Web Analytics Made Easy - Statcounter

 شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه خبری المیادین در پاسخ به تهدیدهای مطرح شده توسط مقامات رژیم صهیونیستی اظهار کرد: آنچه در سوریه رخ داد تجاوزی بود که منجر به شهادت علی حسن کامل، (عضو حزب‌الله لبنان) شد. ما این موضوع را بررسی کردیم و تصمیم گرفتیم اعلام نکنیم در واکنش به این اقدام چه کاری انجام خواهیم داد، طرف اسرائیلی نیز هر چه میخواهد برداشت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو در این لحظه من به شما می گویم پاسخی به سوال در مورد نحوه واکنش به این تجاوز وجود ندارد و باید منتظر سیر تحولات در آینده بود.

وی در این باره گفت: معادله بازدارندگی در مقابل اسرائیل همچنان پابرجاست و ما در پی اصلاح یا تغییر قواعد درگیری و معادله بازدارندگی نیستیم. اسرائیل تنها با مقاومت از لبنان خارج شد و تنها باید با قدرت مانع تجاوزگری‌ها و نقض‌های آن شد. ما به تهدیدهای اسرائیل عادت کرده‌ایم و این رژیم هیچ چشم‌انداز سیاسی جدیدی ندارد و تهدیدهای آن در قالب رجزخوانی است.

نعیم قاسم خاطر نشان کرد: به دلیل به هم ریختگی داخلی اسرائیل و بازنگری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره این کشور، جو فعلی حاکی از به راه افتادن جنگ نیست. اسرائیلی‌ها در هیچ جنگی علیه لبنان به دستاورد و نتیجه ای دست پیدا نمی‌کنند و تنها به خسارت و شکست دست می‌یابند و به همین دلیل است که ۱۴ سال به سراغ گزینه جنگ نمی‌روند، با این وجود محور مقاومت همواره در موضع دفاعی بوده و بنابراین حاکم شدن فضای جنگ ظرف چند ماه آینده غیرمحتمل است.

وی ادامه داد: اگر اسرائیل تصمیم جنگ بگیرد، ما با آن مقابله خواهیم کرد، طوری که جنگ تموز ۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه) نمونه‌ای اولیه و ساده در مقایسه با نتیجه‌ای این جنگ باشد. ما به عنوان مقاومت به موضعمان ادامه می‌دهیم و اگر تموز دیگری(جنگ تموز که در تاریخ تحولات فلسطین به جنگ ۳۳ روزه مشهور شده است) تکرار شود، پیروزی تموز نیز تکرار خواهد شد.

نعیم قاسم در بخش دیگری از اظهاراتش درباره تعرض جنگنده‌های آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران در حریم هوایی سوریه نیز عنوان کرد، لازم است دولت لبنان موضع خود را در مورد ایجاد مزاحمت جنگنده های آمریکایی برای هواپیمای غیرنظامی ایران بر فراز لبنان اعلام کند. این هواپیما مسافران لبنانی داشته و در فرودگاه بیروت فرود آمده است و این حادثه به طور مستقیم با لبنان در ارتباط است.

وی افزود: آمریکایی‌ها درصدد هدف قرار دادن محور مقاومت و زنده کردن دوباره طرح خاورمیانه جدید از طریق لبنان و سوریه بودند، اما در سال ۲۰۰۶ شکست خوردند و اکنون درصدد ایجاد نسخه سوم طرح خاورمیانه جدید هستند.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: آمریکا هیچ طرح کاملی در منطقه ندارد و همین مسأله یک فرصت برای پیروزی بیشتر محور مقاومت و دستیابی آن به دستاوردهای دیگر است.

وی درباره اوضاع داخلی لبنان نیز تأکید کرد: مقوله اصلاحات که ابتدا توسط کشورهای بزرگ مطرح شده دلیلی است که نشان می‌دهد لبنان قادر به اجرای آن نیست. این کشورها هیچ کمکی به لبنان نمی‌کنند و از آن می‌خواهند که نقطه اتکای سیاسی اجرای طرح اسرائیل باشد و ما هرگز چنین چیزی را نمی‌پذیریم.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: آمریکا در کنار سایر عوامل مرتبط با ساختار حکومت و نظام اقتصادی، در بحران اقتصادی لبنان نقش اصلی دارد. ترامپ توان ایجاد راه حل را ندارد و آماده دادن هیچ امتیازی نیست و به همین دلیل مذاکره با او سودی نخواهد داشت، همچنین رئیس جمهوری آمریکا درصدد مذاکره برای بهتر کردن وضعیت انتخاباتی‌اش است.

وی همچنین اظهار کرد: حزب‌الله خواستار لبنان مستقل و قدرتمند است و این اصلی است که بر همه اقدامات آن در مقاومت، دولت و سیاست حکم‌فرماست و حضور حزب الله در عرصه سیاسی لبنان و پارلمان به لطف حمایت‌های مردمی بوده است نه فقط توانایی ما برای مقابله با حملات اسرائیل.

 نعیم قاسم درباره ترکیه نیز گفت: ترکیه امیدوار است چهره‌های وابسته به آن در شمال لبنان نفوذ و جایگاه پیدا کنند؛ ازجمله این افراد "اشرف ریفی" و "نبیل الحلبی" هستند. ترکیه نمی‌تواند نفوذش در لبنان را گسترش دهد، زیرا دایره‌ای که بخواهد در لبنان در آن فعالیت کند بسیار محدود است.

وی درباره درخواست آمریکا برای تغییر ماموریت نیروهای یونیفل نیز افزود: این درخواست بیانگر درخواست‌های اسرائیل است، آنها درصدد تبدیل کردن یونیفل به یک گروه اطلاعاتی امنیتی هستند که به نفع اسرائیل علیه مردم جنوب و لبنان کار کند. فرانسه، برخی کشورهای اروپایی، روسیه و چین با نظر لبنان درباره مأموریت نیروهای یونیفل سازمان ملل موافق هستند.

310 310

کد خبر 1414829

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حزب الله رژیم صهیونیستی اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۳۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌هایی از حمله‌های جدید خود علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

بر این اساس حزب‌الله لبنان اعلام کرد که در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین و در واکنش به حمله‌های ارتش رژیم صهیونیستی علیه روستاها و خانه‌های جنوب لبنان رزمندگان مقاومت اسلامی عصر امروز یکشنبه ساختمانی را در شهرک صهیونیست‌نشین «شتولا» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی که محل استقرار نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بوده است، هدف گرفته و به صورت مستقیم مورد اصابت قرار داده‌اند.

همچنین رزمندگان حزب‌الله لبنان موفق شدند ساعت ۱۸ عصر امروز یکشنبه موضع نظامی صهیونیستی «رویسات العلم» واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا در شمال سرزمین‌های اشغالی را هدف حمله موشکی قرار بدهند.

پیش از این نیز اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۵:۱۰ عصر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع السماقه واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

همچنین حزب‌الله لبنان در بیانیه دیگری اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۱:۴۵ ظهر امروز یکشنبه بیست‌وهشتم آوریل ۲۰۲۴ موضع البغدادی را با گلوله‌های توپخانه هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

بر این اساس با احتساب دو عملیات جدید حزب‌الله لبنان، شمار عملیات‌های رزمندگان مقاومت اسلامی علیه نظامیان و مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی طی روز جاری به ۴ عملیات می‌رسد.

کد خبر 6091486

دیگر خبرها

  • حزب‌الله لبنان نظامیان صهیونیست و یک تانک مرکاوا را هدف قرار داد
  • عملیات جدید مقاومت اسلامی لبنان علیه مواضع صهیونیست‌ها
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • ببینید | مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • شلیک ۱۵ موشک از لبنان به الجلیل غربی
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ تن رسید
  • حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد