Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:33:53 GMT

نشست مجازی روز بزرگداشت «شیخ شهاب‌الدین سهروردی»

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۳۹۸۱

نشست مجازی روز بزرگداشت «شیخ شهاب‌الدین سهروردی»

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست مجازی روز بزرگداشت «شیخ شهاب الدین سهروردی» که چهارشنبه ۸ مردادماه از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار می‌شود، حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، مهدی محقق رئیس هیأت‌مدیره انجمن، احمد تمیم داری استاد دانشگاه علامه طباطبایی و حسن سید عرب عضو هیئت‌علمی دانشنامه جهان اسلام سخنرانی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهاب الدین یحیی بن حبش بن امیرک ابوالفتوح سهروردی، ملّقب به شیخ اشراق یا شیخ شهید، فیلسوف و حکیم نامدار ایرانی اهل سهروردِ شهرستان خدابنده در استان زنجان است.

حکمت الاشراق به‌عنوان مهم‌ترین اثر این حکیم عالی‌مقام؛ المشارع و المطارحات، در منطق، طبیعیات و الهیات؛ التلویحات؛ اللمحات، کتاب مختصر و کوچکی در سه فن از حکمت یعنی: طبیعیات، الهیات و منطق؛ الالواح‌المعادیه، در دانش‌های حکمت و اصطلاحات فلسفه؛ الهیاکل النوریه (هیاکل النور)؛ المقاومات، رساله مختصری است که سهروردی خود آن را به منزله ذیل یا ملحقات التلویحات قرار داده است؛ الرمز المومی (رمزمومی)؛ المبداء والمعاد؛ بستان‌القلوب؛ طوراق‌الانوار؛ التنقیحات فی‌الاصول؛ کلمةالتصوف؛ البارقات‌الالهیه؛ النفحات‌المساویه؛ لوامع‌الانوار؛ الرقم‌القدسی و اعتقادالحکم از جمله آثاری اند که از این حکیم و فیلسوف برجسته ایرانی و مسلمان به جای مانده است.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه «اسکای روم» به آدرس https://www. skyroom. online/ch/farhang/anjomanmafakher با فشردن گزینه«میهمان» در این نشست مجازی شرکت داشته باشند.

همچنین این برنامه از طریق صفحه اینستاگرام انجمن به نشانی https://www. instagram. com/anjomanasarmafakher۲ نیز به صورت زنده پخش خواهد شد.

کد خبر 4984088

منبع: مهر

کلیدواژه: سهروردی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی حکمت اشراق ویروس کرونا کنفرانس بین المللی سازمان تبلیغات اسلامی سازمان اوقاف و امور خیریه فعالیت های قرآنی معرفی نشریات تفسیر قرآن قرآن معرفی کتاب شهادت امام جواد ع علوم انسانی اسلامی رسول جعفریان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۳۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| رازهای نگفته فرشته از زبان پردیس؛ چرا از گرفتن سیمرغ شاد نبود؟ رازگشایی از ملاقات شرعی تا آش و شکلات!

این برنامه را در آپارات ما به آدرس https://www.aparat.com/Setareh.bazi
و یوتیوب ما به آدرس: https://www.youtube.com/@SetareBazi
تماشا کنید و اینستاگرام ما به آدرس: https://www.instagram.com/setareh.bazi?igsh=cWc4MTlnaWQxYzRt
پیگیری کنید.
ستاره بازی برنامه‌ای به سردبیری فاطمه پاقلعه‌نژاد است که هر چهارشنبه ساعت ۱۰ صبح در خبرآنلاین منتشر می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901655

دیگر خبرها

  • نظامی گنجوی شاعر شهیر تفرشی
  • درخواست ایران برای انتشار بیانیه ایپس آسیا درمحکومیت اسرائیل
  • ببینید| رازهای نگفته فرشته از زبان پردیس؛ چرا از گرفتن سیمرغ شاد نبود؟ رازگشایی از ملاقات شرعی تا آش و شکلات!
  • رئیس مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما معرفی شد
  • فتاوای آیت‌الله حکیم در سطح جامعه تحول ایجاد می‌کرد
  • قطب‌الدین صادقی: تئاترِ اصفهان را احیا کنید
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • فروش اینترنتی دارو
  • برگزاری آزمون طرح شهید زین الدین
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد