Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@14:21:03 GMT

فیلم// جنین خود را به بهانه عدم تشکیل قلب نکشید!

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۲۷۳۲

فیلم// جنین خود را به بهانه عدم تشکیل قلب نکشید!

‍‍‍‍‍‍

نکته بسیار قابل تأمل، نحوه اجرای طرح غربالگری در سطح کشورمان و پرونده‌‌هایی است که در آنها رأی به سقط جنین مادران به‌بهانه‌‌هایی مانند "عدم تشکیل قلب جنین" در نخستین ماه‌های بارداری و... صادر می‌شود! - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ چند سالیست که طرح "غربالگری" از سوی وزارت بهداشت برای شناسایی برخی اختلالات دوران جنینی برای مادران باردار در حال اجراست و بر اساس نتایج این غربالگری‌ها، به بسیاری از مادران باردار، توصیه به سقط جنین می‌شود و این دسته از مادران با صدور مجوزهای سقط، به‌راحتی و در کمترین زمان به مراکز سقط جنین ارجاع داده می‌شوند!

اما نکته بسیار قابل تأمل، نحوه اجرای طرح غربالگری در سطح کشورمان و پرونده‌‌هایی است که در آنها رأی به سقط جنین مادران به‌بهانه‌‌هایی مانند "عدم تشکیل قلب جنین" در نخستین ماه‌های بارداری و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. صادر می‌شود؛ بر اساس بررسی‌های صورت‌گرفته و پرسش‌نامه‌های مستند اخذ شده از مادران حاضر در طرح غربالگری، در بسیاری از مواردی که پس از غربالگری صورت گرفته، رأی به سقط جنین صادر شده و مادران به‌دلایل مختلف از انجام سقط جنین، استنکاف داشته‌اند، پس از تولد نوزاد مربوطه و سلامت همه‌جانبه مادر و نوزاد، تشخیص غلط غربالگری و حکم صادره مبنی بر لزوم سقط به اثبات رسیده است!

حتی آن دسته از جنین‌هایی که در ماه‌های نخست، قلب آنها تشکیل نشده و در ابتدا مغز آنها تشکیل شده، در صورت تولد از سطح هوشی بسیار بالاتری برخوردار خواهند بود چرا در افراد با ضریب هوشی بالا در دوران جنینی ابتدا مغز و بعد قلب جنین تشکیل می‌شود اما متاسفانه امروز شاهدیم که در کشورمان و در قالب "طرح غربالگری" به بهانه عدم تشکیل قلب جنین، اقدام به صدور حکم سقط جنین می‌شود:

 

آمار "سقط جنین" معادل حدود یک‎‌سوم تولدهای کل کشور است! + جدولروزانه 1000 "جنین زنده" در کشور از طریق سقط توسط والدین کشته می‌شوند!/ سقط جنین 20 برابر تلفات سوانح رانندگی کشور!"سقط جنین" از زنده به گور کردن اعراب جاهلی "وحشیانه‌تر" است!اگر کسی مرتکب "سقط جنین" شود از نظر قرآن "قاتل" است/ "ترس‌های واهی" علت ارتکاب بسیاری از سقط‌‌هاقوانین فعلی "سقط جنین" منجر به صدور مجوزهای بی‌مورد سقط شده/ لزوم بازنگری مسئله "عسر‌و‌حرج مادر" توسط مراجع عظام تقلیدسقط جنین سالم از طریق "تشخیص غلط در غربالگری"/ صدور مجوز سقط به‌بهانه "عدم‌تشکیل قلب جنین!"


انتهای پیام/

Rsaadati/P/S2,18,24,1417/CT1 واژه های کاربردی مرتبط سقط جنین غربالگری مادران باردار فرزندآوری سیاست‌های تشویقی برای فرزندآوری بیشتر بخوانید... آمار "سقط جنین" معادل حدود یک‎‌سوم تولدهای کل کشور است! + جدول روزانه ۱۰۰۰ "جنین زنده" در کشور از طریق سقط توسط والدین کشته می‌شوند!/ سقط جنین ۲۰ برابر تلفات سوانح رانندگی کشور! قوانین فعلی "سقط جنین" منجر به صدور مجوزهای بی‌مورد سقط شده/ لزوم بازنگری مسئله "عسر‌و‌حرج مادر" توسط مراجع عظام تقلید قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آمار "سقط جنین" معادل حدود یک‎‌سوم تولدهای کل کشور است! + جدول روزانه ۱۰۰۰ "جنین زنده" در کشور از طریق سقط توسط والدین کشته می‌شوند!/ سقط جنین ۲۰ برابر تلفات سوانح رانندگی کشور! قوانین فعلی "سقط جنین" منجر به صدور مجوزهای بی‌مورد سقط شده/ لزوم بازنگری مسئله "عسر‌و‌حرج مادر" توسط مراجع عظام تقلید واژه های کاربردی مرتبط سقط جنین غربالگری مادران باردار فرزندآوری سیاست‌های تشویقی برای فرزندآوری پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ مرکز آمار اتحادیه اروپا: ۴۲ درصد از نوزادان اروپایی حاصل روابط خارج از ازدواجند! + نمودار ۲ "نرگس محمدی "سرانجام به گفت‌وگو با فرزندش رضایت داد ۳ تنها بند اجراشده از "قانون تسهیل ازدواج جوانان" نامگذاری روز ازدواج جوانان! + جدول ۴ سقوط مرگبار کارگر جوان از طبقه چهارم ساختمان + تصاویر ۵ توقیف ۲ فروند شناور حامل کالای قاچاق به ارزش ۶۴ میلیارد تومان ۶ ذبح ۱۵۰۰ گوسفند در روز عید قربان ۹۸ در آسایشگاه کهریزک ۷ واکاوی یک سناریوپردازی؛ چرا "نرگس محمدی" با دختر و پسرش صحبت نمی‌کند؟ ۸ آخرین آمار کرونا در کشور| فوت ۲۱۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته+ نمودار مهمترین اخبار اجتماعی آموزش‌و‌پرورش به مرکز تولید نابرابری و ناعدالتی تبدیل شده/ افزایش فاصله آموزشی بین تهران و سیستان به ۵۷ برابر در دولت روحانی! کرونا در کودکان با چه علائمی بروز می‌‌یابد؟ دریافت هرگونه پول هنگام ثبت‌نام در مدارس دولتی "تخلف" است/ معرفی ۷۰ مدیر متخلف به هیئت تخلفات آمار جهانی کرونا/ آمریکا با ۴.۳ میلیون مبتلا همچنان در صدر +جدول آخرین تغییرات مهمترین اخبار تسنیم توافق راهبردی ایران ــ چین ضربه‌ای سخت به سیاست‌های تحریمی آمریکا بازی عربستان و امارات با کارت داعش در یمن/ مؤثرترین گزینه ملت یمن در برابر جنگ‌افروزان عراق|ضربات کوبنده حشد شعبی به تروریست‌های داعشی در شمال سامراء بازدید نوبخت ‌‌از ‌راه‌آهن خرمدره/ افتتاح پروژه دوخطه‌‌ راه‌آهن زنجان ــ قزوین تا پایان سال‌ ناگفته‌های فرماندهان عملیات مرصاد از نبرد "فروغ جاویدان"/ استراتژی شهید صیاد در چهار‌زبر / ۴هزار ‌منافق‌ به هلاکت رسیدند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سقط جنین غربالگری مادران باردار فرزندآوری سقط جنین غربالگری مادران باردار فرزندآوری مادران باردار صدور مجوزهای طرح غربالگری سقط جنین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۲۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ششمین اجلاسیه هم اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی استقامت با اشاره به اهمیت تشکیل فراکسیون مشخص روحانیون عضو شورای شهر اظهار داشت: از بدو تشکیل شورای ششم این دغدغه وجود داشت که روحانیون فراکسیون مشخصی در شوراهای اسلامی شهر در کشور ندارند، با مشورتی که با علما و مراجع دینی در کشور داشته‌ایم، برای تأسیس فراکسیون روحانیون شورای شهرهای کشور استقبال کردند و بر این مهم که این فراکسیون باعث هماهنگی، هم‌افزایی و ایجاد ظرفیت‌های جدیدی را برای خدمت به مردم ایجاد خواهد کرد، تأکید داشتند.

وی از تشکیل فراکسیون روحانیت خبر داد و گفت: با تأکید علما این فراکسیون تشکیل شد و در بدو شورای شهر ششم در مرحله نخست روحانیون عضو شوراهای کلان‌شهرها عضو این فراکسیون شدند.

دبیر فراکسیون روحانیون کلان شهرهای کشور شرایط عضویت در فراکسیون روحانیت را موردتوجه قرارداد و افزود: فراکسیون روحانیت به این معنا که علاوه بر عضویت در شورای شهر، فرد در کسوت و لباس روحانیت و تحصیل‌کرده حوزه علمیه باشد و دغدغه طلبگی و خدمت به مردم داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری پنج اجلاسیه تا به امروز در شهرهای قم، اصفهان، تهران و مشهد، اظهار داشت: دبیر این اجلاسیه عضو شورای شهر قم است و در جلسات گذشته مسائل مختلف فقهی مرتبط با مصوبات شوراهای شهرها، کارهای موفق روحانیون در شوراهای شهر موردبررسی قرار می‌گیرد تا تجربیات موفق در جهت افزایی بیشتر به اشتراک گذاشته شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: در حال حاضر ناظر به جمع بندی که لحاظ گردیده است در حال تدوین اساسنامه فراکسیون می باشیم و تقریباً بخش مهمی از آن انجام‌شده است، همچنین پیگیری بعضی از قوانین دولتی خاصه مربوطه شهرسازی اسلامی و مواردی که با حقوق مردم و قوانین فقهی تضاد دارد، احصا شده و پیگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام استقامت یکی از مسائل مهم دیگر را عضویت سایر روحانیون در شوراهای شهرها دانست و بیان کرد: در حال حاضر تنها کلان‌شهر وارد این فراکسیون شده‌اند و به دنبال آن هستیم سایر شهرها که عضو شورای شهر آن‌ها روحانی است وارد این فراکسیون شوند.

وی تعداد اعضای فراکسیون روحانیون را مورد اشاره قرار داد و گفت: کلان شهرهای تهران، اصفهان، قم، بیرجند، کرج، مشهد، تبریز، همدان، بندرعباس، زنجان و یزد و … در حال حاضر عضو این فراکسیون بوده و به دنبال آن می باشیم تا شهرهای بالای صدهزار نفر نیز امکان حضور در این فراکسیون را داشته باشند.

انتهای پیام

کد خبر 6095417

دیگر خبرها

  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • جلوگیری از سقط عمد ۳ هزار مورد جنین سالم در کشور
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • عزت و اقتدار یک کشور در گرو هدایت صحیح نوجوانان وجوانان است
  • مرکز عملیات هوشمند و فعال اقتصادی در کشور تشکیل شود
  • برگزاری ششمین اجلاسیه هم اندیشی روحانیون کلان شهرهای کشور در قم
  • جلوگیری از ۳ هزار سقط عمد جنین سالم در کشور