Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴  آمریکایی ها هر روز بیشتر از گذشته در مورد موفقیت تلاش های خصمانه خود برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران دچار تردید می شوند، به گونه ای که ابتدا از تمدید قطعی تحریم ها سخن گفته اند و همراهی اروپا و چین؛ اما مدتی است که با عدم قطعیت بیشتری به ویژه پس از مخالفت های قاطع روسیه و چین مواجه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در همین رابطه، «برایان هوک» فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگویی با روزنامه «الشرق الاوسط» به تکرار اتهام‌زنی علیه ایران پرداخت و از دنیا خواست علیه ایران متحد شوند.

به نظر می رسد آمریکایی ها تا ماه اکتبر دو سیاست عمده برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران دنبال خواهند کرد: نخست، تنش زایی و اقداماتی نظامی علیه ایران در منطقه به مانند آنچه در روز پنج شنبه شاهد بودیم.دوم؛ آمریکایی ها همزمان کمپین تبلیغاتی، سیاسی و دیپلماتیکی نیز برای متقاعد کردن اروپایی ها، روسیه و چین دنبال می کنند.
وی در پاسخ به این سوالی درباره تحریم تسلیحاتی ایران مدعی گفت: ما پروژه‌ای داریم که تلاش می‌کنیم تمامی اعضای دائم یا غیردائم شورای امنیت به آن رأی دهند؛ مهم آن است که این تحریم‌ها که از سیزده سال قبل آغاز شده و در ۱۸ اکتبر آینده به پایان می‌رسد، تمدید شود.

هوک سپس اتهام‌زنی خود به ایران را آغاز کرد و مدعی شد: عدم تمدید این موضوع به معنای افزایش خطر برای تمام ملت‌ها و کشورهای منطقه و دوستان ما در خلیج (فارس) و جهان خواهد بود. همچنین عدم تمدید به معنای صادرات بیشتر سلاح از ایران به یمن، سوریه، عراق و لبنان و فرستادن سلاح‌های ایرانی بیشتر برای حزب‌الله لبنان، حماس و مانند آن است.

بیشتر بخوانید: برایان هوک: پروژه‌ای داریم که همه را علیه ایران متحد می‌کند


الشرق‌الاوسط در ادامه از هوک پرسید: «گام‌های آینده دولت آمریکا برای حمایت از این رویکرد سیاسی چیست؟» که وی پاسخ داد: سفرهایی به تعدادی از کشورهای اروپایی و عربی خواهم داشت تا تهدیدات ایران برای کشورهای منطقه و ضرورت تمدید تحریم تسلیحاتی این کشور را توضیح دهم. به دلایل امنیتی و سیاسی جزئیات بیشتری ارائه نمی‌دهم اما این موضوع را با سفرای آمریکا در جهان برای توضیح تلاش‌های آمریکا پیگیری می‌کنم تا اینکه شورای امنیت تحریم تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند؛ این در کنار دیگر تحریم‌های وضع شده علیه ایران از جمله تحریم‌های اقتصادی خواهد بود.

روزنامه مذکور در ادامه از هوک سوال کرد که نظر وی درباره انتقادها از سیاست آمریکا از جمله تحریم علیه ملت‌ها چیست؟ که وی مدعی شد، این چیزی است که مقامات ایران می‌گویند و بسیاری از مردم ایران به «سیاست‌های داخلی» اعتراض دارند.

در همین ارتباط، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز هفته گذشته گفت، واشنگتن هرگز اجازه برداشته شدن تحریم تسلیحاتی ایران را نخواهد داد.

به نظر می رسد آمریکایی ها تا ماه اکتبر دو سیاست عمده برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران دنبال خواهند کرد؛

نخست، تنش زایی و اقداماتی نظامی علیه ایران در منطقه به مانند آنچه در روز پنجشنبه شاهد بودیم؛ جایی که جنگنده آمریکایی در اقدامی خصمانه و خلاف قوانین بین المللی، اقدام به رهگیری هواپیمای مسافربری ایران کرد. آمریکا احتمالا به دنبال تحریک ایران و پاسخ به اقدامات خود یا اسرائیل است تا از این طریق جامعه بین المللی را علیه ایران بسیج کند.

کما اینکه بسیاری از ناظران هشدار داده اند، اقدامات آمریکا با هدف تحریک ایران می تواند صلح و امنیت شکننده در خاورمیانه را با تهدید جدی مواجه کند.

دوم؛ آمریکایی ها همزمان کمپین تبلیغاتی، سیاسی و دیپلماتیکی نیز برای متقاعد کردن اروپایی ها، روسیه و چین دنبال می کنند. کما اینکه برایان هوک نیز صراحتا بر این امر تاکید کرد و از رایزنی با دنیا برای اتحاد علیه ایران سخن گفت‌. در این زمینه، واشنگتن با موانع و مخالفت های زیادی مواجه است.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، تحریم های آمریکا علیه ایران ، ترامپ سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 تحریم های آمریکا علیه ایران ترامپ برای تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران تحریم تسلیحاتی آمریکایی ها علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۰۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران

رسانه دولتی کره شمالی سه‌شنبه از جدیدترین دور تحریم‌های آمریکا علیه ایران که در پی پاسخ تنبیهی ایران به اسرائیل اعلام شد، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش فارس؛ خبرگزاری کِی‌سی‌ان‌اِی کره شمالی در واکنش به اعلام اخیر تحریم‌های آمریکا علیه صنعت هواپیما‌های بدون سرنشین ایران، پاسخ پهپادی و موشکی تهران در پی حمله تروریستی اسرائیل به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق را ناشی از حملات نظامی این رژیم خواند و افزود «ایالات متحده واقعیت‌ها را به بیراهه برد، به گونه‌ای که گویی ایران مسئول وخامت وضعیت منطقه بوده و تحریم‌های ناعادلانه اعمال کرد».

این رسانه دولتی افزود «رفتار بی‌پروای آمریکا اقدامی خشونت‌آمیز، غیرقانونی و غیرانسانی است که به حاکمیت ایران تجاوز می‌کند. هیچ چیز نمی‌تواند اراده نیرو‌های مسلح و مردم ایران برای حفظ حاکمیت و عزت این کشور را در هم بشکند».

دیگر خبرها

  • ایران هفت شخص و پنج نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • تحریم ۱۳ فرد و شرکت آمریکایی توسط ایران
  • تحریم‌های جدید ایران علیه آمریکا
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • ایران برخی نهادها و اشخاص آمریکایی و انگلیسی را تحریم کرد + اسامی
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • انتقاد کره شمالی از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه ایران