Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@03:46:07 GMT

کرونا، جان یک شاعر دیگر را گرفت

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۵۳۲۴

کرونا، جان یک شاعر دیگر را گرفت

رحمت‌الله حسن‌پور، شاعر پیشکسوت مازندران بر اثر کرونا درگذشت.

ذبیح‌الله ذبیحی، شاعر اهل مازندران و از دوستان رحمت‌الله حسن‌پور با تایید این خبر گفت: «آقای حسن‌پور حدود ساعت یک روز گذشته (پنجم مرداد ۹۹) در بیمارستان ولیعصر قائمشهر بر اثر کرونا از دنیا رفت.»

او افزود: «او در روزهای اخیر هم مصاحبه‌ای کرده بود و توصیه می‌کرد که افراد بهداشت را برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ذبیحی همچنین درباره زمان تشییع پیکر این شاعر بیان کرد: «دیشب به من اعلام کردند که پیکر ایشان امروز(دوشنبه ۶مرداد) تشییع می‌شود اما خواستند تا کسی در این مراسم حضور پیدا نکند.»

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور پاسداشت زبان فارسی هم در پیامی درگذشت رحمت‌الله حسن‌پور سوادکوهی را تسلیت گفته است.

در متن پیام محمود شالویی آمده است: «پس عدم گردم عدم چون ارغنون/ گویدم که، اناالیه راجعون

امروز آسمان مازندران صحنه پرواز روحی نظیف و عفیف و سرشار از ذوقی لطیف و ظریف شد. آنکه از زاویه چشم انسانی یک تن اما از فراز عقل هیولایی هزاران را بیش می‌نمود.

(از شمار دوچشم، یک تن کم

وز شمار خرد، هزاران بیش)

بحق، فقدان شاعر گرانمایه و استاد نیک‌مرام زمانه، جناب رحمت الله حسن پور سوادکوهی متخلص به «تنها» را بایستی مصیبتی جانکاه به شمار آورد که با رفتن و رجعتش، قامت مقاوم شعر و ادب مازندران و خطه نگارین دیار علویان را جریحه‌دار ساخته است.

تردیدی نیست که سروده‌های گران‌سنگ این شاعر صاحب معرفت، به عنوان یادگاری ماندگار از آن مرد ایمانی و گوهر گرامی در حلقه‌های شعر و ادب و هر محفل و انجمن، ورد ذهن و زبان و شوق جان، شیفتگان و دلدادگان  خواهد ماند.

از درگاه پاک خداوند جان و جهان برای آن سفرکرده خوش بیان، رحمت و مغفرت سبحانی و جهت بازماندگان، خاصه خانواده داغ‌دیده و عموم دلبستگان و وابستگان دل‌بریده، صبر و شکیبایی و اجر دنیاوی و عقبایی، آرزو می‌کنم».

رحمت‌الله حسن‌پور، بازنشسته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران، مشاور مدیرکل اداره تبلیغات استان مازندران و ریاست فرهنگ و ارشاد اسلامی چندین شهرستان را در کارنامه کاری خود داشت./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: رحمت الله حسن پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۵۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد

مجید احمدی مسئول پخش آسفالت شهرداری شهرکرد گفت: برای تسهیل تردد شهروندان در آرامستان بهشت رحمت آسفالت ۳۰ هزار متر مربع از معابر این آرامستان در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید

توزیع آسفالت در معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد

وی افزود: بر همین اساس با استفاده از چهار هزار و ۲۰۰ تن آسفالت در ۱۱ روز معابر آرامستان آسفالت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات اسلامی: کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • لزوم روایت گری حماسه وعده صادق در جامعه
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • آسفالت معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد
  • تصویر شهریار شاعر نامدار ایرانی بر دستان هواداران تراکتورسازی
  • نظامی گنجوی شاعر شهیر تفرشی
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت
  • برگزاری مراسم گرامیداشت فردوسی ترکمن‌ها در همه شهرستان‌های گلستان