Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از کارمندان حزب راست "آلترناتیو برای آلمان" در بوندس‌تاگ با سازمان امنیت داخلی آلمان در ایالت بایرن همکاری داشته است. احزاب سوسیال دموکرات و سبزهای بایرن خواستار روشنگری در مورد فعالیت‌های جاسوسی این زن هستند.

به گزارش ایسنا، تارنمای مجله اشپیگل فاش کرد، یک فرد اسلام‌ستیز که در مجلس فدرال آلمان برای حزب راست "آلترناتیو برای آلمان" کار می‌کند، با سازمان امنیت داخلی آلمان در ایالت بایرن همکاری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرد که اشپیگل در گزارش از او با نام مستعار "آنا نوواکوویچ" یاد کرده با گروه‌هایی در ارتباط بوده که افکار راست افراطی داشته‌اند.

او به عنوان مأمور زن در استخدام سازمان امنیت داخلی آلمان در ایالت بایرن بوده و به نوشته اشپیگل، دو سال تمام هرهفته اطلاعاتی از مساجد جمع‌آوری می‌کرده و در ازای دریافت پول در اختیار این سازمان قرار می‌داده است.

او برای جمع‌آوری اطلاعات حتی به ظاهر به اسلام گرویده بوده است.

به گزارش دویچه وله سازمان امنیت داخلی آلمان با نام اداره فدرال "حفاظت از قانون اساسی"، وظیفه جمع‌آوری اطلاعات درباره فعالیت‌هایی را برعهده دارد که امنیت این کشور یا ایالت‌های آن را به خطر می‌اندازند یا تهدیدی برای ارزش‌های دموکراسی حاکم بر آلمان یا همزیستی مسالمت‌آمیز شهروندان این کشور به شمار می‌روند.

لودویگ هارتمان، رهبر حزب سبزها در پارلمان ایالت بایرن در گفتگو با اشپیگل گفته که این حزب خواستار دریافت اطلاعات درباره نحوه فعالیت این سازمان در بایرن است. هارتمان گفته این سازمان با انتخاب مأموری که پیشینه نفرت از اسلام داشته و به گروه‌های راست افراطی نزدیک بوده، اعتبار خود را زیرسوال برده است.

او پرسیده: «اطلاعات جمع‌آوری شده توسط چنین مأموری چه ارزشی دارد؟ همکاری با چنین فرد مشکوکی یا نشانگر عدم کفایت سازمان امنیت داخلی در بایرن است یا انگیزه‌های پرسش‌برانگیز سیاسی دارد.» او تأکید کرده که دولت ایالت بایرن باید درباره این ماجرا روشنگری کند.

هورست آرنولد، رهبر گروه پارلمانی حزب سوسیال دموکرات در پارلمان ایالت بایرن نیز به شبکه رادیو و تلویزیون این ایالت گفته که اگر ظن نمایندگان تأیید شود، این ماجرا یک رسوایی جدی برای سازمان امنیت داخلی بایرن خواهد بود.

او خواستار همکاری کامل دولت بایرن برای روشنگری کامل در این ماجرا شده و پرسشنامه‌ای برای یوآخیم هرمان، وزیر امور داخلی بایرن ارسال کرده است. آرنولد که عضو کمیته نظارت پارلمان بایرن است، گفته این کمیته خواستار بازرسی پرونده و پرسش از کارمندان سازمان امنیت داخلی بایرن است.

روشن نیست که سازمان امنیت داخلی بایرن چرا از ابتدای سال ۲۰۱۴ میلادی با این زن همکاری گسترده داشته، آنهم به‌رغم اینکه او آن زمان نیز به وضوح با گروه‌هایی در ارتباط بوده که افکاری در ضدیت با مسلمانان داشتند.

این زن که شهروند چک است، به عنوان مثال چند سال پیش تصویری اسلحه به دست از خود در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده بود و پس از شرکت در جلسه‌ای با گروه "Isl vm v České republice nechceme"  (در جمهوری چک اسلام نمی‌خواهیم) با دوست پسر سابق خود آشنا شده بود.

او حال برای حزب "آلترناتیو برای آلمان" در بوندستاگ، مجلس فدرال آلمان کار می‌کند و می‌تواند با کارت شناسایی خود، بدون کنترل در بوندستاگ تردد کنند.

او سال ۲۰۱۸ میلادی پس از دریافت بورس بین‌المللی تحصیلی پارلمان آلمان وارد این نهاد شد و به مدت چهار ماه به صورت تمام وقت استخدام شد.

او ابتدا به دفتر یک نماینده حزب "آلترناتیو برای آلمان" فرستاده شد. این نماینده مجلس فدرال گفته که استخدام او در دفترش، تصمیم اداره پرسنلی بوندستاگ بوده و او "هیچ نشانه جلب توجه‌کننده‌ای" مبنی بر رابطه این کارمند با فعالیت‌های سرویس امنیتی ندیده است.

این زن سپس در دفتر یک نماینده دیگر حزب "آلترناتیو برای آلمان" مشغول به کار می‌شود اما این نماینده وقتی از پیشینه او مطلع می‌شود، به همکاری با او خاتمه می‌دهد.

حال این فرد برای یک نماینده دیگر حزب "آلترناتیو برای آلمان" کار می‌کند که حامی جناحی از حزب است که هم اکنون به طور رسمی منحل شده است. این جناح در حزب "آلترناتیو برای آلمان" به دلیل نزدیکی به گروه‌های راست افراطی، تحت نظر اداره امنیت داخلی آلمان بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلمان سازمان امنیت داخلی آلمان آلترناتیو برای آلمان داخلی بایرن ایالت بایرن جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۲۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماموریت جدید برای قاتل هالند: هری کین!

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید سه‌شنبه شب در چارچوب دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا باید در ورزشگاه خانگی بایرن مونیخ و در حضور هواداران این تیم روبه‌روی آنها قرار بگیرد و امیدوار است که بتواند با کسب نتیجه دلخواه، بازی برگشت در خانه را برای خودش آسان کند.

بایرن مونیخ در این فصل نتوانسته است نتایج خوبی در رقابت‌های بوندسلیگا بگیرد و قهرمانی در این مسابقات را پس از بیشتر از یک دهه از دست داد. آنها خیلی زود در جام حذفی آلمان هم از دور مسابقات کنار رفتند و قهرمانی در لیگ قهرمانان اهمیت خاص و ویژه‌ای برای آنها دارد.

هری کین در پنجره نقل و انتقالات تابستانی سال گذشته از تاتنهام جدا شد و به بایرن پیوست و با وجود اینکه این تیم روند پرفراز و نشیبی را طی کرد اما او توانست یکی از ستاره‌های بی‌چون و چرای فوتبال آلمان باشد و مهارت و توانایی‌هایش در زمینه گلزنی را در خط حمله بایرن به نمایش بگذارد.

مهار این ستاره انگلیسی از اهمیت بسیار زیادی برای کارلو آنچلوتی در بازی فردا شب برخوردار است و روزنامه اسپانیایی مارکا خبر داده است که این مربی ایتالیایی تصمیم گرفته رودیگر را مسئول مهار هری کین کند.

این مدافع آلمانی در مرحله یک چهارم نهایی به خوبی موفق شد هالند را مهار کند و اجازه درخشش در زمین را به این ستاره سیتی نداد و به نظر می‌رسد که بهترین گزینه در جمع مدافعان رئال برای مقابله با درخشش کین باشد.

دیگر خبرها

  • ماموریت جدید برای قاتل هالند: هری کین!
  • خلاصه بازی بایرن مونیخ 2-1 آینتراخت فرانکفورت (بوندسلیگا آلمان 2023/24)
  • پیروزی خانگی بایرن مونیخ و شکست سنگین دورتموند
  • ساعت پخش زنده بازی دورتموند و لایپزیگ + پخش آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آینتراخت فرانکفورت‌ + پخش آنلاین
  • داغ شدن شایعات فلوریان ویرتس و بایرن مونیخ پس از صحبت‌های هونس
  • خوشحالی کین: فعال شدن بند پاداش جذاب
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • مرگ دو کارمند سازمان آب و برق در حادثه سقوط مینی‌بوس به دره