Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@16:18:35 GMT

رفع ۴۲۳ مغایرت طرح جامع ایلام

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۵۸۳۴

رفع ۴۲۳ مغایرت طرح جامع ایلام

شهردار ایلام گفت: کلیات طرح جامع شهر ایلام به تصویب شورای عالی معماری و شهرسازی رسیده و ۴۳۲ مورد مغایرت‌های شناسایی شده در این طرح رفع شده است.

به گزارش ایمنا، طالب صادقیان اظهار کرد: طرح جامع شهرها هر ۱۰ سال یکبار و با افق ۱۰ ساله تدوین و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی افزود: طرح جامع شهر ایلام باید سال ۹۰ ابلاغ می‌شد ولی تا سال ۹۷ هنوز ابلاغ نشده بود که مشکلاتی را برای مدیریت شهری به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار ایلام یادآور شد: ۴۳۲ مورد مغایرت در این طرح شناسایی شد که در نیمه نخست سال ۹۷ با تلاش مجموعه کارشناسان به صفر رسید که باعث شد این طرح در استان به تصویب برسد.

صادقیان تاکید کرد: طرح جامع شهر ایلام برای تصویب نهایی به شورای عالی معماری و شهرسازی ارجاع شده است که پس از برگزاری ده‌ها جلسه کلیات این طرح در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور مصوب شد و تنها موضوع الحاق پنج روستای اطراف شهر ایلام و همچنین کمربندی شمالی باقیمانده است که امیدواریم با حل این ۲ مساله شاهد تصویب نهایی طرح جامع شهر ایلام باشیم.

وی اضافه کرد: الحاق این روستاها همچون بانقلان، هفت چشمه، فاطمیه و چالسرا به شهر ایلام محاسن و معایب خاص خود را دارد که باید با لحاظ کردن این مسائل نسبت به اجرای آن اقدام کرد.

شهردار ایلام گفت: نبود زیرساخت‌های شهرسازی، اجتماعی و فرهنگی در این مناطق که همچنان دارای بافت روستایی هستند از مهم‌ترین مشکلات پیش رو در الحاق این پنج روستا به شهر ایلام است چراکه این روستاها از قواعد شهری در ساختمان سازی، معابر، گذر و جداول تبعیت نکرده اند و از این لحاظ ضابطه مند نیستند.

صادقیان تاکید کرد: اگر بخواهیم این مناطق را به شهر اضافه کنیم، باید قواعد و ضوابط شهری نیز رعایت شود که می‌تواند هزینه‌هایی را به ساکنان این روستاها تحمیل کند چراکه باید عوارض و هزینه‌هایی را پرداخت کنند.

وی یادآور شد: الحاق روستاها به شهر ایلام همچنین نیازمند ارائه خدمات شهری به این مناطق است که بار بیشتری را به مجموعه شهرداری تحمیل می‌کند که می‌طلبد متناسب با این موضوع تجهیزات و امکانات و نیروی انسانی مورد نیاز نیز تأمین شود.

شهردار ایلام به محاسن اجرای این طرح نیز اشاره کرد و اظهار داشت: الحاق این روستاها به شهر باعث می‌شود نظارت بر ساخت و سازها بر طبق اصول و قواعد شهری افزایش یافته و خدمات نیز متناسب با شهرها به این روستاها ارائه و مبلمان شهری این روستاها ضابطه مند شود.

صادقیان تاکید کرد: هم اکنون در محدوده بلوار نبوت شهر ایلام بخش‌هایی هنوز به شهر ملحق نشده است که باعث شده ساخت و سازهای غیرمجاز در این مناطق بوجود آید که باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

وی افزود: این معایب و محاسن از سوی شهرداری به کمیسیون مربوطه ارجاع شده و در نهایت اعضای این کمیسیون تصمیم گیرنده نهایی در خصوص الحاق این روستاها به شهر ایلام هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 435807

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری شهروند حقوق شهروندی طرح جامع شهری مشارکت شهروندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق طرح جامع شهر ایلام شهردار ایلام شهر ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار علی فدوی غروب سه شنبه در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی استان به میزبانی محل دائمی نمایشگاه‌های سمنان ضمن بیان اینکه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای به سرانجام رساندن نهضت آبرسانی به روستاها عزم خود را جزم کرده است، ابراز داشت: با توجه به تغییر اقلیم و بروز خشکسالی بسیج سازندگی دست به کار شد تا بتواند به روستاهای در معرض خطر بی آبی آبرسانی انجام دهد.

وی ضمن بیان اینکه نهضت آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور در دست پیگیری است، افزود: به دنبال این هستیم که با آبرسانی بتوانیم از خالی شدن روستاها و مهاجرت سکنه به دیگر نقاط جلوگیری کنیم.

جانشین فرمانده سپاه کشور ضمن بیان اینکه مهمترین رویکرد و هدف سپاه از آبرسانی رفت محرومیت است، ابراز داشت: نیمی از هدف گذاری طرح‌های آبرسانی در کل کشور به انجام رسیده است.

فدوی ضمن بیان اینکه اجرای پروژه‌های آبخیزداری و احیای قنات‌ها دیگر برنامه‌های مهم سپاه برای آبرسانی است، تصریح کرد: احیای تمامی قنوات کشور در دستور کار بسیج سازندگی کشور است.

وی ضمن بیان اینکه با کار جهادی و انقلابی می‌توان به پیروزی رسید، افزود: موضوع اقتصاد و معیشت موضوع مهمی که برای پیروزی در این جبهه تلاش می‌شود.

کد خبر 6099771

دیگر خبرها

  • نهضت آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور پیگیری می‌شود
  • فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد
  • تخصیص ۱۵ میلیارد تومان اعتبار به پروژه آب داجیوند
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع
  • الحاق ۴۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به ناوگان فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی
  • ماجرای کاشت ساختمان در پارک‌های تهران
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • فیلم| رئیسی: فعال شدن اقتصاد در روستاها مانع مهاجرت جوانان به حاشیۀ شهرها می‌شود
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید جمعیت هلال احمر به استان‌های کشور
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع