Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@05:55:15 GMT

ماندگاری هوای گرم و بارش در برخی از مناطق کشور

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۳۱۳۲

سازمان هواشناسی اعلام کرد: امروز علاوه بر ماندگاری هوای گرم در برخی از مناطق به ویژه در دامنه‌های جنوبی البرز بارش نیز اتفاق می‌افتد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، بارش‌ها عمدتاً رگباری است و در یک مدت زمانی کوتاه اتفاق می‌افتد و نباید در این موقع از سال توقع بارش داشته باشیم، اما همین بارش‌های رگباری در مدت زمانی کوتاه می‌تواند خطرساز باشد مانند بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و یا سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در نواحی کوهستانی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سازمان هواشناسی برای نواحی ساحلی دریای خزر مانند گیلان، مازندران و گلستان بارش و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در شمال استان‌های تهران، قزوین، البرز، زنجان و شمال سمنان بارش‌های پراکنده پیش بینی کرد.

سازمان هواشناسی، برای نواحی مرکزی و غربی کشور یعنی ارتفاعات زاگرس مرکزی واقع در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد نواحی شرقی استان خوزستان، شرق لرستان و همچنین استان فارس، رگبار و رعد و برق پیش بینی کرد.

سازمان هواشناسی اعلام کرد: همچنین مانند روز‌های قبل برای جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان و شمال نواحی شرقی استان هرمزگان در ساعات بعد از ظهر بایستی منتظر رگبار و رعد و برق باشیم، ضمن این که پیش بینی شده  آب‌های جنوبی کشور مواج باشد و ارتفاع موج در دریای عمان و خلیج فارس می‌تواند به دو متر نیز برسد.


سازمان هواشناسی اعلام کرد: شمال کشور نیز از چهارشنبه تا جمعه این هفته بایستی منتظر کاهش دما باشد.

کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور اتفاق می‌افتد و این کاهش در دامنه جنوبی البرز نیز رخ خواهد داد به طوری که در تهران آخر هفته چهار درجه کاهش دما داریم.

امروز دمای تهران در گرمترین ساعات به ۳۹ تا ۴۰ درجه می‌رسد.

برچسب ها: هواشناسی ، کاهش دما ، بارش ، رگبار ، رعد وبرق

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هواشناسی کاهش دما بارش رگبار رعد وبرق سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۳۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی برای استان کرمان

به گزارش خبرنگار مهر، فهیمه راستی، صبح دوشنبه با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی به خبرنگاران گفت: از روز چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) با ورود سامانه بارشی، شاهد ناپایداری‌های جوی به‌صورت افزایش ابر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش تندبادهای لحظه‌ای و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه بیشترین بارش‌ها روز پنجشنبه و در نیمه غربی، ارتفاعات جنوبی و برخی از مناطق شمالی استان کرمان خواهد بود افزود: با توجه به نوع بارش‌های این فصل، آب‌گرفتگی معابر عمومی، طغیان رودخانه‌های فصلی، جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی از مناطق محتمل است.

راستی، تصریح کرد: همچنین طی این مدت بر سرعت وزش باد در شمال غرب و شرق افزوده خواهد شد، لذا خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا به ویژه در جنوب شرق استان دور از انتظار نیست.

کد خبر 6092111

دیگر خبرها

  • تداوم هوای گرم تا چهارشنبه در اردبیل
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای استان کرمان
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • هوای ابری و بارانی در لرستان
  • شرایط ناپایدار برای مناطق غربی و جنوبی لرستان
  • بارورسازی ابرهای کشورهای همسایه ربطی به بارش سیل‌آسای ایران ندارد
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور