Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@15:08:41 GMT

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناسک مذهبی استان سمنان

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۴۳۶۴

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مناسک مذهبی استان سمنان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی شکری ظهر دوشنبه در جلسه ویدئو کنفرانسی با اعضای کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی و همچنین رؤسای ادارات تبلیغات اسلامی استان سمنان، ضمن اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به خصوص در مراسم مذهبی، بیان کرد: ما شرعاً و قانوناً موظف هستیم تا از سلامت مردم دفاع کنیم لذا پروتکل‌های بهداشتی در مناسک مذهبی به طور جد رعایت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یاد آوری اینکه مسئولان وزارت بهداشت همواره می‌گوید که در شرایط حال باید با کرونا زندگی کرد، افزود: عرفه و محرم هم بخشی از زندگی ما مسلمانان است و مردم به این مسائل معنوی و مذهبی به ویژه عشق به اهل بیت (ع) نیز نیاز دارند.

برگزاری مراسم عرفه در فضای باز

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه در راستای حفاظت از مردم در برابر شیوع کرونا می‌خواهیم خلاقیت‌هایی در برگزاری مناسک انجام شود، گفت: مراسم عرفه در فضای باز برگزار شود و لذا رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید است.

شکری با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی نیز باید به پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند، بیان کرد: حتماً می‌بایست به توصیه‌های مرکز درمان، دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود و کمیته مقابله با کرونا توجه کرد.

وی خواستار همراهی بیشتر مردم با مسائل بهداشتی و درمانی در کنار مراسم مذهبی و معنوی خصوصاً در روز عرفه شد و ابراز داشت: همان‌طور که مسئولان بهداشت و درمان می‌گویند با همراهی و همدلی می‌توان تا حد زیادی تبعات منفی ویروس را کاهش داد.

کد خبر 4984241

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا وزارت بهداشت تبلیغات اسلامی سمنان علی شکری ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد اقامه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا ازدواج بیرجند مجلس شورای اسلامی استانداری قزوین پروتکل های بهداشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۴۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت، قبلا این داروساز انگلیسی- سوئدی مجوز بازاریابی واکسنی به نام Vaxzevria را در اتحادیه اروپا پس داده است. مجوز مذکور تاییدیه ای برای بازاریابی دارو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است و این شرکت اعلام کرده بود دلیل پس دادن مجوز نیز اشباع بازار با واکسن های به روز رسانی شده برای مقابله با شاخه های جدید ویروس کرونا است.

درخواست جمع آوری واکسن از اتحادیه اروپا در ۵ مارس سال جاری میلادی ثبت شده و از هفتم ماه می( دیروز) نیز اجرایی شده است. آسترازنکا در بیانیه ای اعلام کرد: از آنجا که نسخه های متعددی از واکسن های کووید۱۹ توسعه یافته اند، در بازار مازاد واکسن وجود دارد.

این شرکت اخیرا اعتراف کرد یکی از واکسن های آن به نام کووید شیلد ممکن است در مواردی نادر به ایجاد لخته خونی و کاهش پلاکت های خون منجر شود.

البته پس از آنکه شکایتی دسته جمعی از این شرکت در انگلیس ثبت شد، آسترازنکا به این عارضه جانبی اعتراف کرد. در شکایت ثبت شده، آمده بود واکسن به مرگ و میر و جراحت هایی منجر می شود و شاکیان خواستار حدود ۱۰۰ میلیون پوند غرامت برای ۵۰ قربانی شده بودند.

کد خبر 6100113 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • مرد آهن‌خواری که دنیا را مبهوت خود کرد
  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • ضرورت هم‌افزایی تمام ارگان‌ها برای رفع مشکلات کشتارگاه اراک
  • این مراسم به لطافت برگ گل برای نوزادان برگزار می‌شود| از آیین گل غلتان چه می‌دانید؟
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • جمع آوری ۱۰ هزار تن اقلام بهداشتی و درمانی برای مردم غزه
  • عملیات وعده صادق پاسخی به جبهه باطل است
  • جانشین فرمانده سپاه: عملیات وعده صادق پاسخی به جبهه باطل است
  • پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان
  • ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان