Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه آلمانی توافق راهبردی ایران- چین را یک شکست سخت برای تلاش‌های آمریکا در راستای به زانو در آوردن اقتصاد ایران دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان در گزارشی به نزدیکی روز افزون چین به ایران و زیر سوال قرار گرفتن تحریم‌های آمریکا علیه تهران در این شرایط اشاره کرده و نوشت: دولت ایران بر این عقیده است که راهی برای خنثی کردن تحریم‌های آمریکا یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روزنامه آلمانی به طرح توافق راهبردی بین ایران و چین اشاره کرده و نوشت: تهران یک توافق بنیادین با چین را در برنامه دارد که طی 25 سال آینده سرمایه گذاری 400 میلیارد دلاری چین برای جمهوری اسلامی ایران را به ارمغان می‌آورد. در مقابل، ایران هم برای چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا، نفت خامی با قیمت مناسب را در دسترس قرار می‌دهد.

تاگس اشپیگل در ادامه نوشت: این توافق یک شکست سخت برای تلاش‌های آمریکا در راستای به زانو در آوردن اقتصاد ایران است.

این روزنامه آلمانی در ادامه نوشت: چین مدت طولانی است تلاش می‌کند نقش خود در خاورمیانه را گسترش دهد. در این میان این مسئله برای پکن مطرح است که از تامین نیازهای نفتی خود اطمینان حاصل کرده و از سوی دیگر نفوذ اقتصادی و سیاسی خود در بخشی از دنیا (خاورمیانه) که ابرقدرت جهانی (آمریکا) به صورت روزافزون از آن کناره گیری می‌کند را گسترش دهد.

در چارچوب پروژه بزرگ چین موسوم به "جاده ابریشم جدید" در این منطقه بازارهای جدیدی افتتاح می‌شود. تنها در سال 2018 چین تعهد اعطای وام‌هایی به ارزش حدود 20 میلیارد دلار به کشورهای خاورمیانه را داد.

یک انستیتو مسائل خاورمیانه در آمریکا اخیرا در گزارشی نوشته است که پنج تا از 10 شرکت موفق فن آوری در خاورمیانه شرکت‌های چینی هستند.

به نوشته روزنامه تاگس اشپیگل، طرح پیش نویس توافق راهبردی بین ایران و چین همه اقدامات کنونی پکن در خاورمیانه را تحت الشعاع قرار می‌دهد. به گفته وزیر امور خارجه ایران این ایده حدود 4 سال پیش در سفر رئیس جمهور چین به ایران مطرح شد.

بر اساس گزارش رسانه‌ها این قرارداد تقریبا آماده است. حدود 100 پروژه مشترک در این قرارداد تعریف شده است.

به نوشته نیویورک تایمز این پروژه‌ها شامل پروژه‌های زیر بنایی مانند فرودگاه‌ها، اتصالات ریلی قطارهای سریع السیر، مترو و همچنین ایجاد شبکه اینترنت نسل پنجم است. این سرمایه گذاری‌ها می‌توانند توسعه اقتصادی ایران طی دو دهه و نیم آینده را تضمین کنند.

عرضه اولیه سهام 950 میلیون دلاری شرکت چینی در بورس آمریکاچین بیشتر از هر کشور دیگری از عربستان نفت وارد کرد

چین برای تامین نیازهای خود به صورت عمده به نفت خاورمیانه نیاز دارد. این کشور بزرگترین وارد کننده نفت خام دنیا محسوب می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران هم چهارمین دارنده منابع نفتی دنیا محسوب می‌شود. چین نه تنها برای مناسبات خوب با ایران بلکه با دیگر کشورهای منطقه هم تلاش می‌کند.

انتتهای پیام/

R31356/P/S8,87,89,95/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "چین" بیشتر بخوانید... عرضه اولیه سهام ۹۵۰ میلیون دلاری شرکت چینی در بورس آمریکا ونزوئلا: دروغ‌سازی برای حمله به چین نشانه یاس انتخاباتی ترامپ است چین بیشتر از هر کشور دیگری از عربستان نفت وارد کرد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... عرضه اولیه سهام ۹۵۰ میلیون دلاری شرکت چینی در بورس آمریکا ونزوئلا: دروغ‌سازی برای حمله به چین نشانه یاس انتخاباتی ترامپ است چین بیشتر از هر کشور دیگری از عربستان نفت وارد کرد واژه های کاربردی مرتبط اخبار "چین" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ بازی عربستان و امارات با کارت داعش در یمن/ مؤثرترین گزینه ملت یمن در برابر جنگ‌افروزان ۲ عراق| بیانیه امنیتی رسمی درباره انفجارهای جنوب بغداد و علت وقوع آن+ تصاویر ۳ نقش تکراری یکی از کشورهای منطقه در رهگیری هواپیمای مسافربری ایران ۴ اعلام وضعیت شورش در پورتلند آمریکا پس از شکسته شدن حصار حیاط دادگاه فدرال ۵ اعتراف سرهنگ اسرائیلی درباره حزب‌الله/ وحشت ارتش اشغالگران از واکنش انتقامجویانه مقاومت ۶ واکنش شیخ قاسم به تهدیدهای صهیونیست‌ها؛ «آمادگی کامل مقاومت؛ شکست دیگری در انتظارتان است» ۷ گفت‌وگوی اختصاصی| معاون سیاسی طالبان: توافق مخفی میان طالبان و آمریکا وجود ندارد/ اگر نیروهای خارجی نروند تصمیم‌های لازم را خواهیم گرفت ۸ اسرائیل از ترس پاسخ انتقامجویانه حزب‌الله دست به دامان سازمان ملل شد مهمترین اخبار بین الملل گفت‌وگوی اختصاصی| معاون سیاسی طالبان: توافق مخفی میان طالبان و آمریکا وجود ندارد/ اگر نیروهای خارجی نروند تصمیم‌های لازم را خواهیم گرفت واکنش شیخ قاسم به تهدیدهای صهیونیست‌ها؛ «آمادگی کامل مقاومت؛ شکست دیگری در انتظارتان است» عراق|ضربات کوبنده حشد شعبی به تروریست‌های داعشی در شمال سامراء عراقچی: حق مسلم مردم ایران را تسلیم قلدری‌های آمریکا نمی‌کنیم مهمترین اخبار تسنیم بازی عربستان و امارات با کارت داعش در یمن/ مؤثرترین گزینه ملت یمن در برابر جنگ‌افروزان عراق|ضربات کوبنده حشد شعبی به تروریست‌های داعشی در شمال سامراء بازدید نوبخت ‌‌از ‌راه‌آهن خرمدره / افتتاح پروژه دو خطه‌‌ راه‌آهن زنجان ـ قزوین تا پایان سال‌ ناگفته‌های فرماندهان عملیات مرصاد از نبرد "فروغ جاویدان"/ استراتژی شهید صیاد در چهار‌زبر / ۴هزار ‌منافق‌ به هلاکت رسیدند خانواده ایرانی| راهکارهای مواجهه با همسران کاهل‌نماز/ انس با نماز چه‌نقشی در زندگی مشترک دارد؟ درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین اخبار چین توافق راهبردی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا

جوزپ بورل، کمیسر سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که نظم بین المللی پس از جنگ سرد دیگر وجود ندارد و آمریکا موقعیت مسلط خود را از دست داده است. 

براساس گزارش المیادین، بورل در جریان سخنرانی در انگلیس گفت: نظم جهانی که پس از سال ۱۹۴۵ پدیدار شد، در حال از دست دادن سرعت خود است، زیرا ما شاهد ظهور چین و تبدیل آن به یک ابرقدرت هستیم.

این مقام اروپایی همچنین معتقد است که این موضوع برای غربخوب نیست و در این زمینه باید نقش اتحادیه اروپا و انگلیس مشخص شود. او اعزود: اما این بستگی به این دارد که ما چگونه به تهدیدات فزاینده پاسخ دهیم و این از اهمیت فوری برخوردار است. همانطور که ما هشدار‌هایی را می‌شنویم که اروپا ممکن است (در یک جنگ) پایین یابد. 

بورل همچنین اعلام کرد که هیچ اتحادی بین کشور‌های اتحادیه اروپا در مورد سیاست در قبال روسیه وجود ندارد و برخی آن را دوست خوبی می‌دانند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • ایران دومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه / کدام برندها حاوی فلزات سنگین هستند؟
  • بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است
  • مسکو از جنگ ایران و اسرائیل چه بهره‌ای برد؟ روسیه تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد ایران نمی‌گذارد
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: اسرائیل خاورمیانه را دچار بدترین چرخه خشونت کرده است/ تلاش‌ها برای راه حل دو دولتی باید افزایش یابد
  • اذعان بورل به از دست رفتن قدرت آمریکا
  • تظاهرات دانشگاهی، مهم‌ترین عنصر تحلیل قدرت آمریکا
  • پرواز بمب افکن‌های روسی در نزدیکی مرز آمریکا
  • پرواز بمب افکن های روسی در نزدیکی مرز آمریکا