Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزشی وزارت بهداشت از ورود بیش از سه چهارم دانشجویان سال آخر دستیاری به چرخه درمان کشور خبر داد و گفت: آزمون این داوطلبان در شهریور ماه برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اکبر حقدوست ضمن قدردانی از زحمات طاقت فرسای اعضای هیات علمی بالینی و دستیاران سال آخر پزشکی در ایام سخت کرونا، گفت: امتحان ارتقاء گواهینامه و دانشنامه تخصصی یکی از دغدغه‌های اصلی دانشجویان بوده و هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حفظ استانداردهای آموزشی از یک طرف و کاهش فشار روانی از طرف دیگر و صدالبته توجه خاص به تامین نیازهای درمانی سطح کشور، شرایط ویژه‌ای را ایجاد نموده است که نیاز به اتخاذ تدابیر و تصمیمات جدی را پررنگ می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: بعد از رایزنی‌های گسترده، تصمیمات اعلام شده وزارت بهداشت در خصوص زمان برگزاری آزمون ارتقا گواهینامه و دانشنامه تخصصی به نحوی بود که حداکثری خواسته‌های تمامی ذی‌نفعان را تامین کند.

دکتر حقدوست خطاب به اعضای هیات علمی بالینی و دستیاران سال آخر پزشکی، خاطر نشان کرد: با توجه به استقلال بخش‌های آموزشی و نظرات دانشگاهها و مورد سوابق تحصیلی، احتمالا بیش از سه چهارم دستیاران واجد شرایطی خواهند بود که می‌توانند بدون امتحان مشخص شمرده شده و در اسرع وقت به چرخه ارائه خدمات وارد شوند.

وی افزود: بدین شکل هم در شهریور ماه نیروهای توانمند و پرانرژی نیازهای اصلی درمان را پاسخ خواهند داد و هم این متخصصین جدید فرصت خواهند داشت قبل از شروع سال تحصیلی زمینه استقرار خانواده خود را در محل تعیین شده ساده‌تر فراهم نمایند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اهمیت آزمون دانشنامه برای دستیاران ساعی بر کسی پوشیده نیست،گفت: این عزیزان سالها با صرف وقت بسیار بالا تلاش می‌کنند با ارتقاء دانش و مهارت خود به سطح برتر دست پیدا کنند و شرایط خاص کرونا و فشارهای ماههای اخیر از یک طرف و نیاز وافر بخش درمان باعث شده است که دغدغه این گروه از دستیاران افزایش یابد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا در امتحان سال جاری در شهریورماه برای داوطلبینی که در شهریورماه طرح خود را آغاز می‌کنند در امتحان امتیازاتی در نظر گرفته شود تا اگر ایشان از وقت مطالعه خود برای ارائه خدمت و شروع به کار سریعتر می‌کاهند به شکل‌گیری منطبق بر چارچوب‌های قانونی کمک شوند. البته  طبیعی است همه این موارد جزئیات بسیاری دارد که به تدریج به اطلاع خواهد رسید تا دغدغه ها کاهش و سوالات  بی جواب باقی نماند.

به گزارش ایسنا، پیش از این نیز دکتر اسماعیل ایدنی در خصوص زمان برگزاری آزمون برد و گواهینامه تخصصی داوطلبان سال ۹۹ به ایسنا گفته بود: با توجه به شرایط خاص شیوع کرونا در کشور و نیاز بخش درمان به تامین نیروهای متخصص در اولین فرصت ممکن و با لحاظ این نکته که استانداردهای آموزشی تا حد امکان مد نظر باشد، بنابراین آزمون گواهینامه و دانشنامه طبق برنامه ریزی زمان بندی شده قبلی در انتهای شهریور ماه برگزار خواهد شد و افرادی که براساس معیارهای بند ۱ این بخشنامه واجد شرایط دریافت گواهینامه تخصصی نشدند طبق روال قبل می توانند در این آزمون شرکت کنند. همچنین تمامی افراد علاقمند به شرکت در آزمون دانشنامه مطابق روال اعلام شده قبلی در امتحان مذکور شرکت خواهند کرد.

به گفته دکتر ایدنی، در این فاصله معاونت درمان وزارت بهداشت  تمهیداتی خواهد اندیشید که فارغ التحصیلان معرفی شده محل خدمت شان مشخص شده و توزیع شوند. افرادی که خود را به سرعت به محل خدمت تعیین شده معرفی نموده و  طرح خود را شروع کنند در امتحانات شفاهی دانشنامه از مزیت هایی بهره مند خواهند شد.

وی در پایان اظهار کرد: آزمون  گواهینامه و دانشنامه فوق تخصصی نیز طبق برنامه ریزی قبلی برگزار خواهد شد

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آزمون گواهینامه تخصصی آزمون دانشنامه تخصصی گواهینامه و دانشنامه سال آخر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۵۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت در این شهر

سرهنگ احمد کرمی اسد، رئیس مرکز صدور گواهینامه راهور فراجا، گفت: «طرح صدور گواهینامه یک‌روزه موتورسواران به‌صورت آزمایشی از سال گذشته در برخی از استان‌ها آغاز شد و بعد از اتمام طرح آزمایشی و برطرف شدن نواقص، اکنون در سراسر کشور به جز استان‌های سیستان‌وبلوچستان، کرمان و مازندران در حال اجرا است و در روز‌های آینده در ۳ استان باقی مانده اجرای می‌شود.»

به گزارش مهر، وی افزود: متقاضیان با داشتن شرایط لازم، موتورسیکلت به نام خود یا والدین و حداقل ۱۸ سال سن می‌توانند با مراجعه به سایت آموزش موتور سیکلت ایرانیان پس از ثبت نام در سامانه و پرداخت هزینه، برای مراحل آزمایش و آزمون نوبت دریافت می‌کند که تمامی امور به صورت غیر حضوری انجام‌می‌شود.

وی ادامه داد: در روز مراجعه به آموزشگاه، سلامت متقاضی توسط پزشک متخصص کنترل و سپس مهارت سنجی و گواهی مهارت صادر می‌شود سپس فرد اقدام به شرکت در آزمون نظری و عملی می‌کند و به محض قبولی، همان روز پرونده صدور گواهینامه تایید می‌شود.

وی بیان داشت: در ۴۸ ساعت گذشته ۲۹۴ هزار نفر به سایت مراجعه کرده‌اند و از این تعداد ۲۷۴ هزار نفر در مراحل مختلف فرایند ثبت نام هستند، همچنین ۲۱۹ هزار نفر گواهینامه دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه در تهران است، گفت: در طی چند روز اخیر ۱۰۵ هزار نفر در تهران برای دریافت گواهینامه موتورسیکلت ثبت نام کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون غربالگری شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بیشترین متقاضی دریافت گواهینامه موتورسیکلت در این شهر
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • جزییات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • سیدجلال مربی دیگر سکوت نمی‌کند
  • ورود پلیس ضدشورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس | فیلم