Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به ارزیابی عملکرد اساتید این دانشگاه در دوران ماموریت گفت: اساتیدی که به مأموریت آموزشی می‌روند باید آورده‌ای برای دانشکده، دانشگاه و عرصه ملی داشته باشند .

به گزارش ایسنا، دکتر عباسعلی کریمی در نشست با روسای دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید براینکه با دانشجویان پدرانه و بامحبت بیشتر، تعامل برقرار کنید،گفت: در این شرایط دانشجویان و دستیاران ممکن است مشکلاتی داشته باشند که باید به آن‌ها کمک کنیم و معاونت دانشجویی و دانشگاه تلاش می‌کند که آسیبی به دانشجویان وارد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی کووید ۱۹ را فرصتی برای کسب تجربه‌ای آموزنده‌ای برای کل دنیا و دانشگاه ها دانست و افزود: این ویروس مملو از صحنه‌های آموزنده و درعین‌حال ناگوار است و باید درس‌هایی که از این دوران می‌گیریم؛ را به کار ببندیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر لزوم تعیین تکلیف وضعیت مأموریت آموزشی اساتید تأکید کرد و اظهار کرد: اساتیدی که به مأموریت آموزشی می‌روند باید آورده‌ای برای دانشکده، دانشگاه و عرصه ملی داشته باشند و این وظیفه دانشکده‌ها است که عملکرد اساتیدی که در مأموریت هستند را ارزیابی کند.

حمایت از تصمیم ضابطه‌مند روسای دانشکده‌ها

دکتر کریمی با تأکید بر ارتباط ضابطه‌مند روسای دانشکده‌های علوم پزشکی تهران با اساتید گفت: دانشگاه از روسای دانشکده‌هایی که به‌دوراز شخصی نگری و براساس ضابطه، نسبت به تعیین تکلیف مأموریت و بازنشستگی اساتید خود اقدام می‌کنند؛ حمایت می‌کند و روسای دانشکده‌ها باید در این زمینه مسئولیت‌پذیر باشند و مطمئن باشند دانشگاه پای تصمیم درست آنان می‌ایستد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران بر ضرورت برگزاری جلسات پیوسته با روسای دانشکده‌ها تاکید کرد و گفت: تلاش می‌کنیم هرماه جلساتی را با روسای دانشکده‌ها برگزار کنیم تا چالش‌های دوستان را بشنویم و با تعامل و گفتگو مسائل را حل کنیم. ضمن اینکه روسای دانشکده‌هایی که وقت بیشتری برای اساتید و دانشجویان خود می‌گذارند مسائلشان به دانشگاه منتقل نمی‌شود و این شاخص خوبی در ارزیابی عملکرد آنان است.

چرخ آموزش دانشگاه درحال حرکت است

همچنین دکتر امیرعلی سهراب پور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران بابیان اینکه باعث افتخار است در مدتی که از همه‌گیری کووید ۱۹ می‌گذرد چراغ آموزش دانشگاه روشن و  چرخ آموزش دانشکده‌ها درحال حرکت است و گفت: همان‌گونه که بیمارستان‌ها در عرصه درمان و مراقبت از بیماران، جان‌فشانی می‌کنند؛ مجموعه دانشکده‌ها نیز با درحرکت نگه‌داشتن چرخ آموزش جان‌فشانی می‌کنند.  در شرایطی که حتی دانشگاه‌های بزرگ دنیا در اجرای برنامه‌های آموزشی خود، اما و اگر داشتند؛ پروسه آموزش مجازی دانشگاه، که پیش‌ازاین، با مقاومت از سوی هیئت‌علمی، دانشجویان و کارشناسان روبرو بود، در کاری جهادی و عظیم پیشرفت کرد و اکنون محصولات غنی آموزشی توسط اساتید برجسته دانشگاه تولید می‌شود. به نظر می‌رسد از مهرماه نیز بخش عمده آموزش‌ها به‌صورت مجازی خواهد بود.

وی بابیان اینکه تعطیل کردن آموزش راه‌حلی است که به ذهن می‌رسد؛ اما لزوماً راحت‌ترین راه بهترین راه نیست افزود: هرچند تعطیلی آموزش به‌طور موقت در تمام دنیا اتفاق افتاد، اما همین تجربه کافی است که بیش از این تعطیل نکنیم و قبل از هر تعطیلی به پیامدهای آن فکر کنیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اما و اگرهای برگزاری کنکور سراسری گفت: کسانی که افق بلندمدت آموزش را در نظر می‌گیرند؛ در مورد به تعویق افتادن کنکور تأمل می‌کنند. در واقع باید پرسید اگر کنکور سه تا شش ماه دیگر به تعویق بیفتد آیا این اپیدمی کنترل می‌شود. یا در بهمن‌ماه با موج دیگری مواجه خواهیم شد، این موارد سؤالاتی است که به‌راحتی نمی‌توان پاسخ آن را داد.

پرهیز از تصمیم گیری زمان برگزاری کنکور بدور از احساسات

دکتر سهراب پور بابیان اینکه هر تصمیمی که بگیریم بازهم عده‌ای معترض می‌شوند، افزود: روشن است در خصوص زمان برگزاری کنکور نباید تحت تأثیر جو احساسی قرار بگیریم و باید براساس شواهد علمی تصمیمی بگیریم که کمترین عارضه را داشته باشد.

معاون آموزشی دانشگاه، به‌کارگیری خلاقیت را لازمه زندگی جدید با کووید۱۹ دانست و گفت:  در شرایط خاصی که قرار داریم باید از چارچوب‌های معمول خارج شویم و از خلاقیت استفاده کنیم و در این راستا ظرفیت‌های خلاق دانشجویان را نیز بکار بگیریم.
سپس هریک از روسای دانشکده‌ها، پیشرفت‌ها و چالش‌های حوزه کاری خود را بیان کردند.

در ادامه دکتر امیررضا رکن رئیس دانشکده دندانپزشکی علوم پزشکی تهران به برگزاری ۳۵۶ جلسه آموزش تخصصی مجازی و ۲۴ وبینار بین‌المللی اشاره کرد و گفت: سمپوزیوم‌های دانشکده معمولاً با هزینه بسیار و با حضور اندک مهمان خارجی برگزار می‌شد اما در این مدت از طریق برگزاری وبینارهای متعدد، با حداقل هزینه، شبکه ارتباط علمی خوبی با اساتید بین‌المللی برقرار شد.

شروع ترم آینده از ۱۵ شهریور

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برگزاری ترم آینده دانشجویان از ۱۵ شهریورماه گفت: ارائه واحدهای عملی، براساس پروتکل‌ها و با دسته‌بندی دانشجویان به‌صورت پلکانی و تدریجی انجام می‌شود.

همچنین دکتر وحید چنگیزی رئیس دانشکده پیراپزشکی علوم پزشکی تهران از برگزاری ۳۸۰ دوره آموزش عملی و نظری و همچنین دوره‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: برای افزایش تعامل بیشتر دانشجویان در آموزش مجازی، اتاق فکری تشکیل‌شده و استانداردهایی را تعریف کردیم  که از ترم آینده این معیارها  کیفی‌تر می‌شود.

در ادامه دکتر شهریار نفیسی رئیس دانشکده پزشکی علوم پزشکی تهران چالش‌های حوزه آموزش بالینی و تخصصی و همچنین تعویق آزمون‌ها را بیان کرد و گفت: سال گذشته بیش از ۲۶۰ دانشجوی پزشکی از کنکور وارد دانشکده پزشکی شدند. امسال باید دانشجویان را به چند دسته تقسیم کنیم تا شمار دانشجویان در هرکلاس به حد قابل قبولی برسد. مسئله دیگر اینکه دانشجویان تازه از دبیرستان وارد دانشگاه می‌شوند و نیاز به برقراری ارتباط رودررو با اساتید دارند که باید سازوکاری را در نظر بگیریم تا در ابتدای ترم جدید درصدی از کلاس‌ها به‌صورت حضوری برگزار شود.

همچنین دکتر محمد شریف‌زاده رئیس دانشکده داروسازی علوم پزشکی تهران از برگزاری واحدهای عملی با افزایش آزمایشگاه‌ها و کاهش تعداد دانشجویان در هر آزمایشگاه خبر داد و به مسائل سامانه نوید اشاره کرد و  گفت: در برگزاری جلسات آموزشی و پژوهشی عقب‌ماندگی نداریم و با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، جلساتی که در مردادماه معمولاً برگزار نمی‌شد به‌صورت مجازی برگزاری می‌شود.

در ادامه دکتر محمدحسین پورغریب معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران در توضیح  سیاست این دانشگاه، در زمینه توزیع وسایل حفاظت فردی گفت: دانشجویانی که نقش درمانی دارند وسایل حفاظت فردی خود را از بیمارستان‌ها و سایر دانشجویان از دانشکده‌ها دریافت می‌کنند.

اختصاص خوابگاه قرنطینه برای دانشجویان مبتلا به کرونا

وی با اشاره به اختصاص خوابگاه قرنطینه برای دانشجویانی که احتمال ابتلا به کووید ۱۹ دارند گفت: دانشکده‌ها مسائل مربوط به خوابگاه و تغذیه دانشجویان را می‌توانند با معاونت دانشجویی مطرح کنند تا بتوانیم با تعامل بیشتر مشکلات را حل کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی تهران کنکور 99 دانشگاه علوم پزشکی تهران روسای دانشکده روسای دانشکده ها رئیس دانشکده ترم آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۲۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه دانشجویان، اساتید، کارکنان و مدیران دانشگاه علوم پزشکی آبادان با برگزاری تجمعی در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه، نسل‌کشی بی‌رحمانه صهیونیست‌ها را محکوم کردند.

همچنین در این تجمع حاضران با سردادن فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» حمایت خود را از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا اعلام کرده و از برخورد خشن پلیس این کشور با اعتراضات اعلام انزجار کردند.

کد خبر 6091022

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس