Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید رضا صدرالحسینی گفت: تلاش آمریکایی‌ها این است تا با شیوه‌های مختلف، اختلافات دینی، مذهبی و قومی را در منطقه فعال کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در واکنش به تهدید پرواز ۱۱۵۲ شرکت هواپیمایی ماهان مسیر تهران-بیروت، توسط دو جنگنده آمریکایی گفت: آمریکایی‌ها اقدامی را انجام دادند که به هیچ عنوان قابل توجیه حقوقی نیست، البته آن‌ها مثل همیشه با دورغ‌پردازی گفتند می‌خواستیم این هواپیما را رصد کنیم این در حالی است که امروز همه می‌دانند با توجه به توانمندی‌های هوانوردی که وجود دارد نیاز به حضور هواپیماهای نظامی برای کنترل و رصد وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حضور جنگنده‌های آمریکایی بر فراز سوریه غیرقانونی است، اظهار داشت: رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه سوریه چندین  بار در مجامع مختلف بین‌المللی اعلام کرده‌اند که ما از آمریکایی‌ها دعوت نکرده‌ایم و حضور آن‌ها در سوریه متجاوزانه است؛ لذا قطعا حضور آمریکایی‌ها در فضای سوریه غیرقانونی است.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: آمریکایی‌ها دنبال این بودند که جنگنده خودشان را پشت هواپیمای مسافربری ایران پنهان کنند تا پدافند هوایی سوری به اشتباه بیفتد و هواپیمای مسافربری را ساقط کند و بین دو ملتی که 10 سال در کنار هم مقابل تروریسم تکفیری جنگیدند ایجاد اختلاف و کینه کنند.

 

آمریکا به دنبال اختلال در قدرت و نظام محاسباتی جمهوری اسلامی بود

صدرالحسینی با بیان اینکه اولین بار نیست که آمریکایی‌ها هواپیمای مسافربری متعلق به ایران و یا کشورهای دیگر را مورد هدف قرار می‌دهند، خاطرنشان کرد: هدف آمریکایی‌ها این بود که هزینه‌های غیرقابل محاسبه را برای جمهوری اسلامی ایجاد کنند و در واقع به دنبال اختلال در قدرت و نظام محاسباتی جمهوری اسلامی بودند و یقینا هدفشان صرفا این نبود که یک هواپیما را بزنند.

وی تأکید کرد: با توجه به بن‌بست‌های راهبردی که آمریکا در منطقه با آن‌ روبرو شده، شرایط به نفع آن‌ها نیست و تنش‌های حزبی، نزدیکی به انتخابات و نارضایتی عمومی از جمله مشکلاتی است که آمریکا با آن روبرو است.

کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: تلاش آمریکایی‌ها این است تا با شیوه‌های مختلف، اختلافات دینی، مذهبی و قومی را در منطقه فعال کنند و با فشار به جمهوری اسلامی شرایطی را ایجاد کنند تا ایران اقدامی انجام دهند که یا موجب اجماع عمومی علیه ایران شود و یا با امپراطوری رسانه‌ای که در اختیار آمریکا است فضا را به نفع خودشان مدیریت کنند.

صدرالحسینی با بیان اینکه این اتفاق یک‌بار دیگر چهره شیطانی آمریکا را برای دنیا روشن کرد، یادآور شد: البته ما باید از طریق حقوق بین‌اللمل این مسئله را پیگیری کنیم و اسناد و مدارک را به مجامع حقوقی اعلام کنیم تا بتوانیم به نتایج مورد نظر برسیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی آمریکایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۰۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدعلی اسکندری سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاشکند در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران تردیدی در صیانت از ارزش های اسلامی نداشته و ایثارگرانه در خط مقدم دفاع از اسلام و مسلمانان بوده است.

وی افزود: فتنه انگیزی، اختلاف افکنی و انشقاق در جهان اسلام، از برنامه های راهبردی آمریکا و اسرائیل بوده و آنها هیچ وقت خیرخواه ملت های مسلمان نبوده و نخواهند بود. حال آنکه تقریب مذاهب، همواره با جدیت توسط جمهوری اسلامی ایران، پیگیری و اجرایی شده است.

نورالدین خالق نظراف مفتی اعظم ازبکستان نیز ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه میانه در تمامی زمینه ها گفت: دین، فرهنگ و اشتراکات ازبکستان و ایران، عاملی مهم برای تعمیق مناسبات دو طرف است.

وی افزود: با توجه به توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه نسخ خطی زبان فارسی، از همکاری در زمینه تحقیقات قرآنی و نسخ خطی قرآنی استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شبکه آمریکایی‌: بایدن به دنبال اعطای پناهندگی به برخی از آوارگان فلسطینی است
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • حکومت‌های منطقه با جبهه مقاومت همراهی کنند
  • رحیم‌پور ازغدی: یهودی‌ها اصلا تمام شدند | در آمریکا می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل» +فیلم
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است