Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه اینترنتی سی‌جی‌تی‌ان اعلام کرد دولت انگلیس در پشت‌پرده تمایل دارد که شاهد شکست «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور کنونی آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری باشد و «جو بایدن»، رقیب ترامپ و نامزد حزب دموکرات، در این انتخابات پیروز شود.

یکی از مشاوران دولت بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، به خبرنگاران گفته است: «در ظاهر جانسون یکی از متحدان ترامپ به نظر می‌آید، اما او تمایل دارد هرچه بیشتر از او فاصله بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اگرچه بوریس جانسون از اقداماتی که از سوی واشنگتن بر او برای تعامل با شرکت فناوری هوآوی دیکته شده است، پیروی می‌کند؛ رابطه میان آمریکا و انگلیس ارتباطی دوستانه نیست. اقدام قطع همکاری میان انگلیس و شرکت هوآوی پس از دیدار دونالد ترامپ با جانسون و فشار او بر نخست وزیر انگلیس انجام گرفته است.

با نزدیک شدن مهلت برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) این کشور درحال ایجاد توافقی با آمریکا است، اما این رابطه دوجانبه به تازگی و درحوزه محصولات غذایی انگلیس نگرانی‌هایی برای این کشور به همراه داشته است.

لیز تراس، وزیر امور خارجه تجارت بین الملل انگلیس در بازگشت از سفر اخیر خود به آمریکا گفته است واشنگتن درحال کوچک جلوه دادن این توافق و زیر سوال بردن آن است.

روزنامه ساندی تایمز نیز در این باره با اشاره به تمایل دولت انگلیس و بسیار از افراد مرتبط با این دولت، گفته است: «اگر ترامپ در انتخابات سال جاری پیروز نشود، مسائل بسیار تسهیل می‌شود.»

البته بوریس جانسون خود با جو بایدن نیز رابطه خوبی ندارد، و به طور مثال یک بار بایدن او را «همزاد ترامپ» خوانده است؛ اما دولت انگلیس و نخست وزیر این کشور بر این باورند که به طور کل دموکرات‌ها برای آن‌ها منفعت بیشتری خواهند داشت.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دونالد ترامپ بوریس جانسون انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جو بایدن دولت انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۵۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را به پرتگاه می‌کشاند

ایهود باراک، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی این رژیم، اسرائیل را به پرتگاه و شکست در برابر جنبش حماس می‌برد.

براساس گزارش اسپوتنیک، باراک عصر دیروز شنبه توییت جدیدی را در حساب رسمی خود در X منتشر کرد و در آن توضیح داد که اقدامات نتانیاهو رژیم صهیونیستی را به  شکست مداوم می‌کشاند.

باراک توضیح داد که عدم اطلاع نتانیاهو به هر دو عضو کابینه جنگ، یعنی بنی گانتس و گادی آیزنکوت، در مورد برخی از جزئیات معامله تبادل اسرا با حماس، یک شکست واقعی است و نشان دهنده وضعیت وحشتی است که نتانیاهو آن را تجربه می‌کند. 

ایهود باراک در توییت خود از گانتس و آیزنکوت خواست استعفای خود را از کابینه جنگ نتانیاهو، ارائه کنند.

شایان ذکر است که در سی و یکم مارس گذشته، باراک گفت که بنیامین نتانیاهو، احساس واقعیت خود را از دست داده است و آنچه برای او مهم است، باقی ماندن در قدرت است.

رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از باراک گفت که نتانیاهو برای مدت طولانی صلاحیت رهبری چنین درگیری را ندارد اما نخست وزیر فعلی خود را تنها فردی می‌داند که می‌تواند اسرائیل را از بحران کنونی خارج کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ترامپ بایدن را به اداره دولت گشتاپو متهم کرد
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • چالش‌های بایدن و ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا
  • مقام صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را به پرتگاه می‌کشاند
  • افزایش سرعت سقوط آزاد سوناک بعد از انتخابات محلی انگلیس
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...