Web Analytics Made Easy - Statcounter

اولین مزعه بادی نیمه غوطه ور شناور دنیا به طور به بهره برداری رسید و برق تولیدی را به شبکه برق پرتغال تزریق کرد.

به گزارش «انرژی امروز» از آفشور انرژی، این مزرعه بادی 28 مگاواتی که با نام  ویندفلوت آتلانتیک شناخته می شود، از سه توربین بادی بر پایه های نیمه غوطه ور تشکیل شده است و در حال حاضر توانسته است برق تولیدی خود را به شبکه برق پرتغال تزریق کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انرژی تولیدی هر کدام این توربین ها به عنوان بزرگ ترین توربین هایی که تاکنون بر روی سکوهای شناور نصب شده اند برابر با 8.4 مگاوات است.

سومین و آخرین توربین اخیرا در محل خود قرار گرفت و به جایگاه زیردریایی خود متصل شد.

شرکت پرینسیپال پاور، سازنده فونداسیون های این توربین ها، می گوید: با اتصال آخرین توربین به سه توربین قبلی ساخت این نوع مزرعه بادی فراساحلی به اتمام رسید.

در ساخت این مزرعه بادی شرکت هایی چون رسپول با 19.4 درصد سهم، EDP با 54.4 درصد، انجین با 25 درصد و پرینسیپال پاور با 1.2 درصد سهم مشارکت کردند.

 

ویندفلوت آتلانتیک با 25 مگاوات ظرفیت اولین مزرعه بادی شناور نیمه غوطه ور دنیاست و برق مورد نیاز 60 هزار مصرف کننده را در سال تامین می کند و حدود 1.1 میلیون تن از انتشارات CO2 را کاهش می دهد.

تکنولوژی استفاده شده در این مزرعه بادی امکان نصب توربین ها در عمق 100 متری را فراهم کرده و طراحی آن به نحوی است که می تواند در شرایط آب و هوایی بد هم به کار خود ادامه دهد.

دیگر مزیت این تکنولوژی، صرفه جویی های مالی و لجستیکی آن است.

برچسب هاانرژی امروز توربین بادی مزرعه بادی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انرژی امروز توربین بادی مزرعه بادی آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو مزرعه بادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۶۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در آستانه روز شورا‌ها گفت: امسال ۱۱۷۰ طرح عمرانی وخدماتی در این کلانشهر با بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان تصویب شده که تا پایان سال ۸۵۰ طرح آن به بهره برداری می‌رسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


محمد نورصالحی افزود: خط دو قطار شهری اصفهان، تکمیل بخش شرقی رینگ چهار ترافیکی از پل راهداران در اتوبان دستجردی تا پل آفتاب در جاده فرودگاه، ساخت پارکینگ طبقاتی از مهمترین این طرح هاست.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • رنگ بدنه خودرو با روش غوطه وری در استخر (فیلم)
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • راه‌اندازی بزرگ‌ترین مزرعه بادی فراساحلی بریتانیا
  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟