Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب چپ آلمان با ابراز نگرانی در این باره که تسلیحات ساخت آلمان بتواند در خشونت‌های نژاد پرستانه پلیس آمریکا علیه معترضان به کار برده شود خواستار توقف صادرات تسلیحات به آمریکا شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "آر ان دی" آلمان، اعتراضات ضد نژادپرستی علیه قتل "جورج فلوید" سیاه پوست به دست یک پلیس سفید پوست در آمریکا هفته‌هاست که ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه پلیس آمریکا تسلیحاتی از آلمان هم دریافت می کند انتقادهایی را در اپوزیسیون آلمان ایجاد کرده است. حزب چپ آلمان خواستار توقف صادرات سلاح به آمریکا شده است.

حزب چپ آلمان به دلیل خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان خواستار توقف سریع ارسال تسلیحات آلمان به آمریکا شده است.

"سویم داگدلان"، از سیاستمداران حزب چپ پارلمان آلمان در این باره که پلیس آمریکا تسلیحات و سایر اداوات جنگی تولید آلمان را بتواند علیه معترضان به کار گیرد ابراز نارضایتی کرده است.

وی در گفتگویی با خبرگزاری آلمان اظهار داشت: این مسئله غیرقابل تحمل است که دولت فدرال آلمان همچنان فروش تسلیحات آلمانی به ایالات متحده آمریکا را تایید می کند اگر چه حالا مشخص شده است که نیروهای پلیس آمریکا که مورد انتقاد خشونت های نژاد پرستانه قرار دارند مجهز به سلاح هایی از شرکت های تسلیحاتی آلمانی هستند.

بر اساس پاسخ وزارت اقتصاد آلمان به یک درخواست فراکسیون حزب چپ پارلمان این کشور مشخص شده است که دولت آلمان از سال 2010 صادرات تسلیحاتی به ارزش حدود 6.2 میلیارد یورو برای آمریکا تصویب کرده است. در بین این مجوزهای صادرات تسلیحات به آمریکا سلاح های ماشینی به ارزش 40.5 میلیون یورو و نارنجک هیی به ارزش 47.3 میلیون یورو وجود داشته است. علاوه بر این، صادرات سلاح های گرمی به ارزش 29.7 میلیون یورو و مهماتی به ارزش 265.2 میلیون یورو به آمریکا از طرف آلمان وجود داشته است.

بر اساس اطلاعات وزارت اقتصاد آلمان دو تا از شرکت های بزرگ تولید کننده تسلیحات آلمانی مستقیما به پلیس آمریکا تسلیحات می فروشند. بر این اساس اینکه تا چه میزان از این سلاح های گرم در عملیات ها استفاده می شود برای دولت آلمان مشخص نیست.

علاوه بر این از سال 2010 تا کنون 96 مجوز صادرات تسلیحات به ارزش حدود 298 هزار یورو برای کالاهای دیگری که می تواند علیه تظاهرات کنندگان استفاده شود از طرف آلمان تصویب شده است. از جمله این ادوات عبارت بودند از مواد شیمیایی برای ایجاد گازهای تحریک کننده، دستبندها، و دستگاه های شوک برقی و غیره.

این مسئله مشخص نیست که آیا سلاح‌ها و تجهیزات بیشتری از تولیدات آلمان از طرف ایالات متحده در اختیار پلیس قرار گرفته است یا نه. ارتش آلمان سال هاست که تجهیزاتی کهنه و قدیمی را بدون هزینه در اختیار پلیس محلی و نیروهای امنیتی ایالتی قرار می دهد. به این ترتیب این روزها می توان خودروهای زرهی، اسلحه و وسایل دید در شب که شاید زمانی در عراق و یا افغانستان به کار برده می شد را در خیابان های آمریکا دید.

بازداشت 76 نفر از معترضان در لوییسویل توسط پلیس آمریکااعتراض رسمی روسیه به ضرب‌وشتم خبرنگاران روسی توسط پلیس آمریکاسازمان ملل نسبت به نحوه برخورد پلیس آمریکا با معترضان هشدار داد

بعد از کشته شدن "جورج فلوید" سیاه پوست به دست پلیس سفید پوست آمریکا که حدود دو ماه پیش رخ داد در سراسر آمریکا مرتبا اعتراضات گسترده علیه نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا برگزار می شود. منتقدان بر این باورند که ظاهر رزمی نیروهای امنیتی آمریکا در جریان این اعتراضات در به وجود آمدن شورش هایی در برخی مناطق آمریکا موثر بوده است. در نتیجه بحث ها درباره ارائه تجهیزات نظامی به نیروهای پلیس آمریکا از طرف ارتش دوباره آغاز شده است.

داگدلان درباره پخش تصاویری از ایالات متحده آمریکا که نشان دهنده خشونت پلیس با انگیزه های نژادپرستانه و عملیات نیروهای امنیتی به دستور ترامپ در شهرهای آمریکا است ابراز نگرانی کرده و گفت: در آینده دولت فدرال آلمان باید از این مسئله جلوگیری کند که خشوت های نژادپرستانه پلیس آمریکا از طریق تسلیحات ساخت آلمان بتواند انجام شود.

انتهای پیام/

R31356/P/S8,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا اخبار "آمریکا" بیشتر بخوانید... بازداشت ۷۶ نفر از معترضان در لوییسویل توسط پلیس آمریکا سازمان ملل نسبت به نحوه برخورد پلیس آمریکا با معترضان هشدار داد اعتراض رسمی روسیه به ضرب‌وشتم خبرنگاران روسی توسط پلیس آمریکا قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... بازداشت ۷۶ نفر از معترضان در لوییسویل توسط پلیس آمریکا سازمان ملل نسبت به نحوه برخورد پلیس آمریکا با معترضان هشدار داد اعتراض رسمی روسیه به ضرب‌وشتم خبرنگاران روسی توسط پلیس آمریکا واژه های کاربردی مرتبط اتحادیه اروپا اخبار "آمریکا" پربیننده‌ترین اخبار بین الملل ۱ عراق| بیانیه امنیتی رسمی درباره انفجارهای جنوب بغداد و علت وقوع آن+ تصاویر ۲ عراق|ضربات کوبنده حشد شعبی به تروریست‌های داعشی در شمال سامراء ۳ بازی عربستان و امارات با کارت داعش در یمن/ مؤثرترین گزینه ملت یمن در برابر جنگ‌افروزان ۴ توافق راهبردی ایران ــ چین ضربه‌ای سخت به سیاست‌های تحریمی آمریکا ۵ نقش تکراری یکی از کشورهای منطقه در رهگیری هواپیمای مسافربری ایران ۶ اعتراف سرهنگ اسرائیلی درباره حزب‌الله/ وحشت ارتش اشغالگران از واکنش انتقامجویانه مقاومت ۷ اعلام وضعیت شورش در پورتلند آمریکا پس از شکسته شدن حصار حیاط دادگاه فدرال ۸ تثبیت استراتژی بازدارندگی حزب‌الله لبنان/ چرا اسرائیل قبل از هرگونه تجاوز هزاران بار به عواقب آن می‌اندیشد مهمترین اخبار بین الملل تثبیت استراتژی بازدارندگی حزب‌الله لبنان/ چرا اسرائیل قبل از هرگونه تجاوز هزاران بار به عواقب آن می‌اندیشد توافق راهبردی ایران ــ چین ضربه‌ای سخت به سیاست‌های تحریمی آمریکا موسوی: آمریکایی‌ها از راهزنی دریایی به راهزنی هوایی رسیده‌اند/ کره جنوبی نشان دهد که استقلال دارد عراق|نقش آمریکا در افزایش تحرکات داعش/ درخواست برای پیگرد قضایی عربستان مهمترین اخبار تسنیم سوئیس: اولین معامله با ایران از طریق کانال تجاری بشردوستانه انجام شد جزییات ارزهای برنگشته به چرخه اقتصادی کشور/ کدام صادرکنندگان ارزهای صادراتی را برنمی‌گردانند؟ تثبیت استراتژی بازدارندگی حزب‌الله لبنان/ چرا اسرائیل قبل از هرگونه تجاوز هزاران بار به عواقب آن می‌اندیشد اختصاصی| گفتگو با عضو دربار پهلوی: چرا دولت آمریکا اجازه تکمیل درمان به محمدرضا پهلوی نداد؟ "غرقاب" روایت رهبر انقلاب از واقعیت‌های پنهانی افول تمدنی غرب درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اخبار آمریکا اتحادیه اروپا اخبار آمریکا توسط پلیس آمریکا صادرات تسلیحات میلیون یورو بین الملل حزب الله سلاح ها حزب چپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۶۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، فرانچسکا آلبانزه، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور فلسطین امروز چهارشنبه در سخنانی گفت که در خصوص مداخله شدید پلیس به اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌ های آمریکا وحشت‌ زده شده است.

آلبانزه در حساب خود در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با بازنشر تصاویر مربوط به برخورد شدید پلیس با دانشجویان حامی فلسطین، با اشاره به اینکه مقابله پلیس با اعتراضات در دانشگاه‌ های آمریکا که علیه یک نسل‌کشی صورت می‌گیرد، بسیار وحشت‌زده شده است، تاکید کرد که این وضعیت یک واقعیت بد است.

این گزارشگر با اشاره به اینکه دانشجویان و دانشگاهیان باید در امان باشند، گفت: اجازه دهید نسل‌ کشی (در غزه) پایان یابد. عدالت و عقل حاکم شود.

سی ان ان امروز گزارش داد که طی روزهای اخیر دستکم یک هزار دانشجوی آمریکایی معترض علیه جنگ غزه از سوی پلیس آمریکا بازداشت شده اند.

بنابراین گزارش، این دانشجویان در ۲۵ دانشگاه مختلف در ۲۱ ایالت آمریکا بازداشت شده و روانه مراکز امنیتی شده اند.

در روزهای اخیر دانشگاه های مختلف آمریکا صحنه اعتراض جدی دانشجویان علیه جنگ غزه ، تداوم جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت های مداوم واشنگتن از تل آویو بوده است.

کد خبر 6094686

دیگر خبرها

  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • تشدید تنش در تفلیس/ پلیس با اشک‌آور معترضان را متفرق می‌کند!
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است
  • پنتاگون: نه تنها اف-۱۶، بلکه تسلیحات دیگر به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی