Web Analytics Made Easy - Statcounter

مادر شهیدان جعفر و ابوالفضل حیدریان پس از سال‌ها تحمل فراغ فرزندان شهیدش به دیدار حق شتافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حاجیه خانم اویسی مادر ایثارگر شهیدان سردار جعفر حیدریان و ابوالفضل حیدریان از شهدای خطه شهید پرور روستای فردو، آسمانی شد.

مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر این مادر بزرگوار بعد از انتقال به قم انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مادر شهید هر دو فرزندش را در فاصله 10 ماه از دست داد و همواره به این شهادت‌ها افتخار کرد و صبورانه بر داغ فراق فرزندانش در پای ارزش‌های شهدا ایستادگی کرد .

جعفر حیدریان متولد شهریور سال 1335 بود وی در فروردین سال 1361 در عملیاتی فتح المبین،منطقه تپه چشمه به شهادت رسید.

برادرش ابوالفضل حیدریان که 10سال از جعفر کوچکتر بود در بهمن ماه همان سال در منطقه عملیاتی رقابیه در والفجر مقدماتی بر اثر اصابت ترکش به سر و سینه به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

شهید جعفر حیدریان در سال ۱۳۳۵ در روستای «فردو» از توابع استان قم متولد شد. پدرش از مبارزان دوران انقلاب است، وی در واقعه ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ علیه رژیم در تظاهرات حاضر شد، علاقه خاصی به اهل بیت (ع) داشت و با برپایی مجالس تعزیه ارادت خویش را بیان می‌کرد.

جعفر در راه اندازی تظاهرات مردم قم در دوران انقلاب، نقش مؤثری داشت و همرزمانش سخنرانی‌های آتشین، او را از دوران انقلاب در برپایی تظاهرات تا دوران دفاع مقدس در منطقه دو کوهه به یاد دارند. وی حفاظت بیت امام را در قم، بر عهده گرفت.

بعد از آن با تشکیل سپاه به عضویت این نهاد مقدّس درآمد و در کشف خانه‌های تیمی منافقین در قم تلاش کرد. سپس به تعلیم و آموزش پاسداران در واحد نظامی همّت گماشت. وقتی سنندج میدان تاخت و تاز ضدانقلاب قرار گرفت، فرماندهی گروهی از پاسداران قم برای اعزام به منطقه غرب را به عهده گرفت.

بعد از پاکسازی سنندج، آماده حضور در جبهه جنوب شد با ۱۵۰ نفر از جوانان غیور روستای «فردو» به جبهه اعزام شدند و در محور تپه چشمه در برابر متجاوزان بعثی ایستادگی کردند.

جعفر حیدریان فردویی در عملیات فتح المبین فرماندهی محور تپه چشمه را به عهده داشت و در همین عملیات بر اثر اصابت تیر دشمن بعد از سال‌ها مجاهدت در راه حق با شهادت مزد خویش را دریافت کرد.

این شهید بزرگوار در زمینه‌های ورزشی نیز فعالیت داشت و هم اکنون بزرگترین ورزشگاه استان بنام شهید جعفر حیدریان نامگذاری شده است تا سیره و مسلک این شهید والامقام الگوی جوانان ورزشکار باشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۵۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند

مردم انقلابی قم با پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) وداع می‌کنند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به مناسبت ایام شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر مقدس قم خواهند بود.

مراسم وداع با این دو شهید گمنام شامگاه پنجشنبه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علی‌ها برگزار می‌شود.

پیکر‌های مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین در انتهای بلوار پیامبر اعظم به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

طی مراسم ویژه‌ای این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می‌شوند.

روز گذشته نیز دانشجویان دانشگاه قم با این دو شهید گمنام وداع کردند و سپس در حمایت از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی با تجمع در مسجد این دانشگاه علیه جنایات رژیم اشغالگر قدس شعار دادند.

گفتنی است یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

دیگر خبرها

  • آسمانی شدن مادر شهید آسوده در دزفول
  • شهیدان در حقیقت شناسنامه واقعی ملت ایران هستند/ هر کس در جبهه می‌جنگید عباس انقلاب بود
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید ایزدیان در مسجدسلیمان+فیلم
  • تشییع و خاکسپاری پیکر مادر شهیدان والامقام دزفولی در اندیمشک
  • مراسم بزرگداشت سردارشهیدجواددوربین درانزلی برگزار می شود
  • آسمانی شدن مادر شهیدان دزفولی در اندیمشک
  • روایت شهید فاطمیون + فیلم
  • مادر شهید اصغر حیدری آسمانی شد
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • پدر شهید جعفر بابازاده آسمانی شد