Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استانها-رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم با انتقاد از تغییر توافقات قبلی با وزارت راه و شهرسازی درباره اراضی ۳۲ و ۴۸ هکتاری پردیسان گفت: تغییر کاربری این اراضی ظلم به مردم آسیب‌پذیر و آبادانی قم است. - اخبار استانها -

محسن محرری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به مشکلات ایجاد شده در اراضی 48 و 32 هکتاری پردیسان اظهار داشت: موضوع زمین‌های 48 و 32 هکتاری ازجمله مواردی بوده که سالیان متمادی مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر پیگیر آن بوده‌اند، املاک مذکور منبعی برای توسعه شهری بوده که از طرف وزارت راه و شهرسازی و شورای عالی شهرسازی برای این تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام هسته مرکزی شهر در قم اختصاص داده‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم ادامه داد: در سال 1398 با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در شهر مقدس قم، این دو پروژه تعیین تکلیف و صورت‌جلسه‌ای نیز تنظیم شد که ذیل آن سایت 48 هکتاری در پردیسان جهت بافت فرسوده، توسعه ضلع جنوبی حرم مطهر مشخص گردید.

وی با بیان اینکه در این صورت‌جلسه علاوه بر توسعه ضلع جنوبی حرم مطهر، ضرایب تقسیمی برای مناطق مختلف شهری ازجمله فاز 5 عمار یاسر، دروازه ری، چهل اختران و غیره نیز مشخص شد، ابراز کرد: به دنبال آن مسئولیت آماده‌سازی آن به شهرداری قم واگذار و شهرداری نیز لایحه‌ای تنظیم کرد و با مجوز شورای اسلامی شهر قم کار آماده‌سازی آن را آغاز کرد و تا به این لحظه بیش از 60 درصد این پروژه پیشرفت داشته است.

محرری با اشاره به تغییر مدیریتی در سطح وزارت راه و شهرسازی و تغییر نگاه نسبت به اراضی 32 و 48 هکتاری عنوان کرد: ما منتظر بودیم تا این مهم آماده شود و مراحل واگذاری انجام شود، اما با تغییر در معاونت مذکور متأسفانه همه توافقاتی که صورت‌جلسه شده و به مرحله اجرا نیز رسیده بوده، توسط معاون جدید وزارت راه و شهرسازی به بهانه‌های مختلف منتفی شده است.

اختصاص اراضی 48 هکتاری پردیسان قم برای ساماندهی هسته مرکزی از دستور کار خارج‌ شده استتغییر مصوبه 48 هکتاری و 32 هکتاری ظلم به مردم قم استتلاش شهرداری قم آماده‌سازی به‌موقع پروژه 48 هکتاری پردیسان است

وی با تأکید بر اینکه سایت 32 هکتاری نیز به سکونتگاه‌های غیررسمی در قم اختصاص دارد و هدف این بود که منازل حاشیه شهر و زیر دکل‌های برق ساماندهی شده و جابه‌جا شود و معضلات اجتماعی موجود در این مناطق کاهش پیدا کند، گفت: متأسفانه این توافقات در حال حاضر در حال تغییر است و موردبازنگری چندباره قرارگرفته است و ما نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر به این رویه موجود معترض هستیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر قم اضافه کرد: تأمین زمین برای طرح مسکن ملی، از محل این املاک به‌هیچ‌وجه توجیه‌پذیر نبوده و این زمین‌ها قبلاً تعیین تکلیف شده است، از نمایندگان مردم قم مجلس، استاندار و وزیر راه و شهرسازی تقاضا داریم این مهم را پیگیری کنند تا حقی از اقشار آسیب‌پذیر ضایع نشود، و اگر نهایتاً این سایت‌ها به طرح‌های دیگری اختصاص پیدا کند به‌طورقطع در مراحل اجرایی شورا و شهرداری همکاری نخواهند داشت.

انتهای پیام/456/ ع

R7854/P/S6,62/CT1 بیشتر بخوانید... ۳ مکان برای ساماندهی کارگران ساختمانی در قم در نظر گرفته شد شیوع مجدد و روند افزایشی ‌بیماری کرونا در استان قم مصرف گاز سی ان جی در استان قم بالاتر از متوسط کشوری است قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۳ مکان برای ساماندهی کارگران ساختمانی در قم در نظر گرفته شد شیوع مجدد و روند افزایشی ‌بیماری کرونا در استان قم مصرف گاز سی ان جی در استان قم بالاتر از متوسط کشوری است پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ خبر خوش معاون رئیس‌جمهور/ تامین همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کرونا توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی ۲ ناگفته‌های فرماندهان عملیات مرصاد از نبرد "فروغ جاویدان"/ استراتژی شهید صیاد در چهار‌زبر / ۴هزار ‌منافق‌ به هلاکت رسیدند ۳ کمین واسطه‌گران برای غارت دسترنج شالیکاران و برنجکاران / کشور به واردات اندکی برنج خارجی نیاز دارد ۴ پهلوگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی در بزرگ‌ترین بندر اقیانوسی کشور/ ورود کشتی ۶۶هزارتنی شکر ۵ طرح ۲فوریتی مجلس برای حمایت از خانوارهای نیازمند/ تدوین بسته جامع برای ۵ دهک پایین جامعه ۶ ‌مصلحی در گفت‌وگو با تسنیم: عملیات مرصاد به شکستی ابدی برای منافقین تبدیل شد ۷ عضو کمیسیون عمران مجلس: حرکت جنگنده‌های آمریکایی ‌نقض صریح امنیت هوانوردی بود / ایکائو برخورد جدی کند ۸ صادرات شمش خام همانند نفت خام صحیح نیست/حضور بالای مردم در بورس نگران‌کننده است مهمترین اخبار استانها گزارش|سلطان جعل مدرک ایران پای میز محاکمه / اخلال متهمان در نظام اقتصادی ‌و تشکیل شبکه کلاهبرداری / پرونده‌ای با ۱۵ متهم ناگفته‌های فرماندهان عملیات مرصاد از نبرد "فروغ جاویدان"/ استراتژی شهید صیاد در چهار‌زبر / ۴هزار ‌منافق‌ به هلاکت رسیدند گزارش| بیمارستان‌های قم دوباره شلوغ شد‌ / آژیر شیوع مجدد کرونا به صدا درآمد+تصاویر کمین واسطه‌گران برای غارت دسترنج شالیکاران و برنجکاران / کشور به واردات اندکی برنج خارجی نیاز دارد مهمترین اخبار تسنیم توافق راهبردی ایران-چین ضربه‌ای سخت به سیاست‌های تحریمی آمریکا بازی عربستان و امارات با کارت داعش در یمن/ مؤثرترین گزینه ملت یمن در برابر جنگ‌افروزان عراق|ضربات کوبنده حشد شعبی به تروریست‌های داعشی در شمال سامراء بازدید نوبخت ‌‌از ‌راه‌آهن خرمدره / افتتاح پروژه دو خطه‌‌ راه‌آهن زنجان ـ قزوین تا پایان سال‌ ناگفته‌های فرماندهان عملیات مرصاد از نبرد "فروغ جاویدان"/ استراتژی شهید صیاد در چهار‌زبر / ۴هزار ‌منافق‌ به هلاکت رسیدند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی هکتاری پردیسان عملیات مرصاد استان قم شهر قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۲۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه ذخیره انرژی انعطاف‌پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ساخته شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، محبوبیت روزافزون فناوری‌های پوشیدنی، ضرورت برخورداری از منابع انرژی را که بتوانند با انعطاف‌ پذیری و حرکت این دستگاه‌ های نوآورانه مطابقت داشته باشند، برجسته می کند.

این پیشرفت هیجان انگیز که نتایج آن در نشریه  Flexible Electronics منتشر شده است، راه را برای پوشیدنی های واقعا سازگار و راحت هموار می کند.

ظهور ابزارهای پوشیدنی از ردیاب های تناسب اندام گرفته تا لباس های هوشمند بر لزوم تغییر در نحوه ذخیره انرژی تاکید می کند. اگرچه باتری های معمولی، کارآمدند، اما اغلب فاقد انعطاف پذیری لازم برای این دستگاه های الکترونیکی نرم هستند.

ابرخازن های میکرو (MSC) به دلیل چگالی توان بالا، قابلیت شارژ سریع و طول عمر طولانی به عنوان یک جایگزین امیدوارکننده ظاهر شده اند اما هنوزیک مانع بزرگ وجود دارد: ساخت الکترود.

به طور معمول، الکترودها از مواد شکننده ای مانند طلا ساخته می شوند که به طور قابل توجهی توانایی دستگاه را برای تغییر شکل بدون به خطر انداختن عملکرد محدود می کند. در مقابل، اگرچه فلز مایع یوتکتیک گالیوم - ایندیوم (EGaIn) رسانایی و تغییر شکل ‌پذیری فوق‌ العاده ‌ای دارد اما کشش سطحی بالای آن، الگوبرداری ظریف را که گامی حیاتی در ایجاد الکترودهای کارآمد است، بسیار دشوار می‌کند.

یک گروه از پژوهشگران به رهبری پروفسور «جین کن کیم» « Jin Kon Kim » و دکتر «کئون وو کیم» « Keon-Woo Kim » از دانشگاه علم و فناوری پوهانگ (POSTECH) با همکاری دکتر «چانوو یانگ» « Chanwoo Yang » و «سئونگ جو پارک» « Seong Ju Park » از موسسه فناوری صنعتی کره  (KITECH)، راه حلی با استفاده از فناوری لیزر ابداع کرد.

نوآوری آن‌ها در الگوبرداری موفق لیزری EGaIn و ماده فعال گرافن، بر روی یک بستر قابل کشش ساخته شده از کوپلیمر پلی استایرن – بلوک - پلی (اتیلن – کو - بوتیلن) – بلوک - پلی استایرن (SEBS) نهفته است.

این روش کَندگی لیزری چندین مزیت را ارائه می دهد از جمله آنکه اطمینان حاصل شد بستر زیرین SEBS  بدون آسیب باقی می‌ ماند و انعطاف‌ پذیری کلی دستگاه را حفظ می‌ کند. علاوه بر این، آزمایش‌ها نشان داد که ظرفیت فضایی که معیاری از ظرفیت ذخیره انرژی دستگاه در واحد سطح است حتی پس از انجام یک‌هزار چرخه کششی، بدون تغییر باقی می ماند.

همچنین، محققان عملکرد پایدار را تحت تغییر شکل‌ های مکانیکی مختلف از جمله کشش، تا شدن، پیچش و چروک شدن مشاهده کردند. این پیشرفت پتانسیل بسیار زیادی برای آینده فناوری پوشیدنی دارد.

کیم دراینباره توضیح داد: استفاده از الکترودهای فلزی مایع با طرح لیزری، نشان دهنده گام مهمی در توسعه راه حل های ذخیره انرژی قابل تغییر شکل است. این نوآوری راه را برای ایجاد پوشیدنی‌ های راحت و سازگاری هموار می ‌کند که می‌ توانند به طور یکپارچه با سبک زندگی پویای ما ادغام شوند.

ردیاب ‌های تناسب اندام نازکی را تصور کنید که به راحتی در حین ورزش به دور مچ دست شما می‌ پیچند، لباس‌ های هوشمندی که طول حرکات روزانه در تن شما هستند، یا دستگاه‌های پزشکی که برای تجربه ‌ای راحت‌ تر و شخصی‌ تر با بدن مطابقت دارند.

با این پژوهش، آینده فناوری پوشیدنی روشن تر و انعطاف پذیرتر از همیشه به نظر می رسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تخریب ساختمان‌ در منطقه جنگلی توسکستان گرگان
  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • ۴۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی نیشابور آزادسازی شد
  • دستگاه ذخیره انرژی انعطاف‌پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ساخته شد
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه قطع شد
  • قطع ۱۰۰ درخت در ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی صالحیه
  • مسیر دسترسی اراضی ۵۶۰ هکتاری در قم احداث می‌شود