Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،فرزاد رشیدی، معاون صنایع دستی و هنرهای‌سنتی گیلان امروز گفت: با راه اندازی پویش همگانی استفاده از ماسک برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا و برای تشویق شهروندان و هم استانی‌ها به استفاده از ماسک، مسابقه طراحی و دوخت ماسک‌های مزین به هنر رشتی دوزی با حضور هنرمندان رشته برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با بیان اینکه هر هنرمند می‌تواند ۳ اثر ارائه دهد، افزود: مهلت ارائه آثار تا ۱۲ مرداد ۹۹ است و به صاحبان ۳ اثر برتر جوایزی اهدا خواهد شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای‌سنتی گیلان گفت: هنرمندان آثار خود را به معاونت صنایع دستی و هنرهای‌سنتی گیلان در میدان گیل، روبروی بیمارستان رسول اکرم(ص) ارسال کنند.

رشیدی افزود: رشتی دوزی یکی از رودوزی‌های سنتی ایران و از صنایع دستی شهر رشت است که در فهرست آثار ملی ایران به عنوان میراث فرهنگی ناملموس به ثبت رسیده است.

او تصریح کرد: پیشنهاد ثبت شهر رشت به عنوان شهر ملی رشتی دوزی نیز به شورای راهبردی صنایع دستی کشور ارسال شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دوخت ماسک فراخوان مسابقه میراث فرهنگی صنایع دستی رشتی دوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۱۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دبیر برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته شهرستان زابل گفت: این نمایشگاه به مدت شش روز در دانشگاه زابل دایر است.
مهین جاودان افزود: این نمایشگاه تا ۱۴ اردیبهشت ماه  با هدف معرفی و بازاریابی ظرفیت‌های تولیدی و کارگاهی هنرمندان فعال صنایع‌دستی در محل سایت قدیم دانشگاه زابل دایر است. 

وی ادامه داد: به مناسبت هفته کار و کارگر و کارآفرینی و هفته معلم، این نمایشگاه با همکاری دانشگاه زابل، مرکز نوآوری، بخشداری کرباسک و میراث‌فرهنگی دایر شده است.

دیگر خبرها

  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • نمایشگاه صنایع دستی در شاهرود گشایش یافت
  • نمایشگاه هنرجویان رشته صنایع دستی در شاهرود
  • فرش دستباف هنر مادر است
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد
  • نمایشگاهی از صنایع‌دستی و هنر‌های وابسته در زابل
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران