Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی غفوری ‌مقدم معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نرخ مصوب هر عدد ماسک سه‌لایه در محل تولید آن ۱۰ هزار و ۵۰۰ ریال و برای عرضه به مصرف‌کننده در این استان ۱۳ هزار ریال است.

او افزود: این قیمت که مصوبه کمیته اقتصادی تامین، توزیع و نظارت بر توزیع کالا‌های مورد نیاز ستاد استانی مقابله با کرونا می‌باشد، به تایید دادستانی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، استانداری خراسان رضوی و دیگر واحد‌های نظارتی هم رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه متاسفانه وضعیت خراسان رضوی از نظر شیوع کرونا مناسب نیست و وزارت بهداشت تاکید فراوانی بر استفاده از ماسک توسط عموم مردم به ویژه در اماکن عمومی و وسایل حمل و نقل دارد، نیاز به تامین ماسک و سایر اقلام پیشگیرانه از شیوع بیماریکرونا مانند الکل و مواد ضدعفونی کننده بیش از گذشته وجود دارد.

غفوری مقدم بیان کرد: اولویت استان تامین ماسک با قیمت مناسب برای مردم است و در این زمینه واحد‌های صنعتی در خراسان رضوی توانایی تولید روزانه بیش از ۳۰۰ هزار ماسک سه لایه طبی را دارند.

او یکی از مهمترین مشکلات کنونی واحد‌های صنعتی تولید ماسک سه لایه در استان را کمبود مواد اولیه دانست و تصریح کرد: هر ماسک سه لایه دارای دو لایه "اسپان باند" و یک لایه میانی "ملت بلون" است که مشکلی برای تولید اسپان باند در داخل استان وجود ندارد، اما لایه "ملت بلون" باید از استان‌های دیگر تامین شود.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به اینکه دو واحد صنعتی عمده بزرگ تولید "ملت بلون" در کشور وجود دارند که نیاز کل کشور در این قلم کالایی را تامین می‌کنند لذا واحد‌های صنعتی استان در تامین این قلم کالایی دچار مشکل شده‌اند.   بیشتربخوانید ماسک موجود است اما گران!/کمبود نظارت بر قیمت در عین فراوانی ماسک

غفوری مقدم اظهار کرد: دستگاه قضایی به موضوع تامین ماده اولیه مزبور ورود پیدا کرده و به صورت موردی چند محموله از "ملت بلون" برای واحد‌های صنعتی استان تامین شد، اما تامین این ماده اولیه باید به صورت مستمر باشد و به اندازه کافی به دست واحد‌های صنعتی برسد تا این واحد‌ها بلاانقطاع در سقف ظرفیتشان ماسک تولید کنند.

او افزود: هم اکنون واحد‌های صنعتی که ظرفیت روزانه آن‌ها تولید بیش از ۳۰۰ هزار ماسک در روز است به دلیل تامین نشدن به موقع مواد اولیه، میزان تولیدشان به طور میانگین به ۸۰ تا ۱۰۰ هزار ماسک سه لایه در روز رسیده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: در نشست اخیر کمیته اقتصادی ستاد استانی مقابله با کرونا، درباره نظارت بر تولید و توزیع اقلام پیشگیرانه از بیماری کرونا تصمیم گیری شد که آنچه تولید می‌کنند حتما با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و با اولویت کادر درمانی و بیمارستان‌ها توزیع شود و بعد سایر نیاز‌ها به این اقلام از ناحیه دانشگاه علوم پزشکی تامین شود.

غفوری مقدم بیان کرد: قرار شد تا زمانی که تامین مواد اولیه واحد‌های صنعتی تولید کننده ماسک در استان پیگیری می‌شود، از تهران درخواست دو میلیون ماسک سه لایه برای استان انجام گیرد تا بتوان نیاز کنونی خراسان رضوی به این کالا را تامین کرد.

او تصریح کرد: واحد‌های صنعتی تولید کننده ماسک سه لایه طبی در خراسان رضوی قادر به تامین بیش از نیاز استان در این بخش هستند مشروط بر اینکه مواد اولیه مورد نیاز تولید این کالا تامین شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: خراسان رضوی در زمینه تامین الکل و مواد ضدعفونی کننده مشکلی ندارد و این مواد در حد نیاز استان تولید می‌شود.

غفوری مقدم اظهار کرد: تصمیماتی در خصوص شبکه تولید و توزیع محلول‌های ضدعفونی کننده در نشست کمیته اقتصادی ستاد استانی مقابله با کرونا گرفته شد تا اقدام مشترک نظارتی توسط گره مشترکی از بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ماسک و الکل و مواد ضدعفونی کننده انجام گیرد تا شبکه تولید، تامین و توزیع این اقلام به صورت مرتب کنترل و پایش شود.

او افزود: همچنین مقرر شد یک برنامه ریزی برای ایجاد ذخیره راهبردی از اقلام پیشگیرانه از کرونا در استان انجام گیرد تا در صورت شروع فصل سرما و تداوم شیوع کرونا و آنفولانزای فصلی بتوان نیاز استان را در اقلام ماسک و مواد ضدعفونی کننده تامین کرد و مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

انتهای پیام//ف.س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت ماسک ویروس کرونا قیمت مصوب ماسک معدن و تجارت خراسان رضوی مواد ضدعفونی کننده دانشگاه علوم پزشکی واحد های صنعتی ماسک سه لایه سازمان صنعت مواد اولیه غفوری مقدم ملت بلون واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۵۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین گوشت گرم در استان یزد

شفیعی سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به برنامه ریزی برای تامین گوشت در استان یزد، گفت: گوشت گرم و منجمد وارداتی امسال طی دو مرحله در استان توزبع شده است و در همین هفته هم گوشت گرم وارداتی وارد استان می‌شود.

وی ادامه داد: گوشت منجمد گوسفندی هم به میزان ۲۰ تن در این مرحله در شهرستان‌ها در حال توزیع است. 

شفیعی گفت: برنامه‌های مختلفی در سازمان جهاد کشاورزی برای ساماندهی بازار گوشت در برنامه داریم و افزایش ظرفیت دامی استان، راه اندازی واحد‌های راکد و نیمه فعال و افزایش ظرفیت مراتع از جمله این برنامه‌ها است. 

وی ادامه داد:قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی هر کیلو ۵۸۰ هزار تومان است و فروش بیشتر از این قیمت تخلف محسوب می‌شود.
سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد، ادامه داد:با هر گونه تخلف و گران فروشی برخورد و پرونده متخلفان به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود.

البته بررسی میدانی خبرنگار خبرگزاری صداوسیما حاکی از این است که قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی در بازار رعایت نمی‌شود و این امر موجب گلایه مندی مردم شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • تجهیز چاه‌های کشاورزی خراسان رضوی به پنل خورشیدی
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • آیت الله علم الهدی: آزادراه حرم تا حرم تامین مالی شود
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن کمیته امداد خراسان رضوی‌