Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف نسبت به شفاف سازی سوابق کاری رئیس دیوان محاسبات که با حواشی همراه بود، بیانیه‌ای صادر کرد.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: حدود ۱۵ روز پیش، ماجرای نامزدی مهرداد بذرپاش جهت تصدی ریاست دیوان محاسبات و سابقه کاری ارائه شده از سوی ایشان ناظر به تبصره ۲ ماده ۵۱ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، حواشی زیادی را در فضای رسانه‌ای کشور ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اولین روزها، بسیج دانشجویی شریف، درصدد پیگیری ابعاد مختلف آن برآمد. تایید تلویحی وی، نشان‌دهنده آن بود که مهرداد بذرپاش، سابقه فعالیت در بسیج دانشجویی را به عنوان«سابقه کاری» به مجلس ارائه کرده است. اهمیت بالای این مسئله منجر به واکنش سریع بسیج دانشجویی شریف شد.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: با توجه به پیچیدگی و اهمیت ماجرا، پیگیری‌های خود پیرامون این قضیه را ادامه دادیم. اظهار نظر توئیتری جناب آقای بذرپاش در خصوص ارائه سابقه فعالیت در پژوهشکده شهید رضائی به مجلس و ایضا پیگیری از برخی نمایندگان مجلس و پاسخ میرتاج الدینی (۴) به نامه توکلی و بیانیه منتشره از سوی ارکانی (۵)، موید این بود که سابقه ارائه شده به مجلس، همین سابقه فعالیت در پژوهشکده شهید رضائی (و نه فعالیت در بسیج دانشجویی) از سال ۷۹ تا ۸۲ بوده است. از آن‌جا که تفسیر کمیته دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه از «سابقه کاری» با توجه به بیانیه منتشره از دکتر قادری (۶) بسیار حداقلی بوده است، این فعالیت می‌توانسته به عنوان سابقه کاری پذیرفته شود.

در بیاینه بسیج دانشجویی دانشگاه شریف آمده است: در این بین گواهی اشتغال منتشره از سوی اکبری و اشکالات متعدد وارد به آن، مانند عدم تطابق تاریخ و نشانی پژوهشکده و اشکالاتی پیرامون فونت سبب شد درباره صحت و سقم ادعای فعالیت بذرپاش در پژوهشکده و اعتبار گواهی منتشره پیگیری‌هایی صورت پذیرد، که پس از پیگیری از تعدادی از مسئولین وقت پژوهشکده و عطف به بیانیه اخیر منتشر شده از سوی این مجموعه، مشخص شد اصل فعالیت بذرپاش در سال‌های ذکر شده در این پژوهشکده صحت داشته و گواهی مورخ سال ۸۳ در سربرگ جدید این مجموعه چاپ و این مسئله به امضای مسئول وقت پژوهشکده شهید رضایی نیز رسیده است.

دانشجویان در این بیانیه بیان کردند: با مجموعه پیگیری‌های صورت گرفته، به نظر می‌رسد موضوع پیچیده این سابقه کاری، اکنون به شفافیت نسبتا کاملی رسیده و این پازل که هر یک از تکه‌های آن به تنهایی شبهات زیادی را ایجاد کرده بودند، اکنون به نظم قابل قبولی رسیده است. نهایتا شواهد موجود نشان می‌دهد در مجموعه اتفاقات رخ‌داده پیرامون این مسئله به خصوص (سابقه کاری بذرپاش در حدفاصل ۷۹ تا ۸۲) سابقه کار ایشان در پژوهشکده شهید رضائی، شرایط مذکور در قانون را تامین می‌کند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: چطور این تفسیر به شدت حداقلی و سطحی از سابقه کار توسط کمیسیون مربوطه ارائه شده، تا جایی که فعالیت در مشاغل خصوصی با ساعت کاری و حتی ارتباط بسیار پایین عنوان سابقه کار با موضوع سمت، نیز در زمره این میزان سوابق، پذیرفته شده است؟ آیا در این باب استفساریه‌ای از معاونت قوانین مجلس گرفته شده است؟ اصل ارائه این سابقه کار حداقلی از سوی جناب آقای بذرپاش که حتی حین مسئولیت ایشان در بسیج نیز ادامه داشته، دون شان منصب ریاست دیوان محاسبات بوده و برای افکار عمومی اقناع کننده نیست.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: در حالی که اغلب نمایندگان مجلس و بسیاری از افراد دخیل در این موضوع همیشه از پاسخگویی به افکار عمومی سخن گفته‌اند و گاه نسبت به مسائل کوچک‌تر از این نیز سریعا واکنش نشان می‌دهند، سکوت مجلس شورای اسلامی و به‌خصوص بذرپاش در این بازه ۱۵ روزه، زمینه‌ساز بسیاری از شبهات بوده و علاوه بر ایجاد ابهامات فراوان، به عنوان یک اتفاق نادرست قابل پذیرش نیست.

انتهای پیام/

300 / 320 مهرداد بذرپاش دانشگاه شریف پژوهشکده شهید رضائی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مهرداد بذرپاش دانشگاه شریف بسیج دانشجویی سابقه کاری سابقه کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۲۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور

دیوان محاسبات کشور برخی از موارد پیشنهادی این‌ نهاد نظارتی برای اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور ببن الملل دیوان محاسبات کشور، لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف، قابلیت نظارت و منطقی کردن هزینه های دولت، اجرای حسابداری بهای تمام شده و اجرای نظام بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، پوشش کامل احکام پیشنهادی در قوانین بودجه سنواتی، ساماندهی طرح های تملک دارایی سرمایه ای نیمه تمام ملی، کاهش ناترازی بودجه با استفاده از ابزارهای اجرای بودجه نظیر استقرار کامل حساب واحد خزانه، استفاده کامل از ساز و کار پرداخت مستقیم به ذینفع نهایی(اجرای ماده ۶۵ قانون محاسبات عمومی)در خصوص کلیه مصارف دولت، فراهم شدن امکان استفاده از سیستم فاکتورینگ در تامین منابع پروژه های عمرانی برای استقراض مسئولانه با نظارت عملیاتی، عدم انتقال کامل وجوه مصرف نشده عمرانی به سالهای آتی، تفکیک بودجه جاری و ارزی، ارایه گزارش عملکرد بودجه تعهدی در مقایسه با بودجه نقدی از موارد پیشنهادی دیوان محاسبات کشور برای اصلاح ساختار نظام بودجه ریزی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • چشم، دیگر سریال حشاشین نمی بینیم!
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • صفر تا صد تأیید سوابق تحصیلی و ترمیم نمرات داوطلبان کنکور
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است