Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی خراسان جنوبی اظهار کرد: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان وارد فاز دوم شد.

مجتبی ابراهیمی، امروز دوشنبه ۶ مرداد به رسانه‌های گروهی گفت: جهاد دانشگاهی استان در کنار ۲۲ استان دیگر به عنوان مجری طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در سطح کشور قرار گرفته است که در این طرح مستقیماً برای زنان سرپرست خانوار به شغل پایدار ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اجرای طرح پایلوت الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی که اخیرا توسط این نهاد اجرا شد، افزود: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار به کارفرمایی اداره‌کل امور زنان و خانواده استانداری و با نظارت اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی به عنوان مجری در حال پیاده‌سازی است.

مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی است که استان ما تجربیات و زیرساخت‌های خوبی در اجرای این طرح کسب کرده است.

ابراهیمی ادامه داد: سهم استان از این طرح  تعداد ۶۹ نفر زن سرپرست خانوار با توجه به معیارهای طرح است.

وی گفت: در راستای پیاده‌سازی فاز اول طرح از میان حدود ۷۰۰ نفر زن سرپرست خانوار معرفی شده توسط دستگاه‌های متولی به جهاد دانشگاهی استان تعداد ۷۴ نفر زن سرپرست خانوار واجد شرایط شناسایی شدند.

مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی خراسان جنوبی افزود: در  فاز دوم طرح، استعدادسنجی و ارائه آموزش‌های عمومی کسب و کار و تخصصی در راستای مشاغل خانگی مزیت‌دار استان نیز در نظر گرفته می‌شود.

ابراهیمی بیان کرد: این طرح در سه فاز شناسایی مزیت‌های مشاغل خانگی متناسب با زنان سرپرست خانوار، آموزش و توانمندسازی آن‌ها و شبکه‌سازی و اتصال به بازار تعریف شده است که در راستای این طرح و در گام نخست تشکیل تیم‌های مختلف در راهبری، علمی و اجرایی است.

وی یادآور شد: پس از تعیین مزیت‌های مشاغل خانگی استان، شناسایی و ارزیابی زنان سرپرست خانوار مشمول قواعد طرح، شناسایی پیشران‌ها به منظور حمایت از متقاضیان طرح، آموزش و توانمندسازی و ایجاد شبکه اشتغال بین متقاضیان و پیشران‌ها و اتصال به بازار و فروش محصول، گام‌های بعدی این طرح هستند.

مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امیدواریم با حمایت کارفرما و ناظر استانی طرح، اتفاقات خوبی در اجرای این طرح شاهد باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنان جهاد دانشگاهی طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۵۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد

به گزارش «نماینده»، در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس گزارش کمیسیون اجتماعی درباره جزییات لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار در دستور کار قرار گرفت.

در جریان بررسی ماده ۱ این لایحه، تعدادی از نمایندگان مجلس پیشنهاداتی را مطرح کردند که به تصویب نرسید. ادامه بررسی این ماده و جزییات لایحه به جلسات بعدی مجلس موکول شد.

ماده ۱ گزارش کمیسیون اجتماعی در لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سورفتار به شرح زیر است:

«ماده ۱- تمامی زنانی که در قلمروی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران حضور یا سکونت داشته باشند، در برابر هرگونه آسیب ناشی از سوء رفتار فرد دیگری که به بدن، روان، حیثیت، حقوق و آزادی‌های قانونی آنان وارد گردد، از تدابیر پیشگیرانه، حمایتی و کیفری این قانون برخوردار می‌شوند.

تبصره ۱- تمامی اقدامات پیشگیرانه و حمایتی موضوع این قانون باید مطابق اصل ۱۰ قانون اساسی با محوریت خانواده، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی و مطابق اصل ۲۱ قانون اساسی، با رعایت موازین اسلامی و با ابتناء بر سیاست‌های کلی نظام در حوزه خانواده و به منظور ایجاد زمینه‌های مساعد برای رشد شخصیت زن و احیای حقوق مادی و معنوی او و حمایت از نقش مادری او صورت گیرد.

تبصره ۲- منظور از سوءرفتار، هرگونه فعل و ترک فعل مجرمانه‌ در این قانون یا قوانین لازم‌الاجرا در جمهوری اسلامی است که موجب آسیب‌های مذکور در این ماده شود.»

دیگر خبرها

  • طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند