Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:25:47 GMT

احداث بند کنترل سیلاب حوضه آبخیز دروازه قرآن شیراز

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۶۶۲۶

احداث بند کنترل سیلاب حوضه آبخیز دروازه قرآن شیراز

ایسنا/فارس مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از آغاز عملیات اجرایی احداث بندهای کنترل سیلاب و تاخیری دروازه قرآن شیراز با هدف کنترل سیلاب و ایجاد تاخیر در سیلاب‌های ورودی به کلانشهر شیراز خبر داد.

شهرام منتصری دوشنبه 6 مرداد در حاشیه بازدید از مراحل آماده سازی و آغاز این پروژه گفت: حوضه آبخیز دروازه قرآن شیراز با مساحت 2708 هکتار در قسمت شمالی این شهر قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این پروژه شامل 6 سازه بزرگ آبخیزداری است که برای ساخت و اجرای آن 156 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اختصاص و هزینه خواهد شد. 

منتصری حجم عملیات اجرایی سنگ و سیمان در اجرای این سازه ها را 27 هزار متر مکعب اعلام و اضافه کرد: حجم کل مخازن بالادست این پروژه‌ها در هر بار آبگیری حدود 500 هزار متر مکعب است که در زمان وقوع بارش های سیلابی کمک موثری در کنترل رواناب‌های ورودی به دروازه قرآن شیراز خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اشاره به نقش موثر و سازنده مردم در اجرای پروژه‌های اجرایی آبخیزداری، بر ضرورت همکاری جوامع محلی، مسئولان سایر دستگاه‌های در روند بهتر اجرای اینگونه پروژه‌ها تاکید و اظهار کرد: اثرات مطلوب این طرح‌ها  تنها با همکاری و تعامل مردم و سازمان‌های مردم نهاد امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، پنجم فروردین سال 98، سیلاب ناشی از بارندگی شدید کمتر از نیم ساعته، منجر به ورود حجم عظیمی از سیلاب به دروازه قرآن شیراز شد که با توجه به وجود شمار زیادی خودرو در این مسیر، خسارات متاثرکننده جانی و مالی به شهروندان شیرازی و مسافران نوروزی این شهر، وارد کرد.

کارشناسان یکی از مهمترین دلایل وقوع سیلاب یاد شده را نبود زیرساخت لازم برای مهار و هدایت آب‌های سطحی در محدوده دروازه قرآن، که حدود سه دهه قبل، یک رودخانه فصلی بوده است؛ می‌دانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منابع طبیعی و آبخیزداری فارس حوضه آبخیز دروازه قرآن دروازه قرآن شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۶۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پهپاد به کنترل ترافیک در شیراز کمک می کند ؛ روش شناسایی خودروهای متخلف | ویدئو

دریافت 6 MB

به گزارش همشهری آنلاین، تصاویری از استفاده از پهپاد مهاجر ۴ برای کنترل ترافیک در استان فارس ببینید.

کد خبر 848687 منبع: ایسنا برچسب‌ها استان‌ فارس ترافیک - شهری خبر مهم هواپیما - پهپاد

دیگر خبرها

  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • فیلم| این پهپاد به کنترل ترافیک در شیراز کمک می کند ؛ روش شناسایی خودروهای متخلف
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • اجرای طرح آبخیز تا جالیز در لرستان
  • این پهپاد به کنترل ترافیک در شیراز کمک می کند ؛ روش شناسایی خودروهای متخلف | ویدئو
  • خسارت ۸۳ میلیارد تومانی سیل به سازه‌های آبخیزداری زیرکوه
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان