Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@06:39:08 GMT

چرا آبسردکن آب را خنک نمی کند؟

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۴۰۳۶

چرا آبسردکن آب را خنک نمی کند؟

آبسردکن ها از جمله تجهیزات برودتی بسیار پرکاربرد در زندگی روزمره ما انسان ها می باشند. نوشیدن آب خنک در روزهای گرم حس بسیار خوشایندی به همراه دارد. به همین منظور بیشتر افراد برای رفع تشنگی روزانه خود، سراغ  تجهیزات سرمایشی همچون آبسردکن و یخچال می روند. در مکان های عمومی و شلوغ معمولا همیشه یک و یا چندین دستگاه آبسردکن استیل و یا فانتزی موجود می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گاهی اوقات ممکن است دستگاه آبسردکن عملکرد مناسبی از خود ارائه ندهد و آب را خنک نکند.

آبسردکن ها دارای مدل های مختلف استیل و فانتزی بوده بوده که قیمت انواع آبسردکن استیل با توجه به ظرفیت و امکانات دستگاه با هم فرق دارد. معمولا ساختار کلی آبسردکن ها شبیه به هم می باشد. بنابراین راهکارهای ارائه شده در ادامه این مطلب برای اکثر مدل ها پاسخگو خواهد بود.

مهمترین دلایل خنک نشدن آب در آبسردکن ها

برای عیب یابی آبسردکن باید قطعات مختلف دستگاه به خوبی بررسی شوند تا بتوان به مشکل دستگاه پی برد. مهمترین دلایلی که باعث میشود دستگاه آبسردکن آب را خنک نکند شامل موارد زیر می شود:

مشکل در اتصالات برقی دستگاه

تمامی مدل های آب سردکن دارای شیر تخلیه مکانیکی می باشند که نیازی به برق ندارد. بنابراین اگر دستگاه به برق وصل نباشد و یا اتصالات آن دچار مشکل شده باشد باز هم می توان از دستگاه آب برداشت نمود. با این تفاوت که آب داخل دستگاه خنک نخواهد بود. بنابراین در قدم اول لازم است که اتصالات برقی آبسردکن را بررسی کنید.

در آبسردکن های فانتزی و چند منظوره ای معمولا هر بخش دستگاه دارای کلید جداگانه و چراغ های نشانگر می باشد. بنابراین به راحتی می توان به خاموش و یا روشن بودن دستگاه پی برد. کافی است سوئیچ های پشت دستگاه را چک کنید که آیا در حالت روشن قرار گرفته اند و یا نه. البته در برخی موارد ممکن است اتصالاتی که به صورت سوکت طراحی شده اند از جایشان کنده شده باشند. بنابراین این اتصالات نیز باید برسی شوند.

اما در آبسردکن های استیل معمولا از چراغ های نشانگر استفاده نمیشود و صرفا دستگاه با اتصال سیم به پریز برق روشن میشود. بنابراین اگر کابل برق دستگاه را چک نکنید متوجه روشن و یا خاموش بودن آن نخواهید شد. تنها آبسردکن های استیل صنعتی دارای کلید خاموش و روشن و چراغ های نشانگر می باشند.

مشکل در قطعه اورلود و یا رله استارتر

در آبسردکن ها از قطعه ای به نام اورلود برای محافظت از موتور دستگاه در برابر نوسانات برقی و حرارت اضافی استفاده میشود. در شرایط اضطراری اورلود دستگاه فعال شده و مانع آسیب دیدن قطعات مهم آبسردکن می شود. اورلود دستگاه آبسردکن تحت شرایطی همچون دریافت ولتاژ الکتریکی بالا و یا پایین، کاهش گاز مبرد، خراب شدن کمپرسور و خراب شدن ترموستات فعال میشود.

در حالت عادی اورلود جریان برق موتور و کمپرسور دستگاه را وصل میکند تا دستگاه کار کند. ولی زمانیکه مشکل پیش آمده باشد و یا اینکه خود قطعه اورلود خراب شده باشد، برق کمپرسور قطع شده و دستگاه در واقع آب را خنک نخواهد کرد. بنابراین فعال شدن اولود و یا خرابی آن نیز باعث میشود که آبسردکن آب را خنک نکند.

گرم بودن بیش از حد محیط اطراف دستگاه

به صورت عادی موتور و کمپرسور دستگاه در محیط مقداری گرما رها میکنند. بنابراین اگر دمای محیط آبسردکن بیش از حد گرم باشد، به موتور دستگاه فشار زیادی وارد میشود و دستگاه قادر به خنک نمودن آب نخواهد بود. در مناطق گرمسیر فقط نوع خاصی از آبسردکن های صنعتی پاسخگو می باشند.

خراب شدن موتور و یا کمپرسور آبسردکن

سیستم برودتی آبسردکن ها شامل یک موتور هرماتیک (کمپرسور) و کندانسور و فن میباشد. خراب شدن هر یک از این قسمت ها باعث توقف چرخه فعالیت دستگاه و عدم خنک شدن آب میشود. موتور آبسردکن ها در صورت خرابی باید تعویض شود زیرا قابل تعمیر نمی باشند.

اما کندانسور و فن آبسردکن در صورت خرابی قابل تعمیر هستند. در برخی موارد ممکن است کندانسور و فن دستگاه به دلیل فاصله کم و یا برخورد با اشیاء و یا غبار گرفتن کارایی قبلی خود را از دست بدهند. بنابراین باید فن و کندانسور دستگاه را به صورت دوره ای چک کنید.

خراب شدن ترموستات دستگاه

یکی دیگر از عواملی که باعث میشود آبسردکن به خوبی آب را خنک نکند، خراب شدن ترموستات می باشد. درجه خنک شدن آب در مخزن آبسردکن ها معمولا توسط ترموستات تنظیم میشود. بنابراین اگر ترموستات خراب شده و یا درجه آن بر روی ولوم کم باشد، آب داخل مخزن آبسردکن خنک نخواهد شد.

کم شدن گاز کندانسور

کم شدن گاز داخل کمپرسور و کندانسور نیز کارکرد آبسردکن را تحت تأثیر قرار میدهد. در نتیجه این اتفاق دستگاه به خوبی نمی تواند آب را خنک کند و در بیشتر مواقع کندانسور دستگاه در حالت فعال روشن باقی می ماند.

خرید آبسردکن صنعتی

آبسردکن های صنعتی بیشتر در مکان های شلوغ و پر رفت آمد مورد استفاده قرار میگیرند. برای اینکه آبسردکن بتواند در تمامی ساعات آب خنک و گوارا ارائه دهد لازم است که مدار سرمایشی آن به صورت اصولی و با تجهیزات با کیفیت طراحی شده باشد.

صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق با 3 دهه سابقه تولید یکی از اصلی ترین تولیدکننده های تجهیزات سرمایشی از جمله آبسردکن صنعتی می باشد. آبسردکن صنعتی دکتر قشلاق در ظرفیت های مختلف طراحی و تولید میشود که از آنها می توان در مناطق گرمسیر و مکان های شلوغ نیز استفاده نمود.

همچنین صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق تولید کننده انواع آبسردکن صنعتی آنی می باشد که این نوع آب سردکن ها به دلیل ظرفیت بسیار بالا و سرعت خنک کنندگی بالا در مکان های خاص همچون پایانه های مرزی، مواکب عزاداری، ترمینال ها و ... به کار گرفته میشوند. لازم به ذکر است که محصولات ساخت صنایع ماشین سازی دکتر قشلاق از جمله آبسردکن دارای 12 ماه گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشند. برای مشاوره و خرید انواع آبسردکن صنعتی و استیل و یا فانتزی می توانید به وب سایت دکتر قشلاق مراجعه نمایید.

لینک کوتاه: asriran.com/0036NU

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آبسردکن دستگاه آبسردکن آبسردکن ها بنابراین اگر دستگاه آب خراب شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۴۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف انواع تجهیزات سرمایشی صنعتی به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال در عملیات مأموران پلیس امنیت اقتصادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار محمدرضا هاشمی فر اظهار کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان با اقدامات هوشمندانه پلیسی از نگهداری و دپوی تعداد قابل توجهی تجهیزات سرمایشی صنعتی قاچاق در یکی از انبارهای سطح شهر اصفهان مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در این خصوص مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی انجام شده از این انبار موفق به کشف ۲۹۳ انواع کمپرسور و تجهیزات سرمایشی صنعتی قاچاق شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان ارزش کالاهای مکشوفه را ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: در این رابطه یک متهم شناسایی و پرونده تشکیل شد و تحت رسیدگی قرار گرفت.

کد خبر 748551

دیگر خبرها

  • ضریب نفوذ گاز طبیعی در شهر قم ۹۹.۵ درصد است
  • جاسوسان صنعتی - جوخه انتحاری
  • انتصاب مدیرعامل جدید گروه ملی فولاد ایران
  • معرفی آوین شاپ فروشگاه تجهیزات نظافت صنعتی و خانگی
  • فرصت‌های نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید
  • جاسوسان صنعتی - باد آورده
  • کشف ۷۰۰ میلیارد تجهیزات سرمایشی قاچاق در اصفهان
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود