Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@09:07:18 GMT

چین، یک کنسولگری آمریکا را تعطیل کرد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۰۸۶۸

چین، یک کنسولگری آمریکا را تعطیل کرد

به گزارش فارس، بعد از ورود غیرقانونی چند آمریکایی به کنسولگری چین در شهر هیوستون (ایالت تگزاس)، صبح امروز (دوشنبه) پرچم آمریکا در کنسولگری این کشور در چنگدو نیز به پایین کشیده شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت خارجه چین نیز ساعتی بعد با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد کنسولگری آمریکا در چنگدو در ساعت ۱۰ صبح (به وقت محلی) تعطیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، پلیس و چنگدو از ساعات آغازین امروز معابر منتهی به این ساختمان را مسدود کرده و چهار نیروی امنیتی با تجهیزات محافظتی به سمت ورودی آن رفتند.

صفحه توئیتر «چاینا دیلی» نیز نوشت که مسئولان چینی با ورود به ساختمان کنسولگری آمریکا، کنترل آن را به دست گرفته‌اند.

پیشتر امروز همچنین رسانه‌های چینی از پایین کشیده شدن پرچم آمریکا در کنسولگری این کشور در شهر چنگدو خبر داده‌اند.

هفته پیش بود که در ادامه تلاشهای آمریکا برای افزایش فشار علیه چین، واشنگتن از پکن خواست کنسولگری خود در شهر هیوستون ایالت تگزاس را ظرف ۷۲ ساعت آینده تعطیل کند.

بعد از آن وزارت خارجه چین در اقدام متقابل علیه تنش‌زایی جدید واشنگتن، دستور داد کنسولگری آمریکا در شهر چنگدو تعطیل شود.

ایالات متحده چهار ساختمان دیپلماتیک در چین دارد که شامل یک سفارتخانه در پکن و سه کنسولگری در چنگدو، شانگهای و شنیانگ است.

منبع: الف

کلیدواژه: کنسولگری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینماها عصر جمعه تعطیل می‌شوند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سینماهای سراسر کشور، به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) از عصر جمعه تا صبح یکشنبه تعطیل می‌شوند.

بنا بر این گزارش، سینماهای سراسر کشور از ساعت ۱۷:۳۰ روز جمعه تعطیل شده و در تمام روز شنبه، هیچ فیلمی نمایش نمی‌دهند. فعالیت سینماها از صبح یکشنبه به حالت عادی بازمی‌گردد.

هم‌اکنون فیلم‌های مست عشق، سال گربه، تمساح خونی، بی‌بدن، آسمان غرب، آپاراتچی، ایلیا جستجوی قهرمان، نوروز و پرویزخان به روی پرده هستند.

دیگر خبرها

  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تبدیل به پادگان نظامی شد؛ ترامپ خوشحال شد
  • تمجید دونالد ترامپ از دستگیری دانشجویان معترض 
  • دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
  • سینما‌ها عصر جمعه تعطیل می‌شوند
  • روز کارگر برای کارگران تعطیل است
  • سینماها عصر جمعه تعطیل می‌شوند
  • چرا مدارس خوزستان تعطیل شدند ؟
  • «روز کارگر» تعطیل رسمی است
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های نمایشی ۲ روز تعطیل می‌شود