Web Analytics Made Easy - Statcounter

نام فاطمه امینی و برنامه "مل‌مل" برای خیلی‌ها خصوصاً کودکان، آشناست. برنامه‌ای که در عمقِ کرونا و زلزله و سیل همیشه در صحنه بوده و آنتن را خالی نکرده است. با وجود ایفای نقش در سریال تلویزیونی باز هم خانه اصلی‌اش را برنامه زنده می‌داند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، فاطمه امینی نامی است که 10 سال با برنامه کودک "مل‌مل" شنیده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری بازیگری که در کنار ببعی بامزه تلویزیون قرار می‌گیرد، حوالی ساعت 4 بعدازظهر روزهای زوج در شبکه کودک دیده می‌شود. او بازیگری را از سال‌ها پیش به صورت آکادمیک آغاز کرده، در حین اجرای تلویزیونی روی صحنه تئاتر بارها هنرمندی‌اش را به رخ کشیده است. معلمی می‌کند و خلاقیت و بازیگری را درس می‌دهد. البته که در روزهای کرونایی آموزشگاه‌ها تعطیل است و خبری از فوق برنامه‌های دبستان‌ها و دبیرستان‌ها هم نیست. 

گلی خاله نیست

اخیراً او را در نقش عمه فروغ سریال "آخر خط" هم دیدیم. بازیگری در سریال اولین تجربه فاطمه امینی به حساب می‌آید اما سال‌ها در صحنه تئاتر، خاک صحنه می‌خورد و با بازیگری غریبه نیست. وقتی از او می‌پرسیم که از چه سالی درگیر برنامه "مل‌مل" شده به سال 1389 اشاره می‌کند که خوشحال است او را در کوچه و بازار می‌بینند به نام "خاله گلی" می‌شناسند. امینی می‌گوید گلی خاله نیست بلکه دختری 8 ساله است. هرچند از زمانی که برنامه از شبکه پویا پخش می‌شود بچه‌ها بیشتر متوجه سن و سال گلی شده‌اند و کمتر می‌شنوم که بگویند خاله‌گلی! 

راز ماندگاری "مل‌مل"

فاطمه امینی در پاسخ به این سؤال که چطور "مل‌مل" توانست به یک برنامه قدیمی و شاخص تلویزیونی تبدیل شود و هنوز مخاطب داشته باشد، تأکید کرد: واقعاً در این روزهای کرونایی و حتی مواقع بحرانی بارها دیده شده که عوامل "مل‌مل" چطور با عشق کار کرده‌اند و تک‌تک‌شان سعی می‌کنند کودک را بشناسند و بعد کار کنند. من خودم همیشه سعی کرده‌ام عاشقانه با بچه‌ها کودکی کنم و پیش بروم. راز ماندگاری این برنامه فهمیدن حرف بچه‌ها بوده است.

تا پایان سال روی آنتنیم

وی افزود: "مل‌مل" تا پایان سال روی آنتن است. این روزها بلدستان را شروع کرده‌ایم که بچه‌ها به ما مشاوره می‌دهند. یعنی به صفحه برنامه مراجعه و نظر می‌دهند؛ ما آن نظرها را می‌خوانیم. یا اینکه از بچه‌ها می‌‌پرسیم در چه کاری مهارت دارند یا می‌توانند به دیگران آموزش دهند. 

خانه اصلی‌ام برنامه زنده است/ می‌ترسیدم محکوم شوم

این بازیگر و مجری برنامه کودکِ‌ تلویزیون در خصوص تجربه بازیگری‌اش که عمه فروغ سریال "آخر خط" بود، گفت: کار کردن و بازیگری در تصویر برای من  تجربه خوبی بود. با دوربین و نگاه‌هایی که در فضای تلویزیون وجود دارد آشنا بودم و خیلی عوامل را اذیت نکردم. مدتی "فروغ" سریال آخر خط بودم اما خانه اصلی‌ام برنامه‌های تلویزیونی و برنامه زنده است.  آن عشقی که در برنامه‌های زنده دارم را شاید در جای دیگر تجربه نکنم. واقعاً کار سریال هم برایم جذاب بود و استرس و اضطراب این را داشتم به این مسئله محکوم نشوم که "فاطمه امینی" مجری است و صدایش نازک است و باید در همان فضای اجرا بماند. دوست داشتم بازیگری غالب باشد. تلاش کردم این اتفاق بیفتد اینکه چقدر موفق بودم را مردم باید نظر بدهند.

باید از مستقیم‌گویی فاصله بگیریم

وی درباره سریال "آخر خط" تصریح کرد: شعاری نبودنِ سریال "آخر خط" برای من مهم بود؛ حتی بعضاً در برخی سریال‌ها، فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیون مستقیم‌گویی را به چشم دیده‌ام. برای هر نکته‌ای باید زبانِ جذابیت و خلاقیت را به کار بست. مثلاً به کودک مستقیماً نگوییم این لیوان شیر را بخور! قطعاً استقبال نمی‌کند اما با جذابیت،‌ حتماً خودش پیش‌قدمِ خوردن آن لیوان شیر می‌شود. مردم از شعار دادن در فیلم و سریال و برنامه خسته شده‌اند و باید سراغِ المان‌های جدید برای القای مفاهیم رفت. وقتی کاراکتری در سریال یا فیلمی قاچاقچی است در هر صورت نباید به مخاطب نشان دهیم که او نماز هم می‌خواند. واقعیت‌ها را باید نشان داد و این اتفاق بعضاً در "آخر خط" افتاد. من هم با نقش "فروغ" سعی کردم قابلیت‌های جدیدی از خودم نشان دهم،‌ امیدوارم که این اتفاق افتاده باشد. 

دوست داشتیم در کرونا هم زنده بمانیم/ اجرای برنامه "مل‌مل‌" روی تراکتور

امینی درباره فضای خطرناک کرونا و تصویربرداری سریال و برنامه در این شرایط، تأکید کرد: خوشحالم که ما در این عرصه با قدرت و قوت مانده‌ایم و آنتن را خالی نکرده‌ایم. خیلی از دوستان ما هم با قدرت در میدان‌اند و تلویزیون به رسالت خودش ادامه می‌دهد. جالب است بدانید مدیر شبکه کودک هم این اجازه را به ما دادند که "مل‌مل" را تولیدی برویم اما هیچ‌کدام زیربار نرفتیم و دوست داشتیم "زنده" بمانیم.  چون همیشه احساس می‌کنم آن زنده بودن ماجرا و نگاه در دوربین و برنامه‌سازی این‌چنینی بیشتر تأثیر دارد. هر موقع سیل و زلزله‌ای بوده، تیم برنامه‌ساز "مل‌مل" در میدان بوده و افتخار می‌کنیم در هر شرایطی کنار مردم هستیم. آن برنامه زنده روی تراکتور در کرمانشاه را فراموش نمی‌کنیم که 10 روز در آن شرایط در کرمانشاه روی تراکتور برنامه اجرا کردیم. از خدا خواستیم ما را حفظ کند و کرونا با ما هیچ‌کاری نداشته باشد. 

رویم نمی‌شود دستمزدم را بگویم

وی در پاسخ به این سؤال که چرا تلویزیون روی کودک حساب ویژه‌ای باز نمی‌کند تا جلوی الگوسازی‌های غلط و قهرمان‌سازی‌های خارجی را بگیرد، افزود: تهیه‌کنندگان و مدیران ما تلاش می‌کنند و دغدغه‌شان این است برنامه‌های ایرانی ساخته و پخش شود. خود برنامه ما باید آیتم‌های تولیدی ضبط کنیم و همیشه متنوع و مفید باشیم اما همه این اتفاقات نیاز به هزینه و بودجه کافی دارد. من کارگردان و تهیه‌کننده نیستم و مجری بازیگرم اما می‌دانم مسئله مالی وجود دارد.  به عنوان مجری برنامه زنده رویم نمی‌شود بگویم برنامه‌ای چقدر می‌گیرم. من همین الان، 4- 5 ماه است حقوقی از جای دیگری دریافت نکرده‌ام. هزینه اندک از برنامه زنده می‌گیرم.

بودجه خوب نمی‌دهند

مجری برنامه "مل‌مل" خاطرنشان کرد: من مجری بازیگرم که صبح‌ها معلمی می‌کردم هنرستان سوره و چند دبستان و دبیرستان، خلاقیت‌های نمایشی و بازیگری تدریس می‌کردم. اما با تعطیلی آموزشگاه‌ها و مدارس،‌ چون فوق برنامه بودم، از مدارس هم حقوقی نمی‌گیرم. منم و برنامه زنده؛ خیلی اهل استیج نبودم و چند برنامه بیرونی هم می‌رفتیم که تعطیل‌اند و آن را هم الان نداریم. روزی را خدا می‌دهد اما مطمئنم تهیه‌کنندگان و کارگردانان خوبی داریم که کار خوب تولید می‌کنند اما بودجه خوب به آنها داده نمی‌شود. 

ماجرای اختلاس‌گرها در "طلاق" ابوالقاسم طالبی/ قطب‌الدین صادقی: چرا تلویزیون سریال ماندگار نمی‌سازد؟لوکس‌بازی و اغواگری بازیگران در قابِ تلویزیون/ چرا آگهی‌های لاکچری را به صداوسیما تحمیل می‌کنند؟

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT3 واژه های کاربردی مرتبط مجریان تلویزیون پویا شبکه سه سریال ایرانی رسانه ملی تلویزیون بیشتر بخوانید... چرا "دخترم نرگس" سریال‌های تهرانی را پشت سر گذاشت؟/ داستان‌گویی روان و معماهای بجا بازیگران حاشیه‌خو و مدیران حاشیه‌‌جو!/ بازگشت یک سلبریتی با سریال عدالت‌خواه؟ مردم هنوز سریال‌های خان و رعیتی دوست دارند/ کرونا خانه‌نشین‌مان کرده! قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... چرا "دخترم نرگس" سریال‌های تهرانی را پشت سر گذاشت؟/ داستان‌گویی روان و معماهای بجا بازیگران حاشیه‌خو و مدیران حاشیه‌‌جو!/ بازگشت یک سلبریتی با سریال عدالت‌خواه؟ مردم هنوز سریال‌های خان و رعیتی دوست دارند/ کرونا خانه‌نشین‌مان کرده! واژه های کاربردی مرتبط مجریان تلویزیون پویا شبکه سه سریال ایرانی رسانه ملی تلویزیون پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ هنرپیشه «اژدها وارد میشود» درگذشت ۲ آخرین بازمانده «برباد رفته» در ۱۰۴ سالگی درگذشت ۳ خانواده ایرانی| راهکارهای مواجهه با همسران کاهل‌نماز/ انس با نماز چه‌نقشی در زندگی مشترک دارد؟ ۴ سفر ابدی و حتمی در بیان آیت‌الله بهجت/ چگونه خداوند در وجود مؤمن رغبت به مرگ را ایجاد می‌کند؟ ۵ ماجرای وقف کوه دماوند چه بود؟ ۶ حجت‌الاسلام انصاریان: برپایی مجلس امام‌حسین(ع) در این زمان از افضل واجبات است ۷ هنجارشکنان فرهنگی چگونه از فیلتر وزارت ارشاد عبور می کنند؟/ مجوز سازمان سینمایی به شاخ اینستاگرام! ۸ معیارهای اسلامی در ازدواج از منظر رهبر انقلاب+ عکس مهمترین اخبار فرهنگی سفارشات بالاست،‌ حباب ارز نمی‌گذارد پاسخ دهیم/ موجی از تعدیل نیرو در انتظار صنعت چاپ هنجارشکنان فرهنگی چگونه از فیلتر وزارت ارشاد عبور می کنند؟/ مجوز سازمان سینمایی به شاخ اینستاگرام! خانواده ایرانی| راهکارهای مواجهه با همسران کاهل‌نماز/ انس با نماز چه‌نقشی در زندگی مشترک دارد؟ کاریکاتوری که شهید آوینی لب به تحسین آن گشود+عکس مهمترین اخبار تسنیم تثبیت استراتژی بازدارندگی حزب‌الله لبنان/ چرا اسرائیل قبل از هرگونه تجاوز هزاران بار به عواقب آن می‌اندیشد جزئیات صادرات و واردات کشور در فصل بهار/ صادرات در ایام کرونا چقدر بود؟ ادامه سانسور آمارهای اقتصادی/ دولت اجازه انتشار آمار عملکرد بودجه را نمی‌دهد مرغداری اِشغالی! رفراندوم "جوجه‌های وارداتی" در صنعت مرغداری ایران: ۹۹.۸ درصد توافق راهبردی ایران ــ چین ضربه‌ای سخت به سیاست‌های تحریمی آمریکا درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجریان تلویزیون پویا شبکه سه سریال ایرانی رسانه ملی تلویزیون مجریان تلویزیون پویا شبکه سه سریال ایرانی رسانه ملی تلویزیون فاطمه امینی برنامه زنده سریال ها آخر خط بچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگو با مجری و بازیگر برنامه های نمایشی برای کودکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فاطمه امینی یکی از مجریان این برنامه تلویزیونی بود.
خانم فاطمه امینی مجری و بازیگر تلویزیون با حضور در استدیوی شبکه خبر گفت: اتفاقی که در مورد بازیگری وجود دارد این است که بتوانیم کاراکتر‌های (شخصیت های) مختلف را بازی کنیم، این مهم است که اعتماد به نفس بالایی داشته باشی ولی به تنهایی کفایت نمی‌کند، من مدتی در نقش گلی دختری ۸ ساله بازی کردم و با اقبال خیلی خوب بچه‌ها هم مواجه شدم ­­ولی خواستم یک شخصیت کاملا متفاوت (خانم ۸۳ ساله ننه نقلی) ولی فانتزی­ (حتی در گریم هم فانتزی عمل می‌کنیم) تجربه کنم که شکر خدا توانستم این شخصیت را هم به خوبی بازی کنم.

وی در خصوص مهم‌ترین ویژگی اجرا برای کودکان گفت: در این اجرا‌ها خیلی حال خوب و صداقت وجود دارد، چون در دنیای واقعی در سن ۳۷ سال همه اتفاقات جدی و واقعی است ولی وقتی با کودکان جلو می‌رویم دنیا فانتزی و جذاب‌تر و شادتر است، عمیق شدن در دنیای فانتزی کودکان حس خیلی­ خوبی می‌دهد.

امینی در خصوص نزدیک شدن به دنیای کودکان هم افزود: من همه جا بچه‌ها را می‌بینم، اما خیلی وقت‌ها بازیگری، فقط بازیگری می‌کند ولی ممکن است که علاقه‌ای به ژانر کودک و دنیای بچه‌ها نداشته باشد ولی من دنیای بچه‌ها را خیلی دوست دارم و در خصوص کودکان خیلی مطالعه می‌کنم اغلب کتاب‌های روانشناسی کودکان را مطالعه کرده ام مخصوصا پادکست‌های صوتی در خصوص بچه‌ها را گوش می‌کنم و باید بگویم من بیشتر ازبازیگری­ روانشناسی کودکان کار می‌کنم.

وی ادامه داد: بیس صدای من­ که کودک است خیلی در ابتدای راه به من کمک کرد، اما ما در بازیگری بیان کار می‌کنیم وقتی من خانم‌های با سن‌های مختلف کار می‌کنم پس بایدبتوانم با صدای خودم کار کنم و با صدای خودم بازی کنم.

وی در خصوص سختی کار کردن با عروسک گفت: در هر کاری تکنیک لازم است وقتی تکنیک را بدانید دیگر سختی وجود ندارد و همه آن لذت است­، چون من عروسک نمی‌بینم و یک شخصیت واقعی میبینم.

امینی ادامه داد: از بین عروسک‌هایی که کارکردم عروسک «مل مل» برای من نوستالژی و خاطره است، چون حدود ۱۲ سال با هم کار کردیم­، اما عروسکی که خیلی با آن ارتباط خوب گرفتم عروسک «بزباش» بود وبعد عروسکی که امسال کنارش بودیم در عروسک خونه و قرار است در کنارش باشیم عروسک «گودرز» در عروسک خونه است.

وی درخصوص عروسک خونه گفت: «عروسک خونه» یک محصول مشترک بین سیمرغ و شبکه کودک است که قرار است ادامه داشته باشد و قرار نیست که فقط سالی یک بار باشد.

این مجری و بازیگر تلویزیون درپایان گفت: از بین شخصیت‌هایی که بازی کرده ام بیشتر به شخصیت گلی نزدیک بودم، و این شخصیت گاهی خودم هستم و گاهی دختر وجودم است و یک نقشی داشتم که شخصیت خارجی را بازی می‌کردم به اسم سیلوی که خانمی ۴۳ ساله بود که آن را هم دوست داشتم و من در کودکی از خانم خامنه که آن زمان که کودک بودم ­­مجری بودند خیلی ایشان را دوست داشتم و دارم و از ایشان تاثیر می‌گرفتم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گفتگو با مجری و بازیگر برنامه های نمایشی برای کودکان
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز سه‌شنبه ۱۱‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • (ویدئو) ماجرای سرقت لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر آتقی واقعی بود!
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • تلویزیون «جام‌جم» را تعطیل کرد؟
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز دوشنبه ۱۰‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و ناتینگهام فارست از تلویزیون+ شبکه ۳ و آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی تاتنهام و آرسنال‌ از تلویزیون+ شبکه ۳ و آنلاین
  • پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ یکشنبه ۹‌ اردیبهشت از تلویزیون و آنلاین