هدف اصلی راه اندازی پارک علم و فناوری سلامت افزایش ثروت در جامعه از طریق ارتقاء فرهنگ نوآوری و رقابت سازنده میان شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت است.

وی اظهارداشت: خوشبختانه در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال‌های اخیر شاهد رشد قابل توجهی از لحاظ تعداد هسته ها و واحدهای فناوری هستیم.

به گفته او، تعداد ۷۷ واحد فناوری در این دانشگاه فعالیت داشت که ۲۰ واحد آن به دلیل نداشتن عملکرد مطلوب و کیفیت مناسب از چرخه فعالیت خارج شده اند.

وی توضیح داد که اکنون فعالیت واحدهای فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه که عملکرد قابل قبولی داشته اند تولید ثروت قابل توجه و اشتغال زایی حدود ۵۰ نفر در این شرکت ها را به همراه داشته است.

وی افزود: با اقدامات و تلاش های انجام شده شرایط مناسبی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ایجاد شد که ابعاد مراکز حمایت کننده را از یک مرکز رشد به یک پارک فناوری سلامت گسترش دهیم. 

به گزارش ایرنا؛ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در سال ۱۳۴۷ با مدرسه عالی پرستاری کار خود را آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۵۴ با تبدیل شدن به دانشکده پزشکی به خدمت رسانی به مردم خطه غرب کشور همت گماشت.
دانشکده پزشکی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۶۴ با تبدیل شدن به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه قوام بیشتری گرفت و علاوه بر امر درمان و آموزش به پژوهش، نوآوری و تلاش برای پیشرفت علوم پزشکی و پیراپزشکی پرداخت.
این دانشگاه هم اکنون دارای هشت معاونت، هشت دانشکده، هفت مرکز آموزشی درمانی در شهرستان کرمانشاه، ۱۷ بیمارستان و ۱۴ شبکه بهداشت و درمان در شهرستان‌ها است.
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.
۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.
دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.
۱۱۶ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.
براساس آمارها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: پارک فناوری کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پارک فناوری سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۰۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات

  حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی چاه زرد زاهدان گفت: مراکز خدمات جامع سلامت روستایی بعنوان خط مقدم ارائه خدمات سلامت هستند، باید با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی همکاران بهداشتی کیفیت ارائه خدمات سلامت به مراجعین را ارتقاء دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان استقرار نظام ارجاع الکترونیک مبتنی بر سطح بندی خدمات و پرونده الکترونیک سلامت را از مهمترین برنامه های راهبردی نظام سلامت کشور عنوان کرد و افزود: اجرای دقیق و اصلاح نظام ارجاع الکترونیک به گونه ای که پزشکان سطح یک از اقدامات سطح 2 و 3 مطلع گردند ضروریست.

 

 وی در حاشیه این بازدیدگفت: در حال حاضر تمامی مناطق روستایی  و عشایری که تحت پوشش بیمه سلامت روستایی هستند، درصورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی می توانند با مراجعه به پزشک خانواده مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری روستایی و اخذ کد ارجاع و دریافت نوبت بدون معطلی در بیمارستانهای دانشگاه پذیرش و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را با کمترین هزینه دریافت نمایند.

وی ادامه داد: 20 تا 30 درصد نوبت های کلینیک های تخصصی بیمارستانهای دانشگاه به صورت روزانه به مراجعینی که از طریق نظام ارجاع مراجعه می کنند تخصیص می یابد، لذا از تمامی روستائیان عزیز تقاضا داریم که قبل از مراجعه به مراکز تخصصی نسبت به دریافت کد ارجاع و نوبت از پزشک خانواده خود اقدام نمایند.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به همراه معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت زاهدان  از مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد زاهدان بازدید کردند.

 مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد در فاصله 60 کیلومتری زاهدان قرار دارد و بیش 8 هزار نفر از هموطنان عزیز در این منطقه از خدمات سلامت شامل ویزیت پزشک، دندانپزشکی، مشاوره روان شناس، واکسیناسیون، داروخانه و خدمات مامایی  بهره مند هستند .

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)