Web Analytics Made Easy - Statcounter

کنعانی مقدم با بیان اینکه ایران می تواند تعرض به هواپیمای ماهان را از طریق حقوقی و قضایی پیگیری کند گفت: تعرض به این هواپیما با نقشه آمریکا و صهونیست ها بوده و راه ارتباطی بکار گرفته شده در این عملیات یکی از پایگاههای نظامی این دولت در طنف بوده است.

«حسین کنعانی مقدم» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای ماهان گفت: چنین عملیات هایی قطعا با برنامه قبلی و با طرح و نقشه مشترک آمریکا و صهیونیست ها انجام شده است و راه ارتباطی که  در این عملیات استفاده شد از منطقه طنف که پایگاه نظامی آمریکایی ها است بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر کل حزب سبز افزود: این منطقه توسط آمریکایی ها اشغال شده  و در مرز بین سوریه، اردن و عراق قرار دارد. این راه ارتباطی بین المللی است و آنها در این راه سه هدف را دنبال می کردند که هر سه با شکست مواجه شده است.

 

کنعانی مقدم تصریح کرد: آمریکا قصد داشت آن منطقه را پرواز ممنوع کند و یا  این راه ارتباطی را از فعالیت و حیات خارج کرده و در پی آن بود که با آن تهدید وانمود کند که این هواپیما، نظامی است و تسلیحات نظامی حمل می کند و مقصد آن سوریه و لبنان است و به دنبال آن بود که بر اساس تحریم های تسلیحاتی ایران پرونده ای را در سازمان ملل مفتوح نگه دارند.

 

دبیر کل حزب سبز یادآور شد: آمریکا قصد داشت این هواپیما را در آسمان با عملیات تروریستی برباید و با فرض اینکه پرسنل هواپیما همگی نظامی هستند آن را به سرزمین های اشغالی انتقال دهد و پرسنل آن را گروگان بگیرد که با اقدام شجاعانه خلبان عملا این طرح خنثی شد.

 

وی گفت: آمریکا قصد داشت در پوشش این هواپیما به سیستم های پدافند هوایی سوریه نزدیک شود و سوریه نیز با عنوان اینکه جنگنده ای نزدیک این کشور شده است، به سمت این هواپیما شلیک کند و روابط ایران با سوریه را با چالش مواجه کنند.

 

کنعانی مقدم تصریح کرد: آمریکا به دنبال آن بود که با این اقدام خطوط هوایی به سمت سوریه و لبنان را با چالش مواجه کند و تحریم ها را در این مسیر اعمال کند. معتقدم تمام تلاش های آنها با شکست مواجه شد و اکنون می توان گفت که این حق جمهوری اسلامی است که می تواند این موضوع را از مسیر حقوقی، قضایی و حتی سازمان های بین المللی و مقابله به مثل با آنها را پیگیری کند.

 

وی گفت: اکنون پیروز صحنه جمهوری اسلامی است. ما می توانیم در خلیج فارس به بهانه بازرسی بصری آمریکا تمام خطوط هوایی آنها را در این منطقه به بهانه بازرسی و کنترل مجبور به نشستن هواپیما در فرودگاه های ایران و بازرسی آنها کنیم./

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماهان تعرض امریکا هواپیما راه ارتباطی کنعانی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۴۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش نویس قانون مربوط به تغییر کاربری اراضی تدوین شد

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه از تدوین پیش نویس قانون مربوط به تغییر کاربری اراضی خبر داد و گفت: در تدوین این پیش نویس از نظرات قضات استان‌های شمالی استفاده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، بهزاد پورسید در جلسه شورای قضایی گلستان در گرگان اظهار کرد: با اهتمام انجام شده توسط همکاران توانستیم پیش نویس قانون مربوط به تغییر کاربری اراضی را تدوین کنیم.
وی گفت: در تدوین این پیش نویس از نظرات قضات استان ها به ویژه سه استان شمالی کشور که با موضوع تغییر کاربری زمین های کشاورزی و باغی مواجه هستند؛ استفاده می کنیم.
وی همچنین از راه اندازی سامانه جمع نگاری به منظور استفاده از نظر قضات و نخبگان حقوقی کشور در تهیه لوایح قضایی خبر داد؛ گفت: مطلع شدن قضات و نخبگان حقوقی کشور از از لوایح در حال تهیه در قوه قضاییه و استفاده از نظر آنان در تهیه پیش نویس این لوایح از اهداف راه اندازی این سامانه است.
پورسید با بیان این که تلاش ما این است این سامانه امسال آماده و در دسترس قرار گیرد افزود: راه اندازی این سامانه به تدوین قوانین متقن و کاربردی کمک می کند‌.
وی گفت: آیین نامه جدید برای بایگانی پرونده های قضایی ابلاغ شده و خوشبختانه استان گلستان از استانهای مطلوب کشور در آرشیو الکترونیک و ساماندهی به بایگانی های راکد است .
در ادامه این جلسه و با حضور معاون رئیس قوه قضاییه سند مالکیت ۴۸ واحد تولیدی فعال در شهرک صنعتی گمیشان به مالکان تحویل شد.
رئیس کل دادگستری گلستان در جلسه شورای قضایی گلستان گفت: این اقدامات در راستای رفع موانع برای جهش تولید است.
حیدر آسیابی گفت: در سه سال گذشته ۳۲۲ سند در شهرک های صنعتی استان به تولیدکنندگان این شهرک ها واگذار شد.
وی افزود: یکی از مزیت‌های این اسناد استفاده از آن برای دریافت یا ضمانت وام های بانکی است.
معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه برای شرکت در همایش تاثیر متقابل حقوق بین الملل و حقوق داخلی در توسعه قوانین در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان به گلستان سفر کرده است .بازدید از محاکم تجدید نظر استان از دیگر برنامه سفر وی به استان است.

دیگر خبرها

  • پیش نویس قانون مربوط به تغییر کاربری اراضی تدوین شد
  • بوئینگ ۷۶۷ بدون چرخ جلو با دماغه در فرودگاه استانبول نشست!+ فیلم
  • فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول+فیلم
  • فرود اضطراری هواپیمای بدون چرخ در استانبول (فیلم)
  • این جنگنده ایرانی را با اف ۳۵ و اف ۲۲ مقایسه نکنید
  • دهقان: ایران جنایات رژیم صهیونیستی را از طریق سازمان‌های مردم نهاد داخلی و خارجی پیگیری می‌کند
  • شکایت آموزش و پرورش از یک سریال نمایش خانگی
  • آمار نگران‌کننده هواپیما‌های سالم کشور؛ فقط ۷ تا ۸ فروند!
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟