Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- معاون دبیرکل حزب الله لبنان: معادله بازدارندگی در مقابل رژیم صهیونیستی همچنان پابرجاست و ما در پی اصلاح یا تغییر قواعد درگیری یا معادله بازدارندگی نیستیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از المیادین، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مصاحبه اختصاصی با این شبکه گفت: لازم است دولت لبنان نظر و موضع خود را در مورد ایجاد مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی برای هواپیمای غیرنظامی ایران بر فراز لبنان اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زیر این هواپیما مسافران لبنانی داشته و در فرودگاه بیروت فرود آمده است. این یعنی حادثه مذکور به طور مستقیم با لبنان در ارتباط است. من اطلاع ندارم شاید در نخستین جلسه هیئت وزیران چنین موضعی اتخاذ و اعلام شود. اما ما به عنوان حزب الله موضع خود در این خصوص اعلام کرده ایم.
وی در ادامه افزود: ما به صورت واضح اعلام کرده ایم این حادثه اقدامی تروریستی و بیانگر تروریسمِ دولت آمریکا است که به صورت‌های مختلف تکرار شده است. آیا معقول است که دو جنگنده نظامی به یک هواپیمای مسافربری که از تهران به سوی بیروت در مسیر معمول خود در حال پرواز است، تعرض کنند؟ این اقدام نه با قوانین بین المللی، نه با قوانین حقوق بشر و نه با هیچ اصل دیگری همخوانی ندارد. من اطلاع یافتم که مسئولان ایرانی قصد دارند در این خصوص شکایتی تنظیم کنند و آن را به شورای امنیت تحویل دهند و از طریق کانال‌های معمول آن را پیگیری کنند. ما این حادثه را محکوم کرده ایم و جامعه جهانی و همه نیرو‌ها از جمله دولت لبنان نیز باید حداقل این اقدام را محکوم کنند؛ آن هم با استنناد به این قاعده که حریم هوایی کشور‌ها جایز نیست نقض شود و غیرنظامیان نباید ابزاری برای ارسال پیام‌های سیاسی قرار گرفته و مورد تعرض قرار گیرند.
وی در ادامه تاکید کرد: من تا این لحظه جزئیات بیشتری از این حادثه در اختیار ندارم,، ولی واضح است که آمریکایی‌ها با این اقدام خواستند اعلام کنند ما اینجا در منطقه التنف در سوریه حضور و این منطقه را در کنترل داریم. آن‌ها خواستند اعلام کنند که در سوریه راه حلی وجود ندارد و آن‌ها اجازه نخواهند داد که روند حل و فصل سیاسی در سوریه ایجاد شود و منطقه‌ای را در محاصره هوایی خود دارند تا در واقع از اسرائیل حمایت کنند و به این رژیم احساس اطمینان بدهند و به نیرو‌های متجاوز به سوریه و خرابکار اجازه دهند که یک مکان امن در اختیار داشته باشند، مانند سایر اماکنی که آمریکا در ادلب و شمال سوریه به شیوه‌های مختلف ایجاد کرده است. هدف آمریکایی‌ها از این اقدام واضح است. آن‌ها خواستند اعلام کنند که در میدان حضور دارند تا از هر گونه حل و فصل سیاسی امور در سوریه جلوگیری کنند و اجازه ندهند کشور‌های منطقه با یکدیگر همکاری و مشکلات خود را حل کنند و قوی باشند. ممکن است یکی دیگر از پیام‌ها واکنش به توافق نظامی راهبردی سوریه و ایران در چند روز گذشته باشد.
شیخ نعیم قاسم در ادامه گفت: من گمان نمی‌کنم موضع گیری نکردن دولت لبنان در قبال حادثه هواپیمای ایران در چارچوب یک راهبرد مشخص و مرتبط با اتخاذ سیاست بی طرفی باشد. ان شاء الله دولت لبنان در این خصوص موضع گیری کند و این گمانه زنی‌ها پایان یابد.
 
معادله بازدارندگی در مقابل رژیم صهیونیستی همچنان پابرجاست
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه صحبت های خود گفت: معادله بازدارندگی در مقابل اسرائیل همچنان پابرجاست و ما در پی اصلاح یا تغییر قواعد درگیری یا معادله بازدارندگی نیستیم، هر چند ممکن است اسرائیل تلاش کند اقدامی انجام دهد که منجر به تغییر این معادله شود. اصلی که در این زمینه ما به آن استناد می‌کنیم این است که نمی‌توان از لبنان در مقابل تجاوز اسرائیل جز با تقویت قواعد درگیری شکل گرفته پس از جنگ 2006 دفاع کرد. آنچه لبنان را در طول این 14 سال مصون نگه داشته وجود قاعده بازدارندگی است که اسرائیل به طور کامل از ماهیت آن خبر دارد و کاملا آگاه است که لبنان دیگر خاکی نیست که بتواند هر آنچه می‌خواهد را در آن انجام دهد. از این رو مطلقا در قواعد درگیری تغییری ایجاد نشده است,، اما در مورد حادثه حمله اخیر به سوریه پاسخی در حال حاضر وجود ندارد و ممکن است در آینده مناسب آنچه را که انجام خواهیم داد، آشکار شود.

حمله اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه اقدامی تجاوزکارانه بود
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: حمله اخیر (رژیم صهیونیستی) به سوریه اقدامی تجاوزکارانه بود که به شهادت مجاهد "علی کمال محسن" انجامید. ما این موضوع را بررسی کردیم و تصمیم گرفتیم اعلام نکنیم در واکنش به این اقدام چه کاری انجام خواهیم داد. طرف اسرائیلی نیز هر چه می‌خواهد برداشت کند. از این رو در این لحظه من به شما می‌گویم پاسخی به سوال در مورد نحوه واکنش به این تجاوز وجود ندارد و باید منتظر سیر تحولات در آینده بود.
 
تهدیدات اخیر اسرائیل بخشی از سیاست لاف زنی این رژیم است
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: تهدیدات اسرائیل موضوع جدیدی نیست و ارتباطی با وجود داشتن و نداشتن هیچ حادثه‌ای ندارد. اسرائیل همیشه تلاش می‌کند قدرت نمایی کند و به هواداران خود در داخل اطمینان دهد و به جهان بگوید که حق دارد هر لحظه می‌خواهد حمله کند و هر لحظه می‌خواهد تهدید کند. ما به این مسئله عادت کرده ایم. ما معتقدیم این رفتار اسرائیل بخشی جدانشدنی از چارچوبی است که اسرائیل سال هاست در پیش گرفته است. به نظر ما این تهدیدات چیز جدیدی نیست و ذهنیت و دیدگاه سیاسی یا رویکرد جدیدی را منتقل نمی‌کند. این تهدیدات بخشی از لاف زدن‌های اسرائیل است که به آن عادت کرده است.
وی در ادامه افزود: سؤال ما این است که آیا به نظر جهان غرب و جهان آزاد اسرائیل حق دارد تهدید به تجاوز کند و جهان در مقابل این تهدیدات ساکت باشد، حتی اگر اسرائیل این تهدیدات را عملی نکند؟ به هر حال تهدیدات اسرائیل تغییری در موضع ما و معادلات ایجاد نمی‌کند و ما را به سوی موضعی سوق نمی‌دهد که آن را نمی‌خواهیم و در موردش تصمیم نگرفته ایم. ما این تهدیدات را ناکارآمد و غیرعملی می‌دانیم.

رژیم صهیونیستی می‌داند بازنده جنگ با محور مقاومت است
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: طبق اطلاعات میدانی فضای حاکم بر منطقه، فضای جنگ نیست. با استناد به تحلیل‌های سیاسی، ما معتقدیم اسرائیل در حال حاضر در وضعیت سردرگمی قرار دارد. از یک سو مشغول به طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری است و نتوانسته است این هدف را محقق سازد. با وجود اینکه نتانیاهو معتقد است حضور ترامپ در حال حاضر به تحقق این هدف کمک می‌کند، اما مشخص شده که خود ترامپ نیز از اسرائیل خواسته است در اجرای این طرح درنگ کند، زیرا ترامپ نمی‌تواند از این اقدام یکجانبه و تجاوزکارانه حمایت کند، چون طرح الحاق ممکن است معادلات را تغییر دهد و منطقه را وارد جنگی کند که آمریکا در شرایط انتخاباتی و شرایط ویژه این کشور و کاهش محبوبیت ترامپ خواهان آن نیست.
وی افزود: از این رو اسرائیل در مورد اجرا نشدن این طرح سردرگم است و از هرگونه واکنش به این طرح که ممکن است به جنگ در داخل فلسطین منجر شود و همچنین مخالفت آمریکا که ممکن است نتایج آن برای این رژیم قابل تحمل نباشد، هراس دارد. از سوی دیگر اسرائیل درگیر شیوع کرونا است. حدود بیش از 10 هزار نظامی و افسر اسرائیلی در قرنطینه هستند و شمار مبتلایان به کرونا در اسرائیل تقریبا به 60 هزار نفر رسیده است. آن‌ها در زمینه کرونا در اوضاع دشواری قرار دارند و از آمریکا درخواست کمک کرده اند.
شیخ نعیم قاسم گفت: موضوع سوم این است که اسرائیل می‌داند حزب الله حتی یک لحظه از تجهیز و آماده سازی و آموزش برای مقابله با هرگونه جنگ احتمالی در هر زمانی دست برنداشته است. اسرائیل نمی‌تواند تضمین کند در صورت وارد شدن به جنگ با حزب الله پیروز خواهد شد، بلکه آن‌ها شکست را بیشتر احتمال می‌دهند و این همان دلیلی است که این رژیم را در طول 14 سال گذشته از وارد شدن به جنگ بازداشته است. همه این واقعیت‌ها نشان می‌دهد گزینه جنگ غیر واقعی است و ممکن نیست. برخی‌ها اقدامات اخیر اسرائیل را چنین تفسیر می‌کنند که تحریک آمیز است و ممکن است حزب الله یا سوریه و ایران را وارد جنگ کند. من معتقد نیستم که جنگ با اقدامات تحریک آمیز رخ دهد. جنگ به تصمیم دو طرف نیاز دارد. طرف متجاوز باید تصمیم به تعرض بگیرد و طرف مدافع نیز باید آماده دفاع باشد. یکی از طرف‌ها که اسرائیل است در حال حاضر آماده جنگ نیست و طرف مقابل که محور مقاومت است نیز قصدی برای جنگ ندارد. محور مقاومت همیشه در موضع دفاع بوده است و از این رو بعید می‌دانم منطقه در چند ماه آینده وارد جنگ شود.
 
پاسخ به جنگ احتمالی با رژیم صهیونیستی از جنگ تموز شدیدتر خواهد بود
شیخ نعیم قاسم گفت: حزب الله، سوریه و ایران به عنوان بخش‌هایی از محور مقاومت هر یک کادر رهبری خود را دارند که مواضعشان را در مورد نحوه پاسخگویی به اقدامات اسرائیل بیان می‌کنند. اما اینکه گفته می‌شود چرا حزب الله پاسخ قاطع و تعیین کننده‌ای به اسرائیل نمی‌دهد، باید بگویم هیچ کسی به انفجار بمب‌های صوتی یا لاف زنی‌ها و برخی اقدامات محدود در جنگ پاسخ نمی‌دهد. من می‌گویم گزینه جنگ بعید است چرا که اسرائیل بر اساس ظواهر و شواهد سیاسی قصدی برای جنگ ندارد. ولی اگر اسرائیل تصمیم جنگ بگیرد، ما با آن مقابله و مقاومت خواهیم کرد و واکنش بسیار بزرگی نشان خواهیم داد که جنگ تموز (جنگ 33 روزه) نمونه‌ای اولیه و ساده در مقایسه با نتیجه‌ای باشد که در هر جنگ جدید حاصل خواهد شد چرا که آمادگی ما افزایش یافته است و مواضعی را که اسرائیل در آن دارای بیشترین ضعف است شناسایی کرده ایم و برخی مشکلات و اختلالات موجود در قدرت و کارآمدی جنگی خود را برطرف کرده ایم و تجهیزات و آمادگی ما افزایش یافته است. اگر جنگی رخ دهد ما در موضع دفاع واقعی و کارآمد خواهیم بود. اما درست نیست به خاطر برخی اقدامات و مانور‌ها یا اظهارات جسته گریخته به سوی جنگ سوق داده شویم.
 
آمریکا طرح جامعی در منطقه ندارد
معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: هدف جنگ تموز 2006 اجرای طرح آمریکایی موسوم به خاورمیانه جدید از طریق لبنان و از میان برداشتن حزب الله، تغییر معادلات میدانی و تضعیف منطقه و ترسیم نقشه متناسب با خواسته اسرائیل و سیطره بر همه ظرفیت‌های موجود منطقه بود. با پیروزی ارتش، ملت و مقاومت لبنان و محقق شدن دستاورد بزرگ در جنگ تموز 2006 طرح خاورمیانه جدید ساقط شد. اما آن‌ها سال 2011 برای اجرای نسخه جدید خاورمیانه جدید از طریق سوریه به منطقه بازگشتند. آن‌ها با خود گفتند اگر نتوانستیم از طریق لبنان و ضربه زدن به حزب الله به هدف خود دست یابیم، از طریق ضربه زدن به سوریه می‌توانیم بین محور مقاومت فاصله ایجاد کنیم و از اتصال ایران با لبنان و فلسطین جلوگیری کنیم و حزب الله را از ایران جدا ساخته و آن را منزوی سازیم. رویکرد آن‌ها این بود که سوریه به یک مستعمره سیاسی اسرائیل تبدیل شود. آن‌ها معتقد بودند به تناسب این اتفاق، همه منطقه تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و تغییر خواهد کرد و اغلب کشور‌های عرب خلیج فارس نیز در پی عادی سازی روابط با اسرائیل خواهند بود و به این ترتیب موضوع مقاومت در منطقه پایان می‌یابد.
وی افزود: اما نقشه آن‌ها در مورد سوریه نیز با شکست مواجه شد. نه تنها سوریه توانست از خود مقاومت نشان دهد و بخش اعظمی از خاکش را از تروریست‌ها پس بگیرد، بلکه جبهه مقابل نیز دچار چنددستگی و تجزیه شد. قطر و عربستان که در کنار هم بودند، دچار اختلاف شدند و ترکیه و عربستان نیز به همین ترتیب. حتی در لیبی و مناطق دیگر نیز روابط برخی متحدان علیه محور مقاومت دستخوش دگرگونی شد. به نظر من آمریکا پس از تحمل شکست در توطئه چینی علیه ایران و سوریه و لبنان، اکنون به دنبال بقایایی است که از آن به نفع خود استفاده و مجالی برای اجرای طرح‌های خود از جمله طرح "خاورمیانه جدید 3" فراهم کند.
شیخ نعیم قاسم افزود: هیچ یک از طرح‌های معامله قرن، الحاق کرانه باختری و عادی سازی روابط کشور‌های عربی با اسرائیل عملا اجرایی نشده و فقط در حد توافق بر روی کاغذ باقی مانده که فقط مورد پذیرش یک طرف یعنی رژیم اشغالگر است و حتی اتحادیه اروپا نیز با این طرح‌ها مخالف است. آمریکا در حال حاضر مانند سال‌های 2006 و 2011 طرح جامعی در منطقه ندارد و تلاش می‌کند از این طرف و آن طرف دستاورد‌های جزئی کسب کند تا به اهداف خود دست یابد. به عنوان نمونه به جنگ یمن نگاه کنید که برای امریکا و عربستان هیچ پیشرفتی نداشته و برعکس باعث فروپاشی اقتصاد عربستان شده است و این کشور به دلیل جنگ بیهوده و تجاوز علیه یمن دچار اوضاع فاجعه باری شده است. در سوریه نیز دولت پیشروی کرده و بخش‌های بیشتری از اراضی خود را آزاد کرده است. این شرایط برای کشور‌های محور مقاومت فرصتی است تا پیروزی‌ها و دستاورد‌های بیشتری کسب کنند.
 
توافق نظامی ایران و سوریه پاسخ قاطع به ادعا‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی است
شیخ نعیم قاسم در مورد توافق نظامی راهبردی اخیر ایران و سوریه و تأثیر آن بر تغییر قواعد درگیری در آسمان سوریه گفت: توافق نظامی ایران و سوریه تأکیدی بر روابط راهبردی آن دو کشور است که نشان داد روند پیش از حوادث سال 2011 و حمایت‌های مالی، نظامی، مستشاری، اقتصادی ایران از سوریه در حین حوادث سال 2011 و پس از آن همچنان باقی و این توافق همچنان پابرجاست. این توافق راهبردی نظامی بزرگترین پاسخ به موضع اسرائیل و آمریکا است که همیشه می‌گویند ایران باید از سوریه خارج شود. ولی سوریه با امضای این توافق نظامی گفت خیر، ایران به عنوان مستشار در سوریه باقی می‌ماند و روابط راهبردی نظامی و غیر نظامی بین ایران و سوریه ادامه خواهد یافت. این توافقنامه همه ادعا‌های اسرائیل را مبنی بر نزدیک بودن خروج ایران از سوریه باطل کرد.

ترامپ دروغگوست و مذاکره با او هیچ فایده‌ای ندارد
معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت: هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه آمریکا در میدان عمل به لبنان کمک خواهد کرد، وجود ندارد. وی افزود: ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه در خلال سفر اخیر خود به لبنان درخواست دیدار با حزب الله را مطرح نکرد و ما نیز خواهان دیدار با او نبودیم.
وی درباره مذاکره آمریکا با حزب الله یا ایران و در مورد سوریه افزود: هیچ مذاکره‌ای میان آمریکا و حزب الله صورت نگرفته است، ولی در خصوص مذاکره آمریکا با ایران و سوریه من اطلاعی ندارم. رویکرد ترامپ این است که به همه جهان ضربه بزند و از همه امتیاز بگیرد و امتیازی به کسی ندهد. برخی‌ها فکر می‌کنند ترامپ فقط با حزب الله مشکل دارد، در حالی که ترامپ با چین، ونزوئلا، روسیه و حتی کشور‌های اروپایی مشکل دارد. ترامپ از همه توافقنامه‌هایی که احساس کرد طرف‌های دیگر ممکن است از آن استفاده کنند، خارج شد، زیرا ترامپ می‌خواهد آمریکا همه چیز را بگیرد و چیزی تحویل ندهد. دولت آمریکا مشکل ساز است نه راه حل ساز. ترامپ قدرت راه حل سازی ندارد.
وی افزود: ترامپ دروغگو است و هیچ امتیازی نمی‌دهد. ترامپ شرط‌هایی دارد و در صورت اجرای این شرط‌ها چیزی عاید طرف مقابل نمی‌شود. به نظر من مذاکره با ترامپ هیچ فایده‌ای ندارد. ترامپ به لحاظ انتخاباتی به مذاکره نیاز دارد.
 
آمریکا در بحران اقتصادی لبنان نقش اصلی ایفا می‌کند
شیخ نعیم قاسم با اشاره به تحولات داخلی لبنان گفت: حزب الله خواهان لبنان مستقل و قدرتمند است و این اصلی است که بر همه اقدامات ما در مقاومت، دولت و سیاست حکمفرماست.
وی افزود: اسرائیل فقط با مقاومت از لبنان خارج شد و جلوگیری از تجاوزات و تخلفات این رژیم فقط با زور و قدرت نظامی میسر است. کشور‌ها نمی‌خواهند به لبنان هیچ گونه کمکی کنند چرا که حضور حزب الله در دولت را بهانه می‌کنند و از لبنان می‌خواهند در مقابل هرگونه کمک، موضعی سیاسی اتخاذ کند که به نفع اسرائیل است. آمریکا در کنار سایر عوامل مرتبط با ساختار حکومت و نظام اقتصادی، در بحران اقتصادی لبنان نقش اصلی دارد. از لبنان خواسته می‌شود معبر و نقطه اتکای سیاسی اجرای طرح اسرائیل باشد و ما هرگز چنین چیزی را قبول نمی‌کنیم. حضور حزب الله در دولت و پارلمان و جلب نظر مردم، به خاطر قدرت و جایگاه مردمی ما بوده است نه قدرت نظامی که فقط بر ضد اسرائیل از آن استفاده می‌کنیم.
شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: ترکیه امیدوار است شخصیت‌های مرتبط با این کشور از جمله اشرف ریفی و نبیل الحلبی در شمال لبنان نفوذ و جایگاه پیدا کنند. گمان نمی‌کنم نفوذ ترکیه در لبنان گسترش یابد چرا که دایره فعالیت این کشور در لبنان بسیار محدود است.
وی افزود: درخواست آمریکا برای تغییر مأموریت نیرو‌های یونیفل بنا به درخواست اسرائیل صورت گرفته است. در کمیت نیرو‌های یونیفل و کیفیت مأموریت آن‌ها در لبنان هیچ تغییر و اصلاحی صورت نمی‌گیرد و این نظر رسمی دولت لبنان است. فرانسه و برخی کشور‌های اروپایی و روسیه با نظر لبنان در مورد مأموریت نیرو‌های یونیفل در لبنان موافق هستند. برخی‌ها می‌خواهند یونیفل را به یک تیم اطلاعاتی تبدیل کنند که برای تأمین منافع اسرائیل علیه مردم جنوب لبنان و کل لبنان کار کند.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان در پایان گفت: حزب الله و محور مقاومت به مواضع و مقاومت خود علیه دشمن اسرائیلی ادامه می‌دهند و اگر جنگ تموز (ژوئیه) دیگری رخ دهد پیروزی تموز دیگری محقق خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معادله بازدارندگی شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت معادله بازدارندگی همچنان پابرجاست رژیم صهیونیستی خاورمیانه جدید ایران و سوریه قواعد درگیری محور مقاومت توافق نظامی حزب الله حال حاضر وجود ندارد دولت لبنان جنگ تموز کشور ها نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۴۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی یکشنبه شب در دیدار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، ضمن تقدیر از مدیریت امر مهم زمینه‌سازی حضور عاشقان در عتبات نور، اظهار کرد: در مقابل همت والای مردم ایران چنین کمک‌ها و مساعدت‌هایی هیچ نیست و بیشتر هم انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه اقیانوس کرم، شور و اشتیاق حسینی و ارادت ولایی مردم خیلی بیشتر از اینها است، افزود: به دلیل پیوندی که جریان بازسازی و زیارت عتبات عالیات با امر مقدس مقاومت منطقه دارد و فرماندهی مقاومت و عتبات عالیات شخصی به‌نام سردار سلیمانی است، از این رو انرژی و عشق لازم از اینجا به پیکر مقاومت تزریق می‌شود، پس عتبات عالیات را یک زیارت ساده نمی‌دانیم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: سابقه آستانه‌بوسی و عتبات‌بوسی و سابقه بازسازی حرم و عتباتِ ایران دیرینه است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: شیعیان متمکن غنی در جاهای مختلف دنیا هستند که اگر ما هم نباشیم کار عتبات عالیات و امام حسین (ع) را انجام می‌دهند اما ما نباید این افتخار را از دست بدهیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ما باید از فرصت اربعین و خیل عاشق بیشتر استفاده کنیم، عنوان کرد: به‌خصوص زواری که از سمت شرقی و شمال می‌آیند و باید ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر را به ۵ میلیون نفر برسانیم تا در داخل ایران خاطره خوش داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: دنیا به سمت مدرن و آسان‌تر شدن پیش می‌رود ما هم باید این روال را در مدیریت جریان اربعین در پیش بگیریم، زیرا این یک همایشی بی‌نظیر است که در جهان برای ما بازدارندگی دارد و بازدارندگی اربعین در برابر استکبار جهانی مسئله بزرگی است و رفتن ۵ میلیون جمعیت از ایران به عراق حرف دارد.

نماینده ولی فقیه در پایان خواستار حفظ امنیت مرزها، تسریع اجازه ورود زوار از کشورهای خودشان به ایران و بعد عراق، تقویت پروژه قطار از شلمچه به بصره و بعد به کربلا و بغداد، بسیج کردن شاه‌راه‌ها و شاه‌ریل‌ها، تسهیل امور و حذف بروکراسی اداری شد.

کد خبر 6091527

دیگر خبرها

  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • مقابله به مثل؛ راهبرد حزب الله برای دفاع از مرجعیون و کفرکلا
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی