Web Analytics Made Easy - Statcounter

دست داشتن آمریکا در افزایش تحرکات داعش و خلل امنیتی،درخواست برای تحت پیگرد قرار دادن سران کشورهای حامی تروریسم و در راس آنها حکومت سعودی و افشاگری کمیسیون شفاف سازی پارلمانی درباره تبرئه محکومان جرایم قتل و تروریسم از جمله خبرهای عراق است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، حسن شاکر عضو ائتلاف الفتح از دلایل مشکلات امنیتی که اخیرا در عراق رخ داد و تحرکات تروریستهای داعشی پرده برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاکر در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه اظهار اشت نیروهای امنیتی(اعم از حشد شعبی و ارتش و پلیس) دستاوردها و موفقیتهای مهمی در نبرد با گروه تروریستی داعش کسب کردند، اما نقایص و خلل امنیتی هر از چند گاهی رخ داده و سبب جان باختن شماری از غیرنظامیان می شود.

وی افزود مهمترین دلیل وقوع این خلل و اقدامات تروریستی، حمایت آمریکا از تروریستهای داعشی از طریق ارائه حمایت اطلاعاتی و لجستیکی از آنهاست به طوری که تروریستها پناهگاه های امنی در برخی مناطق دارند.

عراق|دستاوردهای امنیتی حشد شعبی در دیالی/ تلاش آمریکا برای بازگشت داعش به مناطق آزاد شدهعراق|کشف انبار تجهیزات و اسناد تروریست‌ها در الانبار/ محل اختفای سرکرده جدید داعش کجاست؟عراق|نبرد شجاعانه حشد شعبی حمله سنگین داعشی‌ها در استان دیالی را دفع کرد

شاکر تصریح کرد پایان داعش نزدیک است، ولی آمریکا از این گروه تروریستی برای ادامه خونریزی و ضربه زدن به ثبات کشور حمایت می کند.

وی افزود هیچ کس در خصوص حمایت آمریکا از گروه تروریستی داعش تردید و اختلافی ندارد، عراقی ها برای درهم شکستن شاخ تروریسم و آزادسازی شهرهایشان، رودهایی از خونشان بر زمین ریخته شد.

بر اساس این گزارش، برخی استانهای عراق از جمله دیالی هر از چند گاهی در معرض حملات عناصر باقی مانده گروه تروریستی داعش قرار می گیرند که به جان باختن شماری از غیرنظامیان و نیروهای امنیتی منجر می شود.

درخواست برای تحت پیگرد قرار دادن سران کشورهای حامی تروریسم و در راس آنها حکومت سعودی

خبر دیگر اینکه یک عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق از دولت مرکزی خواست نسبت به شکایت و تحت پیگرد قرار دادن تمام کشورهایی که از تروریسم در عراق حمایت می کنند از جمله عربستان سعودی اقدام کند.

«محمد کریم» در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه اظهار داشت شمار زیادی از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی از تروریسم در عراق حمایت کرده اند و دولت مرکزی باید در راستای شکایت و تحت پیگرد قرار دادن آنها اقدام کند.

وی خاطر نشان کرد نقش وزارت خارجه و دستگاه قضایی در قبال گروههای تروریستی و کشورهای حامی آنها بسیار ضعیف است.

نماینده پارلمان عراق گفت بازگشت عراق به جایگاه منطقه ای اش بسیار مهم است، ولی باید منافع عراق هم در نظر گرفته شود، دولت باید با شجاعت با حامیان تروریسم مقابله کند، چرا که ضعف عملکرد آن منجر به نقض حاکمیت و زیر پا گذاشته شدن قوانین بین المللی به شکل رسمی و غیر رسمی شده است.

افشاگری کمیسیون شفاف سازی پارلمانی درباره تبرئه محکومان جرایم قتل و تروریسم

خبر دیگر از عراق اینکه یک عضو کمیسیون شفاف سازی پارلمان این کشور از تبرئه شمار زیادی از محکومان پرونده های تروریسم و قتل از اتهامات وارده به آنها پرده برداشت و حتی پیش بینی کرد که آنها طی روزهای آینده پست و مقام هایی را هم قبضه کنند.

«جواد حمدان» عضو کمیسیون شفاف سازی پارلمان عراق در گفتگو با پایگاه خبری المعلومه اظهار داشت کثرت دستگاههای نظارتی و ضعف دستگاه قضایی، سبب فرار بسیاری از سارقان و جنایتکاران از چنگ عدالت شده است.

وی افزود شماری از محکومان به جنایات کشتار و تروریسم و تحریک طایفه ای از تمام اتهامات وارده به آنها تبرئه شده و به روند سیاسی و گفتگوهای جاری بازگشته اند.

حمدان پیش بینی کرد این متهمان پس از معامله تبرئه طی روزهای آینده پستهای دولتی هم دریافت کنند که برخی از آنها عملا مناصبی را دریافت کرده و برای گرفتن پست های دیگر تلاش می کنند.

انتهای پیام/

R36361/P/S8,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط تروریسم داعش اخبار "عربستان سعودی" اخبار "آمریکا" اخبار "عراق" بیشتر بخوانید... عراق|ضربات کوبنده حشد شعبی به تروریست‌های داعشی در شمال سامراء عراق| عملیات پیگرد داعشی‌ها در دیالی و هلاکت ۳ نفر/کشف انبار موشک‌های کاتیوشا در اطراف سامراء+عکس قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... عراق|ضربات کوبنده حشد شعبی به تروریست‌های داعشی در شمال سامراء عراق| عملیات پیگرد داعشی‌ها در دیالی و هلاکت ۳ نفر/کشف انبار موشک‌های کاتیوشا در اطراف سامراء+عکس واژه های کاربردی مرتبط تروریسم داعش اخبار "عربستان سعودی" اخبار "آمریکا" اخبار "عراق" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ بازی عربستان و امارات با کارت داعش در یمن/ مؤثرترین گزینه ملت یمن در برابر جنگ‌افروزان ۲ عراق| بیانیه امنیتی رسمی درباره انفجارهای جنوب بغداد و علت وقوع آن+ تصاویر ۳ اعلام وضعیت شورش در پورتلند آمریکا پس از شکسته شدن حصار حیاط دادگاه فدرال ۴ نقش تکراری یکی از کشورهای منطقه در رهگیری هواپیمای مسافربری ایران ۵ اعتراف سرهنگ اسرائیلی درباره حزب‌الله/ وحشت ارتش اشغالگران از واکنش انتقامجویانه مقاومت ۶ عراق|ضربات کوبنده حشد شعبی به تروریست‌های داعشی در شمال سامراء ۷ واکنش شیخ قاسم به تهدیدهای صهیونیست‌ها؛ «آمادگی کامل مقاومت؛ شکست دیگری در انتظارتان است» ۸ گفت‌وگوی اختصاصی| معاون سیاسی طالبان: توافق مخفی میان طالبان و آمریکا وجود ندارد/ اگر نیروهای خارجی نروند تصمیم‌های لازم را خواهیم گرفت مهمترین اخبار بین الملل توافق راهبردی ایران ــ چین ضربه‌ای سخت به سیاست‌های تحریمی آمریکا واکنش شیخ قاسم به تهدیدهای صهیونیست‌ها؛ «آمادگی کامل مقاومت؛ شکست دیگری در انتظارتان است» گفت‌وگوی اختصاصی| معاون سیاسی طالبان: توافق مخفی میان طالبان و آمریکا وجود ندارد/ اگر نیروهای خارجی نروند تصمیم‌های لازم را خواهیم گرفت تظاهرات علیه نژادپرستی از پورتلند به شهرهای دیگر آمریکا کشیده شد مهمترین اخبار تسنیم توافق راهبردی ایران ــ چین ضربه‌ای سخت به سیاست‌های تحریمی آمریکا بازی عربستان و امارات با کارت داعش در یمن/ مؤثرترین گزینه ملت یمن در برابر جنگ‌افروزان عراق|ضربات کوبنده حشد شعبی به تروریست‌های داعشی در شمال سامراء بازدید نوبخت ‌‌از ‌راه‌آهن خرمدره/ افتتاح پروژه دوخطه‌‌ راه‌آهن زنجان ــ قزوین تا پایان سال‌ ناگفته‌های فرماندهان عملیات مرصاد از نبرد "فروغ جاویدان"/ استراتژی شهید صیاد در چهار‌زبر / ۴هزار ‌منافق‌ به هلاکت رسیدند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تروریسم داعش اخبار عربستان سعودی اخبار آمریکا اخبار عراق تروریسم داعش اخبار عربستان سعودی اخبار آمریکا اخبار عراق تحت پیگرد قرار دادن عربستان سعودی گروه تروریستی بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۳۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای در آستانه قزاقستان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای از برنامه ریزی و استقبال گرم دولت جمهوری قزاقستان تقدیر و تشکر و اظهار کرد: در طول چند ماه گذشته اتفاقات ناگواری در جغرافیای امنیتی سازمان همکاری شانگهای نظیر حوادث تروریستی در ایران، روسیه و پاکستان که موجب کشته و مجروح تعدادی از شهروندان و مردم بیگناه شد به وقوع پیوسته است در اینجا لازم می‌دانم ضمن محکوم نمودن این حوادث با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی نمایم از سوی دیگر از هفت ماه پیش، تاکنون شاهد نسل کشی ارتکاب جنایت جنگی و کشتار وسیع زنان کودکان، امدادگران و خبرنگاران و تخریب وسیع زیر ساخت‌ها و بیمارستان‌ها توسط رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین هستیم که متاسفانه با حمایت و کمک‌های همه جانبه حامیان این رژیم و انفعال مجامع و سازمان‌های بین المللی همراه گشته است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن به رسمیت شناختن حق دفاع مشروع ملت فلسطین، جنون کشتار و تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی و حامیان آن را به شدت محکوم کرد و گفت: متاسفانه در ادامه تجاوزگری و جنگ طلبی رژیم صهیونیستی؛ اخیرا این رژیم با هدف تشدید و توسعه جنگ در منطقه و انحراف افکار عمومی از جنایات و نسل کشی خود در غزه با نقض صریح ماده ۳۱ کنوانسیون وین ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی ایران در سوریه را هدف قرار داد که منجر به شهادت تعدادی از مستشاران نظامی کشورمان که بنا به دعوت این کشور در دمشق حضور داشتند، شد البته جمهوری اسلامی ایران بر اساس حق دفاع مشروع مندرج در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و با توجه به عدم محکومیت این اقدام در شورای امنیت سازمان ملل متحد با تکیه بر مولفه‌های قدرت خود اقدام به تنبیه متجاوز کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه پاسخ جمهوری اسلامی ایران به این تجاوزگری صرفاً یک اعلان هشدار محدود با هدف ایجاد بازدارندگی و در عین حال پرهیز از گسترش درگیری بود، افزود: باید تاکید کنم جمهوری اسلامی ایران به دنبال جنگ و افزایش تنش در منطقه نمی‌باشد با این وجود هر گونه جسارت تعدی و محاسبه غلط توسط دشمنان با پاسخ مقتضی و پشیمان کننده روبرو خواهد شد.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی مواضع اصولی کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای در محکومیت حمله تروریستی به اماکن دیپلماتیک جمهپری اسلامی ایران در سوریه را بسیار ارزشمند بر شمرد و گفت: ضمن تشکر از مواضع منطقی و سازنده دولت‌های روسیه و چین به ویژه در نشست ۱۴ آوریل شورای امنیت سازمان ملل متحد در حمایت از حق دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران تاکید می‌نمایم دفاع جانبدارانه و بی قید و شرط برخی کشور‌های غربی از اقدام رژیم صهیونیستی منجر به بی اعتباری و تضعیف نقش و کارکرد سازمان‌های بین المللی در ایجاد نظم و امنیت در جهان خواهد شد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حوادث و تجربیات امروز جهان ما را به سمت ضرورت درک واقعیات جدید نظام بین الملل و چگونگی شکل گیری هندسه نظم جدید جهانی رهنمون می‌سازد، تصریح کرد: در نظام بین الملل در حال گذار آنچه که بیش از همه به چشم می‌خورد؛ تشدید رقابت قدرت‌ها در عرصه‌ها و حوزه‌های وسیع‌تر به ویژه نظامی و امنیتی، نادیده گرفتن حقوق ملت ها، به کارگیری استاندارد‌های دوگانه در مواجهه با مسایل بین المللی، تشدید بحران‌های ژئوپلیتیکی مانند تلاش جدید غرب و ناتو در توسعه به شرق، تزلزل در معاهدات خلع سلاح و کنترل تسلیحات، توسعه کمی و کیفی سلاح‌های کشتار جمعی، سوء استفاده برخی قدرت‌ها از گسل‌های موجود و شکاف‌های اجتماعی و قومیتی جهت تضعیف حاکمیت ملی کشورها، استفاده از ابزار تروریسم در جنگ‌ها و شکل گیری تروریسم ترکیبی، بهره گیری از ابزار جنگ اقتصادی و تحریم توسط قدرت‌های سلطه گر و تلاش این قدرت‌ها برای حفظ برتری و هژمونی خود در جهان می‌باشد.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه بدون تردید بسیاری از بحران‌ها و جنگ‌های چند دهه اخیر به ویژه در عراق، افغانستان، اوکراین و فلسطین نتیجه رویکرد‌ها و سیاست‌های سلطه طلبانه و تمامیت خواهانه غرب و ناتو بوده است، گفت: در مقابل این جریان شاهد ظهور و افزایش تمایلات جدی در برخی کشور‌ها و قدرت‌های نوظهور برای دفاع از حقوق، هنجار‌ها و ارزش‌های ملی و بین المللی نظیر عدالت، استقلال، برابری، صلح و امنیت از طریق همکاری جمعی و حرکت به سمت یک نظام مستقل و عادلانه هستیم و اگر بخواهیم واقع بینانه قضاوت نماییم؛ نقش سازمان همکاری شانگهای در شکل گیری این روند بسیار حائز اهمیت می‌باشد. بدون تردید سازمان همکاری شانگهای به سبب برخورداری از ظرفیت‌های متنوع و گسترده اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، نظامی و امنیتی با طی کردن مسیری هوشمندانه؛ اکنون به یک نهاد تأثیرگذار و نقش آفرین در روند‌های جهانی و به ویژه ایجاد سازوکار‌های چند جانبه گرایی و نیز به محل رجوع بسیاری از کشور‌های جهان تبدیل شده است.

وزیر دفاع با بیان اینکه پدیده تروریسم در حال حاضر به یک معضل اساسی در جهان تبدیل شده است، اظهار داشت: از آن جا که یکی از اهداف راهبردی سازمان همکاری شانگهای مقابله با تمامی مظاهر تروریسم و ریشه‌های آن است؛ انتظار می‌رود مقابله جدی و عملی با این پدیده بیش از گذشته در دستور کار سازمان قرار گیرد و در همین رابطه با توجه به وقوع اتفاقات تلخ و ناگوار ناشی از اقدامات گروه‌های تروریستی در جغرافیای امنیتی سازمان همکاری شانگهای به ویژه در طول یک سال گذشته؛ معتقدیم پاکسازی تروریسم از درون جغرافیای سازمان به عنوان یک اولویت جهت حفظ و توسعه بیشتر اعتماد، دوستی و حسن همجواری متقابل بین کشور‌های عضو از طریق رایزنی مداوم بهره گیری از ظرفیت‌های مشترک و تبادل تجربیات و اطلاعات یک اصل و الزام راهبردی به شمار می‌رود.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در مبارزه با تروریسم؛ شناخت ریشه ها، دلایل، آموزه‌های فکری و معرفتی، روش ها، تاکتیک ها، حامیان و منابع مالی از جمله استفاده از رمز ارز‌ها است. گرچه تروریسم ریشه در جهل، عقب ماندگی افراط گرایی، تبعیض و بی عدالتی دارد، لکن امروزه شاهد خروج تروریسم از وضعیت سنتی و نقش آفرینی در اشکال جدید به عنوان یک ابزار قدرتمند برای برخی از قدرت‌های جهانی در جنگ‌های نوین و ترکیبی می‌باشیم علاوه بر این به موازات تروریسم سخت؛ شاهد نوعی از تروریسم نرم تحت عنوان تروریسم اقتصادی هستیم که می‌توان نمونه‌های بکارگیری آن را توسط نظام سلطه علیه برخی از اعضاء سازمان همکاری شانگهای در قالب اعمال تحریم‌های یک جانبه و چند جانبه مشاهده کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به آموزه‌های دین مبین اسلام بر پرهیز از افراط گرایی و رفتار‌های خشونت آمیز و همچنین توجه به حقوق بشر و رعایت اخلاق انسانی افزود: جمهوری اسلامی ایران نه تنها خود قربانی تفکرات تکفیری تروریستی مورد حمایت غرب و ناتو می‌باشد؛ بلکه در عرصه مقابله با این تفکرات پیشرو بوده و هزینه‌های مادی و معنوی زیادی در این خصوص متحمل شده و سربازان و فرماندهان عزیزی مانند سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را تقدیم مردم، امنیت منطقه و جهان نموده است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران تلاش مجدد و مستمر قدرت‌های شکست خورده در افغانستان برای بازیابی و احیاء گروه‌های تروریستی مانند داعش را یک تهدید بزرگ برای جغرافیای امنیتی شانگهای بر شمرد و گفت: یکی از اولویت‌های مهم سازمان می‌بایست تمرکز جدی بر مسایل مختلف افغانستان باشد. بدیهی است حمایت از سازوکار‌های مبتنی بر مشارکت همه اقوام، گروه‌ها و مذاهب در تعیین سرنوشت می‌بایست در دستور کار قرار گیرد.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از تاریخ فرهنگ حوزه تمدنی و موقعیت راهبردی و همچنین ظرفیت‌های مختلف ژئوپلیتیکی خود می‌تواند هم راستا با سایر کشور‌های عضو در تحقق اهداف سازمان به ویژه در حوزه‌های نظامی و امنیتی مؤثر باشد، افزود: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و تعمیق مناسبات دفاعی و نظامی با کشور‌های عضو سازمان در قالب همکاری‌های دو و چند جانبه امادگی کامل دارند و در همین رابطه با توجه به تجربیات ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه، آمادگی داریم توانمندی، دانش و تجربیات خود در حوزه مبارزه با تروریسم را در اختیار سایر اعضاء قرار دهیم.

وزیر دفاع ایران ادامه داد: با توجه به برگزاری رزمایش‌های مرکب دریایی میان جمهوری اسلامی ایران و برخی از اعضای سازمان همکاری شانگهای نظیر روسیه و چین و با مشارکت برخی دیگر از اعضای سازمان امیدواریم با توجه به جایگاه دریا در اقتصاد جهانی و نیز با مشارکت همه اعضاء شاهد ایجاد کمربند امنیت دریایی شانگهای که ضامن تبدیل اقیانوس هند به یک آبراهه امن بین المللی است، باشیم در اجلاس سال گذشته اشاره کردم که پیام ثابت و همیشگی دکترین دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران پیام صلح، ثبات، دوستی و امنیت برای کشور‌های همسایه منطقه و جهان است. در این چهارچوب همکاری‌های دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران و سازمان همکاری شانگهای می‌تواند حوزه‌های مختلفی مانند تبادل اطلاعات و تجربیات در مقابله موثر با تروریسم، افراط گرایی و تجزیه طلبی رزمایش‌های مشترک، همکاری‌های آموزشی، مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر، جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و تشدید بحران آوارگان، مقابله با تهدیدات نوظهور جنگ‌های اطلاعاتی و شناختی و جرایم سایبری و بسیاری دیگر را شامل گردد.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی با اشاره به پیشنهاد‌های اجلاس گذشته افزود: مایلم در این اجلاس نیز پیشنهاداتی را برای تقویت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سازمان مطرح نمایم که امیدوارم سازوکار‌ها و زمینه‌های تحقق آن به شکل مناسبی فراهم گردد؛

۱ - تاسیس مرکز تحقیقات ضد تروریسم و برگزاری نشست‌های منظم به منظور تقویت تفاهم و ایجاد گفتمان مشترک و همچنین تبادل تجربیات و دستاورد‌های مشترک؛

۲- ضرورت تدوین سازوکار مناسب برای همکار‌های مشترک سازمان جهت مقابله با تهدیدات نوظهور از جمله دفاع مشترک سایبری و منظومه‌های ماهواره‌ای نظیر اسپیس ایکس) مقابله با استفاده از رمزارز‌ها در جهت تامین مالی از اقدامات تروریستی و سایر اقدامات مورد نیاز

۳- ایجاد یک سامانه مشترک امن و سریع جهت تبادل اطلاعات میان اعضاء در چهارچوب یک مرکز امنیت اطلاعات؛ در این رابطه جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را در جهت ایجاد این سامانه و مرکز اعلام می‌نماید.

۴- آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری رزمایش مشترک ضد تروریسم در سال ۲۰۲۵ و همچنین برگزاری یک سمینار و نشست علمی جهت بررسی ابعاد مختلف تروریسم؛

۵- تشکیل ساختار و یا کارگروه صنایع دفاعی میان اعضاء با هدف تقویت همکاری و تجمیع توانمندی‌ها برای مقابله با تهدیدات پیش رو به ویژه مقابله با تهدیدات امنیتی و تروریستی.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است
  • توسل به ابزار تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند/ رویکرد دوگانه پارلمان اروپا نسبت به حمله به کنسولگری ایران مایه تأسف است/ جانفشانی سپاه نبود تروریسم داعش امنیت جهان را تهدید می‌کرد
  • وزیر دفاع : حمله ایران به اسرائیل یک هشدار محدود بود
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • پاسخ ایران به صهیونیست‌ها با هدف ایجاد بازدارندگی بود
  • بسیاری از بحران‌ها نتیجه رویکرد سلطه‌طلبانه غرب است
  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است
  • ترسیم نظم نوین منطقه در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • نتانیاهو از پیگرد قضایی و سیاسی پس از جنگ می‌ترسد