Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین مشاغل آسیب دیده از بیماری کرونا را تحت حمایت جدی دولت دانست و گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی دولت در استان قزوین 731 میلیارد تومان است که تاکنون تنها 6 میلیارد و 975 میلیون تومان آن پرداخت شده است.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، رضاگروسی در جلسه کارگروه اقتصادی استان تاکید کرد: بسیاریاز کسب و کارها در کشور و استان با شیوع بیماری کرونا مورد آسیب جدی قرارگرفتند که به همین جهت دولت درصدد حمایت از آنها با ارایه برخی بسته‌هایحمایتی از جمله تسهیلات برآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: برهمین اساس و طبق مصوبه دولت، کارگاه‌های آسیب دیده ازکسب و کار بابت هر نیروی کار خود 12 میلیون تومان و کارگاه‌ها و مراکزی کهدستور تعطیلی آنها به دلیل احتمال شیوع این ویروس داده شده به هر نیرویکاری آنها 16 میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود 12 درصد در نظر گرفته شدهاست.
وی با بیان این که زنان سرپرست خانوار و رانندگان درون و برون شهری نیزبهره‌مند از این نوع تسهیلات خواهند بود، یادآور شد: نظارت اصلی در حوزهثبت نام و ارایه تسهیلات برعهده دستگاه اجرایی مربوطه خواهد بود اما نظارتعالیه در روند واگذاری آن برعهده اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
گروسی با اشاره به اینکه امکان تمدید مهلت ثبت نام برای آسیب دیدگانناشی از ویروس کرونا در حوزه کسب و کار تا 15 مردادماه خواهد بود، افزود:با توجه به اینکه 13 رسته شغلی در جدول توزیع تسهیلات قرار دارند، لذا بایدبرنامه مدون و کاملی از سوی دستگاه‌های ذیربط برای ثبت نام از متقاضیانوجود داشته باشد.
وی به فرآیند ثبت نام در ارایه تسهیلات بانکی اشاره و اضافه کرد: آغازکار با ارسال پیامک صورت می‌پذیرد و بررسی پرونده متقاضیان توسط سامانه وبه صورت هوشمند صورت گرفته و پس از تایید به دستگاه اجرایی ارسال می‌ شود وسپس متولی و مرجع تشخیص دهنده در صورت تایید، پرونده مورد نظر را به بانکعامل جهت ارایه تسهیلات معرفی می‌کند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: در حوزهسامانه رصد نیز از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به تحقق 8.6 درصداشتغالزایی در سطح استان شده‌ایم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۱۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟

به گزارش تابناک، در روزهای اخیر صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت:«همواره برخی از اعضای شورای عالی کار از تصمیمات شورا گلگی می‌کنند، به همین منظور برای برون رفت از این گلایه‌ها بهتر این است که مجلس محترم شورای اسلامی که برآمده از آحاد مختلف جامعه است و کل ملت را نمایندگی می‌کند، حداقل دستمزد را تعیین کند.» 

اظهارات مطرح شده از سوی وزیر کار با حواشی همراه شد. به عنوان مثال نایب‌رئیس فراکسیون کارگری مجلس در این باره بیان کرد که وزیر کار نباید از تعیین دستمزد شانه خالی نکند. 

به این ترتیب تابناک، ماجرا را از صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیگیری کرد. وی در پاسخ به این سوال که بالاخره  سپردن تعیین قیمت دستمزد کارگران به مجلس به کجا رسید؟ گفت: قرار شد به شکل مسبوق به سابقه سه جانیه گرایی درباره تعیین دستمزد کارگران تصمیم‌گیری شود.

دیگر خبرها

  • کدام مشاغل از ارایه اسناد و دفاتر مالی معاف شدند؟
  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ طی ۴ روز آینده
  • دولت به فروشندگان کالابرگ چقدر بدهی دارد؟ | اعلام زمان تسویه نهایی با فروشندگان
  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوارهای آسیب دیده شفتی
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • مردم خراسان جنوبی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در طرح فجرانه خرید کردند
  • احیای تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان