Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، همزمان با ادامه اعتراضات به بی عدالتی و خشونت پلیس در سیاتل، دست کم ۶۰ افسر پلیس فدرال در جریان ناآرامی‌ها زخمی شدند.

پلیس سیاتل اعلام کرد: «در مجموع ۵۹ افسر پلیس فدرال طی ۲۴ ساعت گذشته در جریان اعتراضات زخمی شده اند که یک مورد بر اثر شدت جراحات به بیمارستان منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جراحات شامل ساییدگی، کبودی، و یک مورد پارگی منیسک است.»

همچنین طبق بیانیه پلیس سیاتل شمار افرادی که به اتهام حمله به پلیس بازداشت شده اند به ۴۷ تن افزایش یافته است.

گفته می‌شود در جریان درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته در سیاتل، پلیس به افرادی که در منطقه شرقی شهر حضور داشتند، حمله کرد. پلیس برای متفرق کردن معترضان به خشونت متوسل شد و مردم خشمگین نیز در واکنش به خشونت پلیس بخش‌هایی از شهر از جمله ساختمان نیمه کاره بازداشتگاه نوجوانان را به آتش کشیدند.

بیشتر مردم سیاتل از استقرار نیرو‌های فدرال در شهر‌ها و ایالت همجوار پورتلند و اورگن که در آنجا با خشونت بسیار با مردم رفتار کرده‌اند عصبانی بودند. تاکتیک‌های جنگی که نیرو‌های فدرال برای سرکوب اعتراضات به کار می‌برند سبب خشم مقامات محلی و مردم شده است. به اعتقاد آن‌ها این نیرو‌ها خشونت زیادی نشان می‌دهند و در مقابل مردم رحمی ندارند.

به دنبال کشته شدن جورج فلوید، جوان سیاه پوست آمریکایی، به دست پلیس مینیاپولیس موجی از اعتراضات در سراسر ایالت‌های آمریکا و پس از آن در چندین کشور دنیا به راه افتاد. معترضان نسبت به بی‌عدالتی و نژادپرستی نظام‌مند که بر سراسر جهان حاکم است شکایت دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعتراضات در آمریکا نژادپرستی در آمریکا پلیس آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجدان بیدار دانشجویان آمریکایی آن‌ها را به صحنه آورده است

دستیار وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اعتراض دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین نوشت: آنچه دانشجویان آمریکا و دیگر کشورهای غربی را به صحنه آورده است شرف و وجدان بیدار آنان است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سید رسول موسوی، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل آسیا جنوبی وزارت امور خارجه در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین، این جنبش را نشانه وجدان و شرف معترضین دانست.

وی در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: وجدان بیدار و شرف بالاترین ارزش‌های انسانیت است. آنچه دانشجویان آمریکا و دیگر کشورهای غربی را در اعتراض علیه جنایات اسرائیل در غزه و نسل کشی فلسطینی‌ها توسط صهیونیست‌ها به صحنه آورده است شرف و وجدان بیدار آنان است.

پس از اینکه شهردار نیویورک خواستار پایان تحصن در دانشگاه کلمبیا شد و گفت که تحصن باید هرچه زودتر تمام شود، صدها نیروی پلیس اطراف دانشگاه تجمع کرده ساعاتی بعد وارد محوطه دانشگاه شدند.

به‌گفته شبکه سی‌ان‌ان، پلیس همچنین یکی از خیابان‌های منتهی به دانشگاه کلمبیا را مسدود کرد و مانع حرکت معترضان به‌سمت این دانشگاه شد.

یورش افسران پلیس با درگیری و بازداشت تعدادی از دانشجویان در لحظات ابتدایی همراه شده است؛ پیش از این واقعه انجمن اساتید دانشگاه کلمبیا در بیانیه‌ای در خصوص تبعات دخالت نیروهای پلیس و برخورد با دانشجویان به مدیریت دانشگاه هشدار داده بود.

نیروهای پلیس همچنین اقدام به بیرون کردن خبرنگاران کرد؛ خبرنگار نیویورک پست نیز گزارش داد: دانشجویان دستان یکدیگر را به هم قفل کرده‌اند و تلاش دارند به‌شکل مسالمت‌آمیز با پلیس مقابله کنند.

در این میان رئیس دانشگاه کلمبیا نیز از پلیس نیویورک خواسته است تا 17 ماه جاری میلادی در محوطه دانشگاه باقی بماند تا مانع نصب دوباره چادرها از سوی دانشجویان شود.

همچنین سه شنبه شب بیش از 100 معترض در دانشگاه کلمبیا و سیتی کالج نیویورک بازداشت شدند.

پلیس همه معترضانی را که یک ساختمان خوابگاه دانشجویی در دانشگاه کلمبیا را تصرف کرده بودند، از ساختمان بیرون آورد.

اما نماینده دانشجویان معترض گفت: با وجود ادامه حضور پلیس، اعتراضات در دانشگاه ادامه می یابد.

ای بی سی نیوز هم گزارش داده که پلیس بازداشت شدگان در دانشگاه کلمبیا را به دزدی درجه سوم متهم کرد.

پلیس ده‌ها نفر را در سیتی کالج نیویورک بازداشت کرد و در حال برچیدن چادرهای معترضان است.

دانشگاه کالیفرنیا نیز کمپ‌های معترضان را غیرقانونی خواند و خواستار برچیده شدن و تخلیه آنها شد.

حمله پلیس به محوطه دانشگاه پس از آن است که مقامات دانشگاه کلمبیا روز گذشته اعلام کردند تعلیق دانشجویان معترض حامی فلسطین را که کمپ‌های اعتراضی خود در محوطه دانشگاه را ترک نکنند، آغاز خواهند کرد.

این تصمیم پس از آن اعلام شد که آیوی لیگ که معروف‌ترین گروه دانشجویان خصوصی کشور آمریکاست، از بن‌بست در مذاکرات با معترضان برای پایان دادن به این تظاهرات خبر داد.

نعمت مینوچه شفیق رئیس دانشگاه کلمبیا در بیانیه‌ای اعلام کرد چند روز مذاکرات بین سازمان‌دهندگان تظاهرات‌های دانشجویی در این دانشگاه و رؤسای دانشگاه برای پایان دادن به اعتراضات و جمع‌آوری چادرهای معترضان حامی فلسطین به جنگ در غزه، با شکست مواجه شد.

شگردهای دانشگاه‌ها برای سرکوب دانشجویان معترض در آمریکاواکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وجدان بیدار دانشجویان آمریکایی آن‌ها را به صحنه آورده است
  • حمله خشونت‌آمیز پلیس نیویورک به دانشجویان حامی فلسطین در «کلمبیا»
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • قمه‌کشی در لندن/ چند نفر زخمی و مظنون بازداشت شد
  • حمله با قمه در لندن؛ مظنون بازداشت شد
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان