Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا در بخشی از این بیانیه آمده است: شیخ صفی‌الدین اردبیلی، آن عارف بزرگ، تاثیرگذار و صاحب‌مکتب، سیمای درخشنده‌ای است که نام بلندش پس از سال‌های طولانی، همچنان بر تارک عرفان ایران، می‌درخشد.

آیت‌الله سیدحسن عاملی و اکبر بهنامجو افزودند: شخصیت عملگرایانه‌ این عالم عابد تاثیر عمیقی بر بخشی از فرهنگ معرفت‌گرای این سرزمین گذاشت و این رسالت خطیر را فرزندان و نوادگانش، چونان بار امانتی بر شانه‌های استوار خویش کشیدند و آن را به دوران باشکوه شکل‌گیری سلسله‌ صفویه، انتقال داده و پایه‌های حکومت صفویه بر اساس اندیشه‌های روشن و آمیخته به معرفت ناب شیخ، پایه‌گذاری شد و از دل همین سلسله، شکوفایی تاریخی در حوزه‌های دینی، معرفتی و دنیای علم آغازیدن گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه تشریح کرده است: چهارم مرداد به گواهی اسناد تاریخی، روز استقرار حکومت صفویه و زادروز شاه اسماعیل صفوی، بنیانگذار سلسله‌ بزرگ ایرانی است که در شکل‌گیری ایران یکپارچه، اتحاد مناطق مختلف آن و گسترش مذهب غنی تشیع، نقش فوق‌العاده‌ای ایفا نمود، بی‌تردید وی معمار تمامیت جغرافیایی ایران عصر خویش است و دوست و دشمن خدمات او به تاریخ و فرهنگ و مذهب کشورمان را به زبان و به دل اقرار می‌کنند.

آیت‌الله عاملی و بهنامجو افزودند: امروز خداوند منان را شاکریم که با همت دوستداران مکتب شیخ صفی‌الدین و تلاش‌های پایای اردبیلیان فرهنگ‌پرور، شورای عالی انقلاب فرهنگی، چهارم مرداد را به عنوان روز بزرگداشت شیخ صفی‌الدین اردبیلی نامگذاری و این مناسبت افتخارآفرین وارد تقویم ملی شد.

امام جمعه و استاندار اردبیل این رخداد را به ملت ایران، اهالی استان اردبیل و علاقه‌مندان مکتب شیخ صفی‌الدین در کشورهای مسلمان منطقه تبریک گفته و اظهارامیدواری کردند با عزم مردم و یاری اندیشمندان استان اردبیل این روز هر ساله گرامی داشته شود تا هویت، تاریخ و فرهنگ دیار کهن دارالارشاد و به تعبیر رهبر فرهنگ‌دوست انقلاب، سرزمین عرفای مجاهد، در هفته نامگذاری شده به نام استان اردبیل، بیش از پیش، بازیابی و در تحریم و اقتدار روزافزون آن گام‌های موثرتری برداشته شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، چهارم مرداد ماه به عنوان روز ملی اردبیل و آغاز هفته ملی اردبیل در تقویم رسمی کشورمان نامیده شده است.
علت نامگذاری چهارم مرداد ماه به عنوان روز ملی اردبیل تقارن آن با تشکیل اولین حکومت شیعی و اسلامی در ایران در قرن دهم هجری از سوی سلسله صفویه است.
سلسله صفویه که خاستگاهشان از اردبیل است نقش اساسی در ترویج فرهنگ غنی شیعه و نیز یکپارچه‌سازی کشور ایران داشته‌اند.

برچسب‌ها اردبیل سید حسن عاملی اکبر بهنام جو 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردبیل اکبر بهنام جو اردبیل اکبر بهنام جو شیخ صفی الدین چهارم مرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۵۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است

ایسنا/خراسان شمالی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان‌ شمالی بر لزوم ترویج فرهنگ رضوی با مشارکت و هم‌افزایی نهادها و ضرورت بصیرت‌افزایی و تشریح ظرفیت‌های نهفته خراسان شمالی در فرهنگ ولایی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده امروز (۱۰ اردیبهشت ماه) در دومین نشست هماهنگی برنامه‌های دهه کرامت، با تاکید بر لزوم پاسداشت ارزش‌های این دهه و لزوم اجرای هرچه بهتر این امر در استان، اظهار کرد: دهه کرامت، دهه‌ای بسیار بزرگ است و راه همه اولیا، اوصیا و شهدا، کرامت بوده است. 

وی افزود: باید در دهه کرامت از ایده‌های نو برای گرامیداشت این امر بهره بگیریم، نه اینکه فقط برخی امور را صرفاً گزارش دهیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان‌ شمالی نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم هم‌افزایی دستگاه‌ها برای گرامیداشت دهه کرامت، اظهار کرد: ایجاد نشاط عمومی در تمام سطوح جامعه با انگیزه و عواطف مذهبی و فرهنگ‌سازی و ایجاد عزم همگانی برای تعظیم شعائر الهی در بزرگداشت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) و نکوداشت میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) از اهداف مهم و اصلی این ستاد است.

حجت‌الاسلام جلیل محمدی افزود: توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های نیازمند، برپایی سفره‌های کریمانه و پذیرایی از ایتام، میزبانی از خدام رضوی، جشن روز ملی دختران و برگزاری کارگاه عفاف حجاب از برنامه‌های دهه کرامت است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • استفاده از زندگینامه شهدای بین المللی در کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • درخواست متفاوت یک امام جمعه بعد از بازگشت دوباره گشت‌ ارشاد | فیلم