Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@04:02:41 GMT

دلقکی که خطرناک‌ترین مرد دنیا شد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۴۴۸۸

دلقکی که خطرناک‌ترین مرد دنیا شد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، ترامپ که این روزها در حال جدال و تنش با جو بایدن دیگر نامزد ریاست جمهوری در آمریکاست، بار دیگر با انتشار کتابی محوبیبت اندک خود را متزلزل می‌بیند.

پیش از این جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا با انتشار کتاب «در آن اتاق اتفاق افتاد» به افشاگری‌های مهمی علیه دونالد ترامپ دست زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این کتاب از قول پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در مراسمی یادداشتی به بولتون نشان می‌دهد که روی آن نوشته است ترامپ چرت و پرت می‌گوید.

کتاب «در آن اتاق اتفاق افتاد» که بیست و سوم ژوئن امسال منتشر شده تبعات بسیار بدی برای محبوبیت ترامپ ایجاد کرده است. حال پس از گذشت کمتر از دو ماه کتاب دیگری در رابطه با مشکلات رفتاری و روانی ترامپ، سلامت روان و محبوبیت او را زیر سوال برده است. این کتاب که توسط مری ترامپ برادرزاده ترامپ نوشته شده است؛ «چگونه خانواده من خطرناک‌ترین مرد دنیا را پدید آورد؟» نام دارد.

*مری تهوع‌آور است!

البته شاید این کتاب نظر تمام اعضای خانواده ترامپ نباشد. برادر کوچک‌تر ترامپ، رابرت ترامپ، در اعتراض به چاپ و انتشار این کتاب با تنظیم شکواییه‌ای خواستار منع چاپ و پخش آن شد. اما «پیتر کلی»، قاضی منطقه «کوئینز» شکایت رابرت ترامپ را رد کرد و انتشار کتاب را بلامانع دانست. رابرت ادعا کرده است که این کتاب نقض توافق‌نامه‌ای است که مری در سال 2001 آن را امضا کرده است. در این توافق‌نامه مری متعهد شده است که اطلاعات خانوادگی ومحرمانه را فاش نکند. ترامپ نیز با این توصیف که مری تهوع‌آور است، در مصاحبه‌ای که با نشریه آکسیوس داشته ادعا کرده است که: «او اجازه نوشتن کتاب ندارد. می‌دانید وقتی با او و برادرش که رابطه خوبی با او دارم، سازش کردیم [نباید کتاب بنویسد]و او قرارداد عدم افشای اطلاعات امضا کرده است.»

البته خواهر ترامپ، ماریان ترامپ که یک قاضی بازنشسته فدرال است در روزهای انتخابات آمریکا در مواجه با کاندیداتوری ترامپ برای ریاست جمهوری وی را مناسب این جایگاه ندانست و گفت: «او دلقک است. این اتفاق نخواهد افتاد.»

*فروش میلیونی کتاب در یک هفته

این کتاب در نخستین هفته پس از انتشار، بیش از یک میلیون نسخه فروخته است. این کتاب به پنج زبان دنیا ترجمه شده و پیش‌بینی می‌شود به یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا تبدیل شود.

«سایمون و شوستر» که ناشر این کتاب و کتاب جنجالی جان بولتون است با استناد به متمم یک قانون اساسی که آزادی بیان را تضمین می‌کند، حق انتشار این کتاب را برای خود فراهم کرد. وب‌سایت آمازون هم طبق قولی که به این انتشاراتی داده بود پیش‌فروش این کتاب را قبل از انتشار آغاز کرد. آمازون در توضیحات معرفی این کتاب آورده است: «نویسنده در این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه وقایع خاص و ساختار کلی خانواده، مرد آسیب دیده‌ای را که امروز در کاخ سفید نشسته است خلق کردند، از جمله رابطه عجیب و مضری که میان فرد ترامپ و دو پسر بزرگش فرد جونیور و دونالد وجود داشت.»

*دونالد خودشیفته!

مری ترامپ به 9 ویژگی اختلال شخصیتی خودشیفته در ترامپ اشاره کرده است و در جایی از کتاب آورده: «واقعیت این است که مشکلات آسیب‌شناختی دونالد آنقدر پیچیده و رفتارهایش آنقدر غیرقابل توضیح هستند که رسیدن به یک تشخیص دقیق و جامع مستلزم گرفتن مجموعه کاملی از تست‌های روان‌شناسی و عصب‌شناختی است که او هیچ‌گاه آن‌ها را نخواهد پذیرفت.»

در جای دیگری از کتاب می‌خوانیم: «پدربزرگ سلطه‌گر او پدرش «فرد» را تحقیر و مسخره می‌کرد، در حالی که عمویش دونالد که هفت سال کوچک‌تر بوده و آن تحقیرها را می‌دیده، دروغ می‌گفته تا مورد ستایش قرار بگیرد. آسیب‌شناسی دونالد آن قدر پیچیده و رفتارهایش اغلب آن قدر ناموجه است که برای تشخیص کامل آن باید مجموعه‌ای از آزمایش‌های روان‌شناختی و عصب‌شناختی روی او انجام داد، چیزی که قطعاً او هرگز تن به آن نمی‌دهد».

با تمام این تفاسیر پیش‌بینی می‌شود ترامپ بیش از قبل در میان مردم آمریکا و حتی هوادارن خود منفور شده باشد. این کتاب که به افشای اطلاعات خصوصی خانوادگی و مشکلات روانی رئیس جمهور آمریکا پرداخته نظر بسیاری از هوادارن وی را در حمایت دوباره از او دچار خدشه کرده است. پیش از این جان بولتون با انتشار کتاب خود به حد کافی شخصیت و جایگاه ترامپ را مورد هدف قرار داده بود. حال باید دید در ادامه کارزار انتخاباتی ترامپ می‌تواند رقیب خود جو بایدن را که از اقبال عمومی نسبتا پایداری برخوردار است شکست دهد؟

انتهای پیام/

347 / 347 دونالد ترامپ

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دونالد ترامپ انتشار کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۴۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خراسان رضوی گفت: کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» به بررسی عوامل قیام علویان و تاثیر آن در دعوت امام رضا (ع) از مدینه به مرو می‌پردازد.    حجت الاسلام والمسلمین علی باقری افزود: این کتاب برگزیده چهارمین جشنواره کتاب سال رضوی در سال ۱۳۹۰ بود.   وی ادامه داد: این کتاب در پنج بخش به موضوعاتی همچون مناقشات عباسیان و علویان، بررسی جنبش‌ها و قیام‌های علوی قبل از خلافت مامون، حضور مامون در مرو و ضرورت دعوت امام (ع) به خراسان، نقش جنبش‌های علوی عصر مامون و تاثیر آن در دعوت امام رضا (ع) از مدینه به مرو، حضور امام رضا (ع) در مرو و تاثیر آن در آرامش سیاسی جهان اسلام می‌پردازد و تالیف آن را مجید خالق نیا رشتخوار بر عهده داشته است.   به گفته او، علی اکبر هاشمیه ترجمه این کتاب به زبان پشتو را از سال ۱۴۰۰ شروع کرد که دو سال و نه ماه برای ترجمه آن، زمان صرف شد.    معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: یکی از وظایف شیعیان در عصر حاضر، اشاعه برکات اهل بیت (ع) در دنیا است.   حجت الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد افزود: امروز اگر ایران سرآمد معرفت دینی در دنیا است و بشریت را به منطق عقلانیت دینی دعوت می‌کند، این از اندیشه و تفکر امام رضا (ع) است.   وی ادامه داد: امروز هزینه سنگینی که دنیا می‌پردازد و جنایت‌هایی که در غزه می‌شود، باعث آگاهی دانشجویان جهان شده است و ما باید به دنبال نهضت ترجمه باشیم.

دیگر خبرها

  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها