Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، پس از تیراندازی تعدادی از نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان (یونیفل) به سمت غیرنظامیان لبنانی، سخنگوی این نیرو‌ها از آغاز تحقیق در این خصوص خبر داد.

«آندره تننتی» سخنگوی رسمی نیرو‌های اعلام کرد: تحقیق درباره حادثه‌ای که میان نیرو‌های تیپ اسپانیایی یونیفل و چوپانان منطقه الوزانی در «مرجعیون» در جنوب لبنان رخ داد، آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداری «الوزانی» در بیانیه‌ای از سوی خود و اهالی شهر اعلام کرد: چوپانانی از افراد منطقه دیروز (یکشنبه) مورد تعرض قرار گرفتند و نیرو‌های تیپ اسپانیایی یونیفل راه را بر آنان بسته و به سوی این افراد غیرنظامی تیراندازی کرده‌اند.

شهرداری الوزانی و اهالی آنچه برای شهروندان این منطقه رخ داده را بشدت محکوم کردند و از طرف‌های مربوط خواستند این موضوع را بررسی و مسئولیت آن را بر عهده بگیرند و نگذارند این امر بار دیگر تکرار شود.

فرمانده یونیفل پیش از این اعلام کرده بود: پرواز جنگنده‌های اسرائیل در آسمان لبنان نقض آشکار قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و حاکمیت لبنان است و باعث افزایش تنش‌ها می‌شود و اسرائیل باید این تجاوز‌ها را متوقف کند.

او تاکید کرد که این اقدامات رژیم صهیونیستی با اهداف و تلاش ما در تضاد است، زیرا ما سعی داریم از بروز تنش‌ها میان دو طرف و نیز حفظ امنیت و ثبات در جنوب لبنان جلوگیری کنیم.

علی‌رغم شکایت دولت لبنان به مجامع بین‌المللی به دلیل نقض مکرر حریم هوایی و دریایی خود از سوی صهیونیست‌ها و ابلاغ این موضوع به نیرو‌های یونیفل در لبنان، این مجامع هیچگاه اقدامی در مسیر ممانعت از تداوم تجاوزگری‌های تل آویو انجام نداده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ملل نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۳۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، آزادسازی خرمشهر در ۳ خرداد سال ۱۳۶۱ش از رخداد‌های مهمِ جنگ ایران و عراق است. این شهر پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط ارتش حزب بعث عراق به‌دست نیرو‌ها و رزمندگان ایرانی آزاد شد. 
خرمشهر، اولین شهری بود که مورد تهاجم عراقی‌ها قرار گرفت. این شهر، علی‌رغم ۳۴ روز مقاومت و تلاش رزمندگان و مردم، سرانجام در ۴ آبان سال ۱۳۵۹ش، به اشغال ارتش بعثی عراق درآمد.
در فاصله ماه‌های مهر تا دی ۱۳۵۹ش، پس از سقوط خرمشهر، نزدیک به سه ماه عملیات‌هایی برای آزادسازی شهر از طرف ارتش، سپاه پاسداران و نیرو‌های مردمی انجام شد، اما نتیجه مؤفقیت‌آمیزی حاصل نشد.
 پس از ماه‌ها تصرف و اشغال شهر، در نهایت در طی عملیات گسترده‌ای با نام عملیات «بیت المقدس» که ۲۵ روز به طول انجامید و در چهار مرحله اجرا شد، شهر به محاصره کامل نیرو‌های ایرانی درآمد و پس از انهدام قوای عراقی و اسارت شماری از نیرو‌های آن، در ۳ خرداد سال۱۳۶۱ش خرمشهر به‌طور کامل آزاد شد و پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز مسجد جامع این شهر به اهتزاز درآمد.
به همین مناسبت تنی چند از فرماندهان عملیات بیت المقدس برای دانشجویان افسری این عملیات را تشریح کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • آغاز احداث مترو رباط کریم
  • شهروندان تونسی و لبنانی در حمایت از غزه به خیابان‌ها آمدند
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • رزمندگان لبنانی و فلسطینی، نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند
  • دهم اردیبهشت، سالروز آغاز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس
  • عاملان تیراندازی در ایرانشهر زمین گیر شدند