Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاندیدای ریاست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی از ظرفیت‌های نادیده گرفته شده در حوزه ورزش دانشگاهی می‌گوید.

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا-محدثه حسینی؛ شاید در بین اخبار ورزشی، خبر موفقیت تیم‌های دانشجویی در مسابقات حرفه‌ای و یا درخشش دانشجویان کشورمان را در مسابقات آسیایی و جهانی را شنیده باشید و ناخودآگاه جای خالی خود و یا دانشجویانی که می‌شناسید را در ترکیب تیم اعزامی کشورمان به آن مسابقه را حس کرده‌اید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول اعزام تیم به مسابقات آسیایی و جهانی دانشجویان، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی است و این تیم‌ها متشکل از دانشجویان تمامی بخش‌ها آموزش عالی اعم از دانشگاه آزاد اسلامی، پیام‌نور، جامع علمی کاربردی و دیگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور است. گاهأ به اختصار به این فدراسیون، فدراسیون دانشجویی نیز گفته می‌شود.

این روزها فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی تنها فدراسیون دارای مصوبه مجلس شورای اسلامی است. با توجه به اتمام دوره مسئولیت محمدرضا دهخدا، رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و بازنشستگی وی تا برگزاری مجمع عمومی برای انتخاب رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، محمدحسین علیزاده مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حفظ مسئولیت به‌عنوان سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناری منصوب شد.

پیش از این مقرر بود مجموع انتخابات فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی ۱۹ اسفندماه سال جاری برگزار شود که به علت شیوع ویروس کرونا این انتخابات به تعویق افتاد. پس از این تاریخ نیز مقرر شد، ۳۱ تیرماه سال جاری مجمع انتخابات ریاست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی برگزار شود که بنابر نامه فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در شهر تهران مجمع انتخاباتی فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی لغو شد.

تا کنون آقایان هادی بشیریان، محمد پورکیانی، داوود حومنیان شریف آباد، جواد شهلایی باقری، جمشید همتی و عبدالمهدی نصیرزاده ۶ کاندیدای هستند که شرایط لازم را برای به‌دست آوردن سکان ریاست فدراسیون کسب کرده‌اند.

از هیمن رو به سراغ جمشید همتی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی و یکی از کاندیدهای ریاست این فدراسیون رفته‌ایم تا نظر خود را در خصوص «ورزش دانشجویی» و کاستی‌ها و فرصت‌‌های این حوزه جویا شویم.

بیشتر بخوانید:

بی‌توجهی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی به استعدادهای دانشجویان/ ضرورت اصلاح ظرفیت‌های نادیده گرفته شده ورزش دانشگاهی

ظرفیت‌ها و نواقص فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در یک نگاه

 

آنا: پیشنهادات شما برای ریاست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی چیست؟

همتی: تهیه بانک جامع اطلاعاتی از مربیان داوران متخصصان ورزشکاران قهرمانان و نخبگان ورزشی دانشگاه‌ها یکی از اموری است که باید در رأس کار قرار بگیرد. در این بانک اطلاعاتی باید زیرساخت‌ها و فضاها و اماکن ورزشی دانشگاه‌های سراسر کشور نیز جمع‌آوری شود و مشخص شود که در هر واحد دانشگاهی و در هر منطقه چه نیروی تخصصی و امکاناتی وجود دارد. این بانک اطلاعاتی در تدوین برنامه‌ها مسابقات و تهیه فرایند اجرای برنامه‌های ورزش دانشگاهی استفاده خواهد شد.

یکی دیگر از پیشنهادات و برنامه‌های من برای ریاست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، تهیه و تدوین برنامه راهبردی و آمایش سرزمینی است. در این برنامه راهبردی مشخص می‌شود که هر منطقه به هر یک از دانشگاه‌ها چه ظرفیت‌هایی دارند و شرایط اقلیمی سیاسی فرهنگی و اقتصادی هر یک از این دانشگاه‌ها در این طرح لحاظ می‌شود.

استفاده و بهره‌وری از فناوری‌های نوین در حوزه ورزش و افزایش تعامل بین دانشجویان و متخصصین رشته‌های مختلف در دانشگاه نیز یکی دیگر از برنامه‌ها مدنظر برای فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی است به‌طور مثال می‌توانیم با استفاده از فناوری‌های نوین اپلیکیشن‌های تخصصی در حوزه ورزش را راه‌اندازی کنیم و در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

متخصصین حوزه ورزشی دانشجویان رشته‌های مختلف ازجمله آی تی، معماری، فنی و مهندسی می‌توانند با تعامل سازنده اپلیکیشن‌هایی مانند اپلیکیشن خدمات مشاوره ورزشی اپلیکیشن پایش سلامت و تندرستی دانشجویان و ازاین‌دست اپلیکیشن‌ها را راه‌اندازی کنند.

توسعه اختیارات هیئت‌های استانی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی

همچنین لازم است به هیئت‌های استانی که متولی ورزش دانشجویی در استان خود هستند اختیارات بیشتری داده شود همچنین باید با استفاده از طرح آمایش سرزمینی برنامه‌های مناسب هر بخش را به دانشگاه‌ها ابلاغ و انتظارات خود را از دانشگاه‌ها خواستار شویم و با ارائه منابع لازم منجر به توسعه ورزش دانشجویی در سراسر کشور شویم.

توسعه ورزش و فرهنگ ورزش کردن، پر کردن اوقات فراغت، توسعه زیرساخت‌های ورزشی در مناطق کم برخوردار، برگزاری مسابقات ملی و بین‌المللی، میزبانی مسابقات مرزی با کشورهای همسایه باید در برنامه‌ریزی‌های ورزش دانشجویی مدنظر قرار بگیرد.

 یکی از طرح‌های ویژه برای زمان ریاست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی این‌جانب، عقد برادرخواندگی با دانشگاهی کشورهای همسایه است. این طرح منجر به توسعه ورزش دانشگاهی می‌شود.

ادامه داد...

منبع: آنا

کلیدواژه: فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی ریاست فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی ورزش دانشگاهی ورزش دانشجویی ورزش دانشگاه دانشگاه ها برنامه ها حوزه ورزش ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۵۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است | استان تهران تقسیم می شود؟ | قرارداد شهرداری تهران با چین هیچ نقطه منفی ندارد

به گزارش همشهری‌آنلاین، احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع انسداد مرزها گفت: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضا رها شده است. اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

وی با بیان اینکه موضوع استان تهران شرقی و غربی در دست بررسی است، گفت: برنامه تقسیمات کشوری، براساس نیازهای هر منطقه به توسعه و اداره بهتر با توجه به میزان جمعیت، طراحی می‌شود.

واکنش وزیر کشور به گزارش ادعایی درباره مرگ نیکا شاکرمی

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره توافق با پاکستان برای ورود به خاک این کشور به منظور مبارزه تروریست‌ها، گفت: مقامات پاکستانی کاملا اظهار آمادگی کردند که با هماهنگی هم اقداماتی هم انجام دهیم. الان بحث ادامه عملیات مطرح نیست؛ موضوع مهم این است که آنها هم کاملا با جمهوری اسلامی ایران در موضوع مبارزه با تروریسم هم‌نظر هستند. بعد از سفر رئیس جمهور گام‌های خوبی برداشته می‌شود.

وحیدی با اشاره به تخصیص اعتبار برای بازسازی خرابی‌های پس از سیل استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: فعلا دولت مصوب کرد که ۱.۵ همت اعتبار تخصیص پیدا کند، البته طبیعتاً ممکن است بیش از اینها نیاز باشد که در وقت مقتضی با ارزیابی‌های مجدد، تخصیص اعتبار خواهد کرد.

«طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته/ این طرح بر اساس تکالیف قانونی است

وزیر کشور گفت: «طرح نور» بر اساس تکالیف قانونی است که فراجا به عنوان مقام ضابط قوه قضائیه انجام می دهد البته دستگاه های دیگر هم مسئولیت هایی دارند. همه دستگاه ها باید به مسئولیت خود عمل کنند و باید از ناهنجاری های تحمیلی جلوگیری شود

وحیدی تأکید کرد: طرح نور تا الان مورد تشویق و استقبال مردم، نمایندگان مجلس، دستگاه های مرتبط و قوای سه گانه قرار گرفته است.

قرارداد شهرداری تهران با چین هیچ نقطه منفی ندارد

وی هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی دانشت و ابراز امیدواری کرد که مرحله اجرا طبق برنامه‌ها محقق شود.

وزیر کشور تأکید کرد: هیچ نقاط منفی در رابطه با این قرارداد وجود ندارد و کار خیلی خوبی است.

وحیدی یادآور شد: که اصل برای ما حمایت از تولید داخل است و هر مقدار در داخل تولید شود اولویت با آن است و هر چقدر هم لازم باشد می توان وارد کرد؛ بحث هوای پاک در تهران بسیار مهم است.

وزیر کشور با بیان اینکه انتخابات مرحله دوم در ۲۲ حوزه و حدود ۱۱ هزار شعبه برگزار می‌شود، گفت: از همه مردم دعوت می‌کنیم که در این انتخابات شرکت کنند. مرحله دوم مثل مرحله اول مهم است. همه گروه ها و سلایق و جریان ها به میدان بیایند و مردم را به حضور تشویق کنند.

کد خبر 848721 منبع: ایرنا برچسب‌ها احمد وحیدی خبر ویژه ایران و چین تهران

دیگر خبرها

  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است | استان تهران تقسیم می شود؟ | قرارداد شهرداری تهران با چین هیچ نقطه منفی ندارد
  • وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم