Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: همین نماز جمعه‌ها بود که یک توده عظیم با وجود این همه طبل و بوق تفرقه توانست مقابل آنها ایستادگی کند و مردم در صف واحد مستقیم حفظ شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی شامگاه یکشنبه به مناسبت 5 مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نماز جمعه از فرائض مهم اسلامی است و حتی در ردیف زیارت خانه خدا و شاید مهم‌تر از آن قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رسول خدا(ص) تا زمانی که در مکه بودند نماز جمعه برگزار نمی‌شد اما پس از هجرت به مدینه نخستین نماز جمعه را برای قبیله آنجا برگزار کردند و پس از رحلت رسول خدا نماز جمعه میان امت اسلامی به عنوان یک فریضه مهم برگزار می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان تصریح کرد: امامان جمعه توسط حکام تعیین می‌شد و به همین دلیل پیروان مکتب اهل بیت نماز جمعه را برگزار نمی‌کردند زیرا از نظر خاندان پیامبر اکرم شرط اساسی برگزاری نماز جمعه امام عادل است.

وی ادامه داد: ائمه جمعه‌ای که توسط حکومت تعیین می‌شد این شرط اساسی را نداشت و به همین دلیل میان پیروان اهل بیت نماز جمعه برگزار نمی‌شد.

امام‌جمعه قشم: نماز جمعه کنگره وحدت‌بخش جامعه اسلامی استنماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان: نماز جمعه پس از انقلاب جانی دوباره گرفتنماینده ولی‌فقیه در کردستان: نماز جمعه محور "اتحاد و انسجام" جامعه اسلامی است

امام جمعه گرگان اضافه کرد: با تشکیل حکومت مرکزی صفویه در ایران زمینه‌ای به وجود آمد که برخی فقهای بزرگ امامی نماز جمعه را با اجازه خودشان برگزار کردند و سپس در شهرهای بزرگ هم افرادی به عنوان امام جمعه تعیین می‌شد و در منطقه خودمان هم این سمت بوده و خانواده‌هایی معروف به امام جمعه بودند.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) پس از انقلاب دستور انعقاد نماز جمعه را دادند، گفت: به تعبیر امام خمینی (ره) اگر این انقلاب چیزی به جز نماز جمعه نداشت باز هم کار مهمی انجام شده بود، نخستین نماز جمعه را آیت الله طالقانی برگزار کردند و همزمان با تهران در گرگان هم به وسیله بنده نماز جمعه اقامه شد.

نورمفیدی خاطرنشان کرد: نماز جمعه یک سمت حکومتی است و باید با اجازه ولی امر برگزار شود و بنده تماسی با بیت حضرت امام خمینی (ره) داشتم و با اجازه ضمنی نماز جمعه را در مصلی گرگان برگزار کردیم و مدتی بعد از فرمان حضرت امام در سال 1358 رسمیت هم پیدا کرد.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت نماز جمعه گفت: همین نماز جمعه‌ها بود که یک توده عظیم با وجود این همه طبل و بوق تفرقه توانست مقابل آنها ایستادگی کند و مردم در صف واحد مستقیم حفظ شوند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به وحدت در استان اظهار داشت: شاید برخی‌ها وحدت را یک تاکتیک می‌بینند اما من به عنوان یک اعتقاد دینی، قرآنی و روایی به آن نگاه می‌کنم و از همان اوایل انقلاب متوجه شدم اختلاف افکنی توطئه دشمن است.

نورمفیدی افزود: فردی که اوایل انقلاب من را ترور کرده بود را در قائمشهر گرفتند و به گرگان آوردند و من در دیدار با وی پرسیدم تحلیل منافقین برای این ترور چه بود که گفت شما در این منطقه محور و مانع رشد تضادها هستید و من با شنیدن این حرف‌ها بر اعتقادم راسخ شدم زیرا دشمن دنبال جدایی و تفرقه است و اوایل انقلاب به دنبال ایجاد جنگ میان شیعه و سنی بودند.

وی با بیان اینکه توسعه گلستان یکی از دغدغه‌های همیشگی من است، بیان داشت: با اینکه استانداران به کارهای کوچک و جزئی مشغول شوند مخالف هستم و از همه آنها خواستم گره‌های اساسی استان را باز کنند تا گلستان توسعه پیدا کند.

نورمفیدی تصریح کرد: خلیج گرگان، جزیره آشوراده، زهکشی و غیره از جمله پروژه‌هایی هستند که موجب توسعه و گسترش می‌شوند و من بارها به استاندار گفتم و ایشان هم اقداماتی انجام داده است.

وی ادامه داد: احیای کشت پنبه در گلستان بسیار با اهمیت بوده زیرا یکی از اهداف سرمایه گذاران کشور کشت پنبه در گرگان بود.

امام جمعه گرگان در مورد پیشگیری از کرونا و جلوگیری از تجمعات، گفت: عده‌ای از من خواستند در این شرایط نماز جمعه را برگزار کنم که من گفتم این کار را نمی‌کنم زیرا اقدامات باید کارشناسی شده باشد.

نورمفیدی افزود: با ائمه جمعه ترکمن صحرا هم صحبت کردم و گفتم کاری نکنید که بگویند علم و دین با هم تناقض دارند زیرا در حال حاضر علم می‌گوید فواصل اجتماعی رعایت شود و از اجتماعات جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: نباید به نام دین حرفی بزنیم که بگویند دین و علم با هم نمی‌سازند و باید نشان دهیم دین و علم با هم تضادی ندارند و موید هم هستند.

نورمفیدی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و چگونگی عزاداری در این ماه گفت: در ماه مبارک رمضان مسجد مجازی ایجاد کردیم و باید در ماه محرم هم حسینیه مجازی ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: نباید اتفاقی رخ دهد که پس از مراسم عزاداری محرم، آمار مبتلایان و مرگ و میر افزایش یابد و می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسمی باشکوه برگزار کرد.

انتهای پیام/588/ح

R41471/P/S6,70/CT11 بیشتر بخوانید... روایت نماینده کردستان در مجلس خبرگان از حملات ‌دشمنان علیه تریبون نماز جمعه /هیچ‌ واهمه‌ای از دشمنان نداریم نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه: نماز جمعه نمونه بارز مشارکت مردم در حکومت است آیت‌الله نماز‌ی: ظرفیت‌های نماز جمعه ۹۰ درصد مشکلات جامعه را برطرف می‌کند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... روایت نماینده کردستان در مجلس خبرگان از حملات ‌دشمنان علیه تریبون نماز جمعه /هیچ‌ واهمه‌ای از دشمنان نداریم نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه: نماز جمعه نمونه بارز مشارکت مردم در حکومت است آیت‌الله نماز‌ی: ظرفیت‌های نماز جمعه ۹۰ درصد مشکلات جامعه را برطرف می‌کند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خبر خوش معاون رئیس‌جمهور/ تامین همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کرونا توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی ۲ طرح ۲فوریتی مجلس برای حمایت از خانوارهای نیازمند/ تدوین بسته جامع برای ۵ دهک پایین جامعه ۳ پهلوگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی در بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور/ ورود کشتی ۶۶هزارتنی شکر ۴ گرم‌ترین روز سال خوزستان را تا پایان هفته به تعطیلی کشاند ۵ ‌بی‌اخلاقی‌، نزاع و ضرب و شتم در بازی جنجالی بادران ـ گل ریحان / دیداری که ‌"فوتبال" نبود ۶ عضو کمیسیون برنامه و بودجه: صندوق‌های بیمه روستایی در شرایط کرونا نیازمند حمایت بیشتری است ۷ برگزاری مرحله دوم رزمایش مواسات در گیلان/ بسته‌های حمایتی بین نیازمندان توزیع می‌‌شود ۸ آژانس‌های مسافرتی در اغمای کرونا/ کاهش شدید سفر شرایط بحرانی ایجاد کرده است مهمترین اخبار استانها ناگفته‌های فرماندهان عملیات مرصاد از نبرد "فروغ جاویدان"/ استراتژی شهید صیاد منافقین را زمین‌گیر کرد/ ۴ هزار ‌منافق‌ به هلاکت رسیدند کمین واسطه‌گران برای غارت دسترنج شالیکاران و برنجکاران / کشور به واردات اندکی برنج خارجی نیاز دارد درگیری مسلحانه مرزبانان در هنگ مرزی جکیگور با قاچاقچیان / کشف بیش از یک تن موادمخدر درخواست نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از وزیر جهاد کشاورزی/ صادرات سیب‌زمینی تسهیل شود‌+ فیلم مهمترین اخبار تسنیم بازی عربستان و امارات با کارت داعش در یمن/ مؤثرترین گزینه ملت یمن در برابر جنگ‌افروزان عراق|ضربات کوبنده حشد شعبی به تروریست‌های داعشی در شمال سامراء بازدید نوبخت ‌‌از ‌راه‌آهن خرمدره / افتتاح پروژه دو خطه‌‌ راه‌آهن زنجان ـ قزوین تا پایان سال‌ ناگفته‌های فرماندهان عملیات مرصاد از نبرد "فروغ جاویدان"/ استراتژی شهید صیاد منافقین را زمین‌گیر کرد/ ۴ هزار ‌منافق‌ به هلاکت رسیدند خانواده ایرانی| راهکارهای مواجهه با همسران کاهل نماز/ انس با نماز چه نقشی در زندگی مشترک دارد؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان نماز جمعه ترین اخبار امام جمعه آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۰۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمان، با گرامیداشت روز جهانی مطبوعات گفت با توجه به توطئه رسانه های ضد انسانی وابسته به دنیای استکبار اما رسانه های ارزشی و انساندوست توانسته اند صدای مظلومیت مردم غزه را به جهانیان برسانند و امروز شاهد هستیم که در خیابان‌های اروپا و آمریکا پرچم مظلومیت فلسطین به اهتزاز درآمده است.
حجه الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی وی با اشاره به وتوی به رسمیت شناختن کشور فلسطین توسط آمریکا گفت سازمان ملل توانایی و کارآمدی  کافی برای حمایت از مظلومان را ندارد.
امام جمعه کرمان تاکید کرد  به فضل خدا به زودی شاهد به رسمیت شناختن کشور فلسطین و پیروزی آنها خواهیم بود.
وی در بخش دیگری از خطبه ها  با اشاره به روز ملی خلیج فارس گفت این خلیج برای همیشه هویت خود را حفظ خواهد کرد و همیشه فارس خواهد ماند.
نماینده ولی فقیه در استان  همچنین با اشاره به سالگرد ابلاغ دستورالعمل  هشتگانه مبارزه با فساد توسط رهبر معظم انقلاب گفت گلوگاه‌های فساد باید بسته شود و با فسادی هم که اتفاق می افتد بایدبا جدیت  برخورد شود.
وی همچنین  روز شوراها را گرامی داشت و گفت انتخابات شوراها نمودی از جمهوریت نظام در سایه اسلام است.
حجه الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی روز کارو کارگر را نیز گرامی داشت و گفت خدمات کارگران است که چرخهای اقتصاد کشور را به حرکت آورده است
 امام جمعه کرمان همچنین با گرامی داشت یاد استاد مطهری  روز معلم را تبریک گفت و افزود عرصه پیشرفت کشور با  دانایی، توانایی و تعهد ایجاد میشود که این هر  سه در کلاس درس شکل میگیرند 
وی افزود  یکی از اصول مهم تعلیم و تربیت این است که مربی و معلم  صحنه علم و عمل را بهم پیوند بزنند و به آنچه  می آموزند عمل کنند چرا که ایمان زمانی شکل میگیرد که علم و اگاهی به عمل درآید.

دیگر خبرها

  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • خرید کالای ایرانی باید به عنوان امر به معروف درجامعه غالب باشد
  • امام جمعه خرم آباد:فروپاشی دژ سست استعمار در منطقه
  • معلمان در هدایت نسل جوان نقش مهمی دارند
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • رسانه های انساندوست صدای رسای مظلومیت مردم فلسطین
  • حرف دل مردم در تریبون نماز جمعه زده شود
  • هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد
  • تسهیل امر مسکن و مشارکت مردم در این حوزه بسیار مهم است
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان