Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- یوونتوس همچنان یکه تاز سری آ است و پس از 9 فصل هنوز تیمی موفق نشده قهرمانی اسکودتو را از این تیم بگیرد.
به گزارش آریا، یوونتوس با کسب برد 2-0 مقابل سمپدوریا در هفته سی و ششم سری آ ایتالیا، موفق به کسب نهمین اسکودتوی متوالی اش شد تا نامش در تاریخ جاودانه شود. یوونتوس برای سی و ششمین بار قهرمان سری آ شد و در میان تمامی تیم های پنج لیگ معتبر اروپایی رکورددار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون تعداد قهرمانی های یوونتوس با مجموع دو باشگاه شهر میلان (میلان 18 قهرمانی و اینتر 18 قهرمانی) مساوی شده است.
یوونتوس برای نهمین بار متوالی فاتح اسکودتو شد و رکورد جدیدی در تاریخ پنج لیگ معتبر اروپایی در زمینه قهرمانی متوالی به ثبت رساند. بیانکونری اکنون به رکورد 9 قهرمانی متوالی سلتیک در لیگ اسکاتلند و لودوگورتس در لیگ بلغارستان (باشگاه هایی با بیشترین قهرمانی متوالی در حال حاضر) رسیده است. قبل از فصل جاری آخرین تیمی که با حداقل 38 گل خورده فاتح سری آ شده بود، یوونتوس در فصل 1960/61 تحت هدایت کارلو پارولا بوده است. جانلوییجی بوفون برای دهمین بار فاتح اسکودتو شد و در میان بازیکنان رکورددار است.
جورجو کیه لینی برای نهمین بار متوالی فاتح اسکودتو شد تا از این لحاظ رکورددار باشد. مائوریتزیو ساری برای اولین بار قهرمان مسابقات لیگ شد و با 61 سال و 198 روز سن به مسن ترین مربی تاریخ سری آ بدل شد که این عنوان را کسب می کند. نیلس لیدهولم با 60 سال و 219 روز سن در فصل 1982/83 همراه با آاس رم، وویادین بوشکوف با 60 سال و 10 روز سن در فصل 1990/91 همراه با سمپدوریا، فولویو برناردینی با 58 سال و 154 روز سن در فصل 1963/64 همراه با بولونیا و لایوس سیزلر با 57 سال و 255 روز سن در فصل 1950/51 همراه با میلان دیگر مربیان مسن فاتح سری آ هستند.
ماتیاس ده لیخت دهمین بازیکن هلندی و سومین بازیکن هلندی یوونتوس (پس از ادگار داویدز و الیرو الیا) است که قهرمان سری آ شده است. داگلاس کاستا در 10 فصل از 11 فصل اخیر موفق به قهرمانی در لیگ شده است. بجز فصل 2014/15، کاستا پنج فصل همراه با شاختار دونتسک قهرمان اوکراین، دو فصل همراه با بایرن مونیخ قهرمان بوندسلیگا و سه فصل همراه با یوونتوس قهرمان سری آ شده است. در میان بازیکنان یوونتوس و با احتساب پنج لیگ معتبر اروپایی، جانلوییجی بوفون 11 بار، جورجو کیه لینی 9 بار، لئوناردو بونوچی 9 بار، کریستیانو رونالدو 7 بار، سامی خدیرا 7 بار، بلیز ماتویدی 7 بار، آدریان رابیو 6 بار، خوان کوادرادو 6 بار، گونزالو هیگواین 6 بار، پائولو دیبالا 5 بار، الکس ساندرو 5 بار و داگلاس کاستا 5 بار قهرمانی را تجربه کرده اند.
دنیلو اکنون موفق شده قهرمانی در چهار لیگ معتبر پریمرا لیگای پرتغال (2012 و 2013)، لالیگای اسپانیا (2017)، لیگ برتر انگلیس (2018 و 2019) و سری آ ایتالیا (2020) را تجربه کند. وی همراه با سانتوس قهرمانی کوپا لیبرتادورس و همراه با رئال مادرید قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را نیز تجربه کرده است. آرون رمزی برای اولین بار قهرمانی در مسابقات لیگ را تجربه کرد. مریح دمیرال نیز موفق شد اولین قهرمانی دوران حرفه ای اش را تجربه کند.
یوونتوس و بایرن مونیخ موفق شدند رکورد جدیدی در زمینه قهرمانی متوالی در سری آ و بوندسلیگا کسب نمایند. دو باشگاه لینکولن جبل الطارق و اسکونتو لتونی با کسب 14 قهرمانی متوالی در مسابقات لیگ، رکورددار قهرمانی های متوالی در مسابقات داخلی در میان تمامی باشگاه های اروپایی هستند. به نقل از وب سایت یوفا، فقط 10 باشگاه اروپایی موفق شده اند، حداقل 10 قهرمانی متوالی در رقابت های داخلی کسب نمایند و در این زمینه رکورددار هستند. اما یوونتوس برای هشتمین و بایرن مونیخ برای هفتمین بار متوالی موفق به کسب قهرمانی در مسابقات لیگ شدند و رکورد جدیدی در کشور خود به جای گذاشتند.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بوفون آرون رمزی مریح دمیرال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۱۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین تلاش برای صلح در غزه/ آتش بس در غزه باید ضمانت اجرایی داشته باشد

کارشناس مسائل غرب آسیا با یادآوری اینکه مذاکرات فعلی دهمین دور از مذاکرات در طول هفت ماه گذشته تلقی می‌شود، گفت: اگر مذاکرات در روز یکشنبه به نتیجه نرسد جنگ ادامه پیدا خواهد کرد که باید برای رسیدن به این هدف یک سری تضمین‌ها و پیشنهاداتی را به طرف فلسطینی ارائه شود.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مذاکرات آتش بس روز شنبه در قاهره بین نمایندگان دولت مصر، رژیم صهیونیستی، حماس و قطر به دلیل زیاده خواهی و کارشکنی هیئت صهیونیستی با شکست مواجه شد.

وی با بیان اینکه قرار بود روند ادامه مذاکرات امروز یکشنبه در قاهره از سر گرفته شود، یادآور شد: اصرار نمایندگان آمریکا این است که مذاکرات تا رسیدن به یک خروجی قابل قبول ادامه پیدا کند، حماس توقف جنگ به صورت کامل را همراه با خروج نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی از غزه، بازگشت آوارگان به محل زندگی خود و نیز بازسازی غزه و دریافت کمک‌های انسان دوستانه توسط مردم غزه بخشی از شرایط خود اعلام کرده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا با یادآوری اینکه مذاکرات فعلی دهمین دور از مذاکرات در طول هفت ماه گذشته تلقی می‌شود، تصریح کرد: هیئت رژیم صهیونیستی اصرار دارند قبل از آتش بس گروگان‌ها آزاد شوند و به همین دلیل خواهان آن هستند که مذاکرات از سر گرفته شود اما برای رسیدن به این هدف باید یک سری تضمین‌ها و پیشنهاداتی را هم برای عملیاتی کردن به طرف فلسطینی ارائه بدهند و به همین دلیل به نظر می‌رسد اگر مذاکرات در روز یکشنبه به نتیجه نرسد قطعاً جنگ ادامه پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حالی که آمریکا، مصر و هم کشورهای اروپایی اعلام کرده‌اند که حمله به رفح ممکن است اوضاع را پیچیده‌تر کند اما اصرار بنیامین نتانیاهو بر این است که به رفح حمله کند بنابراین آنچنان که به نظر می‌رسد طرح چهار مرحله‌ای در طول ۱۲۴ روز آتش بس برقرار شود هنوز نهایی نشده است و روزنامه‌های صهیونیستی هم بخشی از طرح چهار مرحله‌ای آتش بس در غزه را منتشر کردند اما هنوز خروجی قابل قبولی نداشته است.

هانی زاده در خصوص طرح چهار مرحله‌ای آتش بس تشریح کرد: قرار بر این بود که در طول این مدت هم کمک‌های انسان دوستانه و هم آتش بس برقرار شود؛ این طرح قابل قبول است اما باید ضمانت اجرایی هم باید داشته باشد تا رژیم صهیونیستی پس از آزادی گروگان‌ها دوباره حملات خود را آغاز نکند؛ به همین دلیل به نظر می‌رسد آزادی گروگان‌ها در مقابل آزادی اسرای فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی بخش‌های مهمی از این طرح را تشکیل می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است گروگان‌ها در یک فرایند زمانی ۱۲۴ روزه حین آتش بس به تدریج در مقابل شماری از زندانیان اسیر فلسطین آزاد شوند و آتش بس هم با نظارت سازمان ملل انجام شود؛ اگر این طرح عملیاتی شود قطعاً مورد قبول حماس نیز قرار خواهد گرفت.

کد خبر 750668

دیگر خبرها

  • امشب؛ دهمین گزارش تلویزیونی رئیس جمهور به مردم
  • جانلوییجی بوفون: بهترین دروازه‌بان سری آ؟ یان زومر از اینتر
  • چهارمین قهرمانی متوالی مردان رویینگ دانشگاه آزاد در لیگ برتر 
  • قهرمانی رئال مادرید در لالیگا و شادی جالب کارلو آنچلوتی به همراه بازیکنان / انیمیشن عمر مومنی
  • آرژانتین در غم درگذشت اولین مربی قهرمان جهان
  • گل‌های رونالدو به دروازه‌بانان بزرگ فوتبال؛ از بوفون تا فن در سار / فیلم
  • دهمین تلاش برای صلح در غزه/ آتش بس در غزه باید ضمانت اجرایی داشته باشد
  • پنجمین قهرمانی متوالی بارسلونا در لیگ زنان اسپانیا؛ شکست ناپذیران جور تیم مردان را می‌کشند
  • در کنار یوونتوس؛ رئال مادرید با ۳۶ قهرمانی در لالیگا، پُرافتخارترین تیم در پنج لیگ معتبر اروپایی
  • مردان بایرن نگاه کنند: اینطوری قهرمان می‌شوند