Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بهترین راه مراقبت بیماران کرونایی بستری در بیمارستان را در زمان کنونی تشریح کرد.

دکتر سید احمد هاشمی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه بهترین راه برای بهبود بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان ها مراقبت از آن ها است، گفت: مراقبت بیمارستانی، دادن اکسیژن، مایع درمانی از مهمترین عواملی هستند که در حال حاضر می تواند موجب نجات جان بیمار بستری در بیمارستان شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر یکی از مهمترین مشکلاتی که در این استان با آن مواجه هستیم آن است که بیماری مبتلا به ویروس کرونا شده است اما هیچ تمایلی برای بستری شدن در بیمارستان ندارد و برای بستری شدن مقاومت می کند.

هاشمی ادامه داد: این افراد تصور می کنند که اگر در بیمارستان بستری شوند به کرونا مبتلا می شوند این درحالی است که ویروس کرونا در بدن آن وجود دارد و در صورت عدم درمان و انجام مراقبت های ویژه برای آن ها ممکن است این ویروس را به بقیه افراد مبتلا کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه بیمارانی وجود دارند که دیر به مراکز درمانی مراجعه می کنند و به طور حتم پاسخ درمانی به این افراد نیز کمتر خواهد بود اما اگر همین افراد زودتر مراجعه کنند و اگر نیاز به بستری داشته باشند مورد مراقبت قرار خواهند گرفت و اکسیژن دریافت خواهند کرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: در حال حاضر اکسیژن درمانی یکی از راه های اصلی است که هم اکنون می توان انجام داد.

وی در ادامه در ارتباط با تامین داروهای مورد نیاز بیماران مبتلا به ویروس کرونا در بخش بیمارستانی و خصوصی نیز اظهارکرد: داروهایی که در حال حاضر در بازار است و توسط پروتکل های بهداشتی در بیمارستان و برای بیماران سرپایی تجویز می شود هیچ یک 100 درصد موثر نیست چراکه هنوز داروی اختصاصی بیماری کووید 19 وجود ندارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: داروهایی که هم اکنون تجویز می شود بر اساس مطالعات متعددی بوده که انجام شده است.

وی تاکیدکرد: داروهایی که اکنون بر اساس پروتکل ها تجویز می شود هیچ گونه کمبودی نه در بیمارستان ها و نه در داروخانه های استان وجود ندارد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

هاشمی افزود: فقط داروی رمدسیویر دارویی است که برای تامین آن یک سری محدودیت هایی وجود دارد و بخشی از این دارو وارد استان شده و برای بیماران تجویز شده است و در حال حاضر دو مرتبه بخش دیگر آن در سطح کشور توسط وزارت بهداشت در حال توزیع است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی خراسان شمالي کروناویروس ویروس کرونا حال حاضر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۳۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به برداشت اعضای بیمار مرگ مغزی در بیمارستان دشتستان، گفت: در این راستا بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد. - اخبار استانها -

نادر شکیب آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دشتستان، با اشاره به اینکه اهدای عضو بیماران مرگ مغزی به دیگر بیماران نیازمند به اعضا جان می‌بخشد از اهدا عضو بیمار مرگ مغزی یک بانوی دشتستانی خبر داد و اظهار داشت: لیلا حاجیانی ساکن روستای عیسوند شهرستان دشتستان با رضایت خانواده نوع دوستش دومین اهدا کننده عضو سال جاری شد.

وی تصریح کرد: این بانوی 50 ساله با کاهش سطح هوشیاری به بیمارستان شهید گنجی برازجان منتقل شد که بعد از انجام آزمایشات تشخیصی لازم، خون‌ریزی در بطن‌های مغزی به علت فشار خون کنترل نشد و متأسفانه همین امر باعث مرگ مغزی این بانو شد.

شکیب آزاد اضافه کرد: به دنبال تأیید مرگ مغزی این بانو، در نهایت با رضایت پدر و مادر مهربانش، کلیه‌ها و کبد آن برداشت شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از زحمات کارکنان بخش ICU جراحی، پزشکان تأیید کننده و مدیریت بیمارستان شهید گنجی برازجان در همراهی این عمل خاطرنشان کرد: این 117 همین برداشت عضو استان بوشهر و دومین برداشت اعضای بیماران مرگ مغزی سال جاری است.

وی اضافه کرد: تاکنون 7 قلب بیماران مرگ مغزی از استان بوشهر با پرواز به تهران و شیراز برای پیوند به بیماران انتقال داده شده است.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد
  • آیت‌الله محمدی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است
  • حس خوب حمایت
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • حال خوب پدر و مادرها با اقدام خوب وزارت بهداشت
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • لواندوفسکی: پیچیچی؟ سعی می‌کنم باز هم گلزنی کنم
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد