Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال تشدید خشونت های قیبیله ای در دارفور و همچنین حمله مسلحانه به روستایی در این استان، نخست وزیر سودان از تشکیل نیروهای مشترک بومی برای حمایت از شهروندان، تصمین امنیت فصل کشاورزی و برقراری صلح خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سودان (سونا)، عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان در دیدار با هیات هماهنگ‌کنندگان انجمن زنان دارفور در دفتر مرکزی کابینه ضمن تاکید بر تمایل دولت برای تقویت ثبات امنیتی و برقراری صلح جامع در سودان گفت نیروهای مشترک را از بخشهای امنیتی ایالات مختلف به این منطقه اعزام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به جزئیات اشاره ای نکرد و تنها گفت نیروهای امنیتی به منطقه دارفور اعزام می شوند تا از افراد حفاظت و امنیت فصل کشاورزی را تضمین کنند.

خبرگزاری سونا جزئیات دیگری درباره این نیروها ارائه نکرد.

به دلیل فراوانی اسلحه در دست مردم و اختلافات بر سر منابع اندک موجود در اقلیم دارفور، درگیری‌های قبیله‌ای در این اقلیم طی دوره های اخیر افزایش یافته است.

سازمان ملل اواخر روز یکشنبه اعلام کرد که در پی حمله مسلحانه به روستایی در منطقه  دارفور بیش از ۶۰ تن کشته و حدود ۶۰ تن دیگر زخمی شدند.

دولت سودان ژوئن گذشته پس از عقب‌نشینی هیات مشترک اتحادیه آفریقا و سازمان ملل (یونامید) از اقلیم دارفور در اواخر سال ۲۰۲۰، اعلام کرد قصد دارد یک نیروی بومی برای حمایت از غیرنظامیان در دارفور تشکیل دهد.

این اعلان چند روز پس از تصمیم شورای امنیت برای تمدید دو ماهه ماموریت هیات یونامید در دارفور از ۳۱ اکتبر تا ۳۱ دسامبر بود.

از سال ۲۰۰۳ درگیری مسلحانه‌ای میان نیروهای دولتی و جنبش‌های شورشی در سودان آغاز شدند که طبق اعلام سازمان ملل به کشته شدن حدود ۳۰۰ هزار تن و آوارگی حدود ۲.۵ میلیون تن دیگر منجر شدند.

با میانجیگری سودان جنوبی، دولت سودان و جنبش‌های شورشی در دارفور در حال انجام مذاکراتی برای امضای یک توافقنامه صلح جامع هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان درگیری های دارفور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۲۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر بانوان از نیروی انتظامی کردستان در راستای اجرای طرح نور

دریافت 33 MB

به گزارش خبرنگار مهر، جانشین فرماندهی انتظامی کردستان عصر چهارشنبه در حاشیه این برنامه در سنندج اظهار کرد: اجرای طرح نور با پشتیبانی مردم منجر به ایجاد دلگرمی و انگیزه بیشتر نیروهای انتظامی در اجرای این بهتر این طرح می‌شود.

وی افزود: حضور جمعی از شهروندان سنندج در فراجا برای تقدیر از نیروهای نظامی ارزشمند است و ما هم از مردم استان که پلیس را در اجرای طرح نور یاری کردند، سپاسگزاریم.

خبرنگار_ امیرعلی میرزایی

کد خبر 6094568

دیگر خبرها

  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد
  • آموزش نیروهای واکنش سریع در عربستان/ خارطوم اعتراض کرد
  • ماکرون ۲ شرط را برای اعزام نیروهای فرانسوی به اوکراین ذکر کرد
  • دادسرای نظامی ناحیه بندر جاسک افتتاح شد
  • تشدید اعتراضات در مقابل پارلمان گرجستان
  • بدون خروج نیروهای پشتیبانی سریع ازمنطقه‌های اشغالی صلحی درکارنیست
  • تقدیر بانوان از نیروی انتظامی کردستان در راستای اجرای طرح نور
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • ویرانی، آوارگی و فاجعه؛ سودان یک سال پس از جنگ