Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «علی کامیار» روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه دادستان دیوان محاسبات کشور، اظهار داشت: مجلس قوی و انقلابی دیوان محاسبات قوی و انقلابی را می‌طلبد و نباید اجازه دهیم رانت خواران و سودجویان به اموال بیت‌المال دست‌درازی کنند و اجازه ندهیم که این افراد از هر راهی به سرمایه‌های سیاه خود بیفزایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان دیوان محاسبات کشور  افزود: یکی از اهداف اصلی دشمنان برهم‌زدن نظام اقتصادی جمهوری اسلامی است و اگر صبر و مقاومت ملت ایران و درایت مقام معظم رهبری نبود مسلما دشمنان تاکنون به اهداف خود در این زمینه می‌رسیدند.

کامیار تصریح کرد: در دو اصل قانون اساسی نظارت بر بیت‌المال بر عهده دیوان محاسبات گذاشته شده است و بر این اساس باید به تقویت دیوان محاسبات توجه ویژه شود.

وی بیان‌کرد: دولتی بودن اقتصاد یکی از مشکلات کشور است و اگر دولت به درستی عمل کند بخش زیادی از روند اقتصادی در مسیر درست قرار می‌گیرد.

دادستان دیوان محاسبات کشور خاطرنشان کرد: مجلس باید در نظام اقتصادی به مردم اطمینان‌بخشی دهد تا دیگر شاهد بی‌ثباتی اقتصادی و گرانی‌های افسارگسیخته نباشیم و در این راستا لازم است که مجلس بر عملکرد مالی دستگاه اجرایی نظارت بیشتری داشته باشد و دولت هم باید مطابق با قوانین عمل کند.

کامیار اظهار داشت: بزرگی بیش از حد دولت مانع چابکی و تصمیم‌گیری به‌موقع می شود و تبعات زیادی را به بار می‌آورد و برای برون رفت از این مشکلات باید مجلس بر عملکرد مالی دولت نظارت بیشتری داشته باشد.

وی گفت: استقلال و تقویت دیوان محاسبات کشور اهمیت زیادی دارد و همچنین استقلال مالی دیوان محاسبات باید عملیاتی شود و نباید دیوان محاسبات در تامین بودجه دچار مشکل باشد.

ادامه دارد...

برچسب‌ها دیوان محاسبات کشور مقام معظم رهبری نماینده مجلس شورای اسلامی دولت قانون اساسی پروندهٔ خبری شکل گیری مجلس یازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دیوان محاسبات کشور مقام معظم رهبری نماینده مجلس شورای اسلامی دولت قانون اساسی دیوان محاسبات کشور مقام معظم رهبری نماینده مجلس شورای اسلامی دولت قانون اساسی دادستان دیوان محاسبات دیوان محاسبات کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۲۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارش دیوان محاسبات از عملکرد هدفمندی یارانه ها تا پایان سال ۱۴۰۲، حاکی از انحراف در عدم تحقق ۳۱ درصدی منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها است.

دیوان محاسبات کشور تاکید دارد که به منظور مدیریت کارا و اثربخش یارانه‌ها، منابع و مصارف هدفمندی در سرجمع بودجه عمومی دولت لحاظ شود.

همچنین از دست‌دادن کارویژه سازمان هدفمندی، تکالیف غیر متعارف دستوری و استقراض سازمان از موارد حایز اهمیت در گزارش راهبردی این نهاد نظارتی است.

کد خبر 6091837

دیگر خبرها

  • تعلیم و تربیت مقوله‌ای مهم در محاسبات نظامی کشور است
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه ریزی کشور
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • پیشنهادات مهم «دیوان محاسبات» برای اصلاح نظام بودجه‌ریزی کشور
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • دیوان محاسبات گزارش تفریغ بودجه را به موقع به مجلس داده است
  • دیوان محاسبات گزارش «تفریغ بودجه» را به موقع به مجلس داده است
  • ۳۱ درصد منابع پیش‌بینی‌شده هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است