Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@19:43:11 GMT

مترو سرفصل مطالبات شهرداری تبریز از دولت

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۶۰۱۴

مترو سرفصل مطالبات شهرداری تبریز از دولت

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج شهین باهر در جلسه همفکری نمایندگان مجلس با اعضای شورای شهر تبریز اظهار کرد: نزدیک به هزار میلیارد تومان از پتروشیمی و پالایشگاه تبریز طلب داریم که از سال ۹۲ تاکنون پرداخت نشده در حالی که باید پتروشیمی یک درصد فروش خود را به شهرداری پرداخت کند.

او ادامه داد: واقعیت این است که آلایندگی موجود در سطح شهر در اثر فعالیت این دو مرکز به وجود می‌آید که با تکذیب آن مشکلی حل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار تبریز با اشاره به کاهش هزینه‌ها در دوره پنجم شورای شهر بیان کرد: کاهش هزینه‌ها در شورای پنجم به‌رغم افزایش قیمت‌ها و حقوق کارکنان در سال‌های متمادی بیش از دیگر دوره‌ها محسوس و مطرح بوده و از این رو تلاش کردیم هزینه‌های جاری شهرداری‌ها را مدیریت کنیم.

او ادامه داد: در این دوره کلیه بدهی‌های دوره‌های قبلی مدیریت شهری پرداخت شده و در کنار این در سایه تلاش همکاران مبنای درآمد شهرداری را تراکم فروشی قرار نداده‌ایم.

شهین‌باهر با اشاره به پیشگیری از تغییر کاربری فضای سبز خاطرنشان کرد: در این سه سال نه تنها هیچ فضای سبز شهری را تغییر کاربری نداده‌ایم بلکه ردیفی ویژه نیز برای توسعه فضای سبز در بودجه امسال مشخص نکرده‌ایم.

او افزود: با اینکه درآمد شهرداری تبریز از محل تغییر کاربری‌ها به فضای سبز منتفی شده است اما علاوه بر آن چند واحد مسکونی را نیز تملک و با تغییر کاربری به فضای سبز تبدیل کرده‌ایم.

شهردار تبریز، ساماندهی امور املاک متعلق به شهرداری را از دیگر فعالیت‌های چشمگیر این دوره از شورای شهر و شهرداری تبریز برشمرد و افزود: ۳ هزار میلیارد تومان از املاک بلاتکلیف شهرداری را به مجموعه بازگردانده‌ایم و از دیگر اقدامات مهم و قابل توجه، اخذ سند تک برگی برای املاک شهرداری از جمله عمارت ساعت است.

او مهمترین دستاورد شورای پنجم و شهرداری تبریز را کسب دوباره اعتماد عمومی مردم به این مجموعه عنوان کرد و گفت: به اذعان همه عزیزان به نسبت ۴ سال پیش نگاه مردم به شورا و شهرداری بهبود یافته است.

شهین‌باهر مبارزه با فساد را بخش دیگری از کارنامه مدیریت شهری خواند و افزود: در موضوع مبارزه با فساد به صورت جدی در این سه سال ورود کردیم و با حذف واسطه‌ها تمامی مبادی سوءاستفاده بسته شده است.

او ادامه داد: در این سه سال هیچ قرارداد و پیمانی را بدون ترک تشریفات واگذار نکردیم و تمامی قراردادهای شهرداری و جزئیات آن اعم از آگهی مناقصه، مبلغ قرارداد و مدت قرارداد در سایت شهرداری تبریز برای بازدید عموم قابل مشاهده است.

او خاطرنشان کرد: هدف ما ایجاد شفافیت و کسب اعتماد عمومی مردم و قطع ارتباطات ناسالم است که این امر مستلزم هزینه‌هایی است که ما در این مدت پرداخت کرده‌ایم.

شهردار تبریز با اشاره به کاهش سهم شهرداری‌ها در بودجه دولت یادآور شد: شهرداری‌ها تمامی بسترهای فعالیت شهری را فراهم کرده‌اند ولی به جز ۳ درصد ارزش‌افزوده که هر سال در حال کاهش نیز است، درآمدی از این محل ندارند.

او ادامه داد: به عنوان نماینده شهرداران کشور پیشنهاد ما این است که نگذاریم سهم شهرداری‌ها در بودجه از ۳۰ درصد کم شود.

او با اشاره به پیگیری نمایندگان مجلس برای اخذ سهم شهرداری‌ها و اعتبارات دولتی برای انجام پروژه‌ها تأکید کرد: نمایندگان محترم مجلس با مراجعه به وزارتخانه‌های مختلف علاوه بر پیگیری مطالبات قانونی شهرداری، در موضوع جذب اوراق مشارکت و امتیازهای دولتی نیز مجوزهای لازم را اخذ کنند چرا که ما ۱۳۰ میلیاردتومان برای خرید اتوبوس درخواست کردیم و تنها برای ۴۵ میلیاردتومان آن مجوز صادر شد.

او افزود: در شهرهای دیگر با پیگیری نمایندگان مجلس، مجوزهای لازم و اعتبارهای دولتی را اخذ می‌کنند که ما نیز انتظار داریم نمایندگان محترم استان در این راستا همیار ما باشند.

کد خبر 4984365

منبع: مهر

کلیدواژه: متروی تبریز شهرداری تبریز ایرج شهین باهر ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد اقامه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا ازدواج بیرجند مجلس شورای اسلامی استانداری قزوین شهرداری تبریز تغییر کاربری او ادامه شهرداری ها هزینه ها فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۶۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری

افشین مظفری شهردار ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با قدردانی از فعالیت‌های رسانه‌های این استان اظهار کرد: در راستای تبدیل شهر ایلام به شهر الکترونیک، یکی از اقدامات خوب شهرداری این شهر نصب دوربین‌های ثبت تخلفات در شهر بوده و به‌زودی مرکز مانیتورینگ شهر در منطقه چغاسبز قبل از اربعین امسال افتتاح خواهد شد. با افتتاح این مرکز کل شهر ایلام به دوربین‌های پایش تصویری مجهز می‌شوند و بخشی از نارضایتی مردم درباره ترافیک شهر با پایش این دوربین‌ها کاهش می‌یابد.

وی عنوان کرد: بیش از ۴۰ پروژه عمرانی ازجمله سیلبند، پل روگذر، نورپردازی، المان، تعریض خیابان‌ها، جدول‌گذاری، ایجاد بلوار، پل عابر پیاده در سال گذشته توسط شهرداری ایلام اجرایی شده که بیشتر این پروژه‌ها در راستای مطالبات مردم شهر ایلام بوده و ایجاد بازارچه مرکزی شهر ایلام پیرو تأکید استاندار ایلام تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد. ایجاد پارکینگ طبقاتی یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهرداری ایلام است که در ۲هزار و ۷۰۰ مترمربع با همکاری بخش خصوصی ساخته می‌شود.

شهردار ایلام با اشاره به پروژه فرهنگ‌سرای شهر ایلام گفت: تکلیف فرهنگ‌سرای این شهر به‌زودی مشخص می‌شود در صورت عدم فعالیت سرمایه‌گذار قبلی این پروژه به سرمایه‌گذار جدید واگذار می‌شود.پارک صخره‌ای یکی دیگر از اقدامات شهرداری ایلام در ورودی ارغوان این شهر ایلام بوده که زیرساخت‌های آن آماده شده است.

مظفری بیان کرد: خروجی شهر ایلام به سمت کنارگذر شرقی با اعتبار ۴ میلیارد تومان در حال ساماندهی است. نورپردازی و ایجاد المان در ورودی و خروجی شهر ایلام از دیگر اقدامات مهم شهرداری ایلام در راستای مطالبات مردم بوده که این مهم در حال انجام است. لاین غربی بام ایلام نیز به‌زودی ایجاد خواهد شد و بار ترافیکی این منطقه به‌ویژه برای دانشگاه‌های استان و بیمارستان رازی تسهیل می‌شود.

وی مطرح کرد: مطالبات پیمانکاران و کارگران شهرداری پرداخت شده و ۸۶۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری ایلام در سال جاری بوده که ۴۰ درصد آن در بخش عمرانی و مابقی آن هزینه‌های جاری خواهد بود این بودجه از منابع داخلی تأمین شده؛ البته این بودجه تا یک هزار میلیارد تومان قابل افزایش است.

شهردار ایلام با اشاره به همکاری با نهاد‌ها و ارگان‌ها به‌ویژه دانشگاه‌های استان توضیح داد از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در طراحی آلمان‌های شهری و زیباسازی شهر ایلام استفاده می‌کنیم. ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در زمینه رشته‌های مرتبط با شهرداری و علم و فناوری بی‌نظیر است و باید این ظرفیت به کمک توسعه شهر ایلام بیاید. برای واگذاری طرح‌ها و پروژه‌های خلاقانه و زیباسازی شهر ایلام و آموزش‌های کوتاه‌مدت دانشگاه‌های استان در اولویت قرار دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • رکورد ساخت ایستگاه مترو در کرج شکسته شد
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است