Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مجوز موزه دریانوردی بندر شرفخانه توسط مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی اهدا شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، احمد حمزه زاده دیشب در جلسه کارگروه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شبستر، با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذاران گردشگری بخش خصوصی، گفت: با توجه به تنوع ظرفیت‌های گردشگری استان، هدایت و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در راستای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مرتبط، سبب رونق این صنعت پویا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در ادامه با بیان اینکه شهرستان شبستر دارای ظرفیت بزرگی در حوزه بومگردی است، افزود: با توجه به موقعیت ویژه شبستر و ظرفیت‌های متنوع سنتی و روستایی آن توسعه بومگردی در روستاهای این شهرستان امری ضروری است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی بناهای تاریخی واجد ارزش و ثبت‌شده شهرستان شبستر را عاملی مؤثر در راستای توسعه گردشگری منطقه عنوان کرد و گفت: در این راستا با همکاری شهرداری این شهرستان با تغییر کاربری بناهای تاریخی به کاربری فرهنگی و گردشگری می‌توان گامی مؤثر در حوزه توسعه گردشگری و فراهم‌سازی زمینه فعالیت برای فعالان این حوزه در شهرستان ایجاد کرد.

او در ادامه با اشاره به ابلاغ مستقیم رئیس جمهوری مبنی بر تکلیف تمام دستگاه‌های دولتی و عمومی برای تأمین اعتبار مرمت و احیای بناهای تاریخی ثبت‌شده در اختیار، بر لزوم توجه و اقدام دستگاه‌های اجرایی شهرستان در تأمین اعتبار لازم برای مرمت و احیا ابنیه تحت پوشش آن‌ها تأکید کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تشکیل انجمن خیّران حوزه میراث فرهنگی شبستر گفت: امیدواریم با انعقاد تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین انجمن خیّران میراث فرهنگی شبستر، میراث فرهنگی استان و آموزش و پرورش شاهد تبدیل مدرسه تاریخی شبستر به موزه باشیم.

او در ادامه از افتتاح فاز نخست موزه دریانوردی بندر شرفخانه خبر داد و گفت: این موزه نخستین موزه تخصصی دریانوردی خواهد بود که در بندر شرفخانه به بهره‌برداری خواهد رسید، مجوز این موزه از وزارت محترم میراث فرهنگی کشور صادر شده و فاز نخست آن در آینده‌ای نزدیک افتتاح خواهد شد.

حمزه زاده در خاتمه به قرارگیری تکمیل پرونده ثبت ملی شهر کوزه کنان به عنوان شهر صنایع‌دستی در دستور کار این اداره کل، اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا پرونده ثبت ملی کوزه کنان به عنوان شهر ملی صنایع‌دستی در حوزه سفالگری را تکمیل و برای ثبت در سال آینده به وزارت ارسال کنیم.

 

حالا که اینجا هستید...

تین‌نیوز از مخاطبانش درخواست کوچک اما مهمی دارد. ما در پایگاه خبری صنعت حمل‌و‌نقل همواره سعی داشتیم جامع‌ترین اخبار، تحلیل‌ها و گزارش‌ها را مطابق با واقعیات و توجه به اصل بی‌طرفی رسانه تهیه و اطلاع‌رسانی کنیم. اما حوزه‌ی حمل‌و‌نقل بسیار گسترده است و پوشش دقیق و متمرکز همه‌ی آن کاری بس دشوار. بنابراین تصمیم براین گرفتیم که روی بخش‌هایی از این حوزه بیشتر تمرکز کنیم که اولویت و دغدغه اصلی مخاطبانمان است و مشکلات این حوزه‌ها را با فوریت بیشتری از مسئولان پیگیری کنیم. بنابراین پرسشنامه‌ای تهیه کردیم که اولویت شما در حوزه بزرگ حمل و نقل را مشخص می‌کند حال تنها قدمی که مانده این است که با پر کردن این پرسشنامه ما را در این مسیر یاری کنید. «راه روشن است.»؛ اگر شما راهنمای ما باشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی بندر شرفخانه میراث فرهنگی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۳۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه

محمدرضا کردان فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران گفت: بنا بر گزارش پایگاه یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی شهرستان مبنی بر خبر واصله از سوی میراث بانان افتخاری مبنی بر حضور افراد ناشناس در منطقه، ماموران یگان حفاظت به همراه عوامل انتظامی با دستور قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران پس از بررسی و صحت و سقم خبر، خودروی اعلام شده شناسایی و بعد از بازدید و بررسی از خودروی اعلامی، توانستند ۲ستگاه فلزیاب به‌همراه یک دستگاه ردیاب آنتنی کشف و ضبط کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: دراین رابطه ۵ نفر با هویت معلوم دستگیر شدند و پرونده به‌منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح قضایی شد.

او افزود: طبق قانون، ساخت، خرید و فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب و همچنین ورود آن به کشور منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی کشور است.

کردان گفت: اگر استفاده از دستگاه فلزیاب به‌منظور کشف آثار و اموال تاریخی باشد، برخورد قانونی به عمل خواهد آمد و متخلفان به مراجع قانونی معرفی خواهند شد، در این راستا از تمامی مردم استان درخواست می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با ستاد خبری یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با شماره تماس ۰۱۱۳۳۳۹۱۰۰۷ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • افتتاح هتل و آغاز اجرای تله کابین خوشاکو در ارومیه
  • اقامتگاه سنتی گل‌سنگ دربند افتتاح شد
  • انعقاد تفاهم‌نامه مشترک حوزه گردشگری با ۶ استان در نمایشگاه ایران اکسپو
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • دستگیری ۵ حفارغیر مجاز در شهرستان سوادکوه
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر