Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس علوم پزشکی رفسنجان گفت: افزایش چشمگیر مبتلایان و فوتی‌های ویروس کرونا در شهرستان‌های تابعه این بیمارستان وضعیت اسفناکی ایجاد کرده است. - اخبار استانها -

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه استان کرمان در هفته‌های گذشته چندین رکورد را در موارد ابتلا، بستری و فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا پشت سر گذاشته است اظهار داشت: شهرستان رفسنجان نیز همین وضعیت را داشت و تا روز گذشته تعداد فوتی‌های کرونای ما به 35 نفر رسیده است در حالیکه موج اول شیوع ویروس کرونا کل فوتی‌های ما در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان به 14 نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان با موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا در هفته‌های گذشته مواجه هستیم و تعداد مبتلایان، افراد بستری، بیماران بدحال و فوتی‌های کرونا در شهرستان‌های تابعه این دانشگاه افزایش چشمگیری داشته است تصریح کرد: در فاز دوم شیوع ویروس کرونا وضعیت اسفناک و بدی را در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان داریم.

وضعیت قرمز کرونایی در رفسنجان؛ برپایی اجتماعات و دورهمی‌ها میزان مبتلایان را افزایش دادوضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در رفسنجان؛ افزایش تعداد موارد بستری و فوتی‌هاتیم فوتسال بانوان مس رفسنجان فردا تست کرونا می دهد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه خوشبختانه در هفته‌های گذشته شاهد افزایش توجه مردم به تذکرات و توصیه‌های بهداشتی مقابله با شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه هستیم ادامه داد: ‌اگر بتوانیم میزان رعایت‌ پروتکل‌های بهداشتی مردم را به بالای 80 درصد برسانیم شاهد کاهش موارد ابتلا به کرونا در این منطقه هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از 5 ماه است که کادر درمان، پزشکان و پرستاران ما درگیر این ویروس هستند و در این مدت زحمات زیادی را متحمل شدند افزود: نفس کادر بهداشت و درمان ما بند آمده و درگیری و خستگی چندین ماهه پرسنل ما نکته با اهمیتی است که باید مد نظر قرار گیرد و مردم در کنار توجه به حفظ جان و سلامت خود نگاهی هم به سلامت بخش درمان داشته باشند چرا که حافظ و نگهدار سلامت ما هستند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه رفتارهای ما باید با توجه به شیوه ویروس کرونا تغییر کند گفت: درخواست ما از همه مردم رعایت توصیه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، عدم حضور غیرضرور در اجتماعات، عدم حضور در مهمانی‌های طولانی مدت، مراسم جشن، عزاداری‌ها، دورهمی‌ها و ... است.

وی ادامه داد: هر چند فوتی‌های کرونای ما تا کنون بیشتر در بین بیماران پر خطر و کسانی بوده که بیماری زمینه‌ای داشتند اما واقعیت این است که اگر شیوع ویروس کرونا بیشتر شود کرونا افراد کم خطر را هم درگیر کرده و از بین آنها هم قربانی خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به مشاهده برخی رفتارهای پرخطر در شرایط شیوع ویروس کرونا گفت: استفاده از قلیان در پارک‌ها توسط جوانان آن هم در این شرایط بحرانی دردآور است.

وی با بیان اینکه امیدواریم که مردم ما با افزایش رعایت‌ها و توجه بیشتر به توصیه‌ها و دستورالعمل‌ها به فروکش کردن موج بیماری کمک کرده و فرصتی را برای استراحت کادر درمان فراهم کنند گفت: کادر درمان ما برای مقابله با موج بعدی احتمالی شیوع ویروس در پاییز و زمستان آماده شوند.

انتهای پیام/511/ح

R7860/P/S6,67/CT15 واژه های کاربردی مرتبط استان کرمان ویروس کرونا بیشتر بخوانید... افزایش قابل توجه بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های کرمان/ مصرف مواد مخدر سیستم دفاعی بدن را مختل می‌کند استاندار کرمان: ۸۰ درصد تخت‌های بیمارستانی و ۹۵ درصد تخت‌های ICU استان کرمان اشغال است استاندار کرمان: گزارشی از کمبود امکانات بیمارستانی در استان کرمان نداریم قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... افزایش قابل توجه بستری‌شدگان کرونایی در بیمارستان‌های کرمان/ مصرف مواد مخدر سیستم دفاعی بدن را مختل می‌کند استاندار کرمان: ۸۰ درصد تخت‌های بیمارستانی و ۹۵ درصد تخت‌های ICU استان کرمان اشغال است استاندار کرمان: گزارشی از کمبود امکانات بیمارستانی در استان کرمان نداریم واژه های کاربردی مرتبط استان کرمان ویروس کرونا پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ ناگفته‌های فرماندهان عملیات مرصاد از نبرد "فروغ جاویدان"/ استراتژی شهید صیاد در چهار‌زبر / ۴هزار ‌منافق‌ به هلاکت رسیدند ۲ خبر خوش معاون رئیس‌جمهور/ تامین همه نیازهای کشور به تجهیزات مقابله با کرونا توسط شرکت‌های دانش‌بنیان‌ ایرانی ۳ بازدید نوبخت ‌‌از ‌راه‌آهن خرمدره/ افتتاح پروژه دوخطه‌‌ راه‌آهن زنجان ــ قزوین تا پایان سال‌ ۴ درگیری مسلحانه مرزبانان در هنگ مرزی جکیگور با قاچاقچیان / کشف بیش از یک تن موادمخدر ۵ گزارش|سلطان جعل مدرک ایران پای میز محاکمه / اخلال متهمان در نظام اقتصادی ‌و تشکیل شبکه کلاهبرداری / پرونده‌ای با ۱۵ متهم ۶ گزارش تسنیم از دادگاه سلطان جعل مدرک ایران| اخلال‌گری در نظام اقتصادی با اسناد جعلی / واکنش دادستان به کتمان حقیقت از سوی متهم ۷ کمین واسطه‌گران برای غارت دسترنج شالیکاران و برنجکاران / کشور به واردات اندکی برنج خارجی نیاز دارد ۸ گزارش| کارون در سیطره برج‌های بی‌مجوز؛ طرح جامع شهری اهواز چه زمانی اجرایی می‌شود؟ مهمترین اخبار استانها گزارش تسنیم از دادگاه سلطان جعل مدرک ایران| اخلال‌گری در نظام اقتصادی با اسناد جعلی / واکنش دادستان به کتمان حقیقت از سوی متهم گزارش| چشمان ۵۵۰ هزار گلستانی به دستان توانمند قرارگاه خاتم‌‌الانبیاء / سیرآبی مرزنشینان با تکمیل سد "نرماب" روایتی از عشق مردم به جایگاه با صلابت نماز جمعه / نخستین «نماز جمعه بجنورد» در چه تاریخی اقامه شد؟ + فیلم نظر آیت‌الله نوری همدانی درباره سود وام اجاره مسکن / گرفتن سود به هر کیفیت ربا و حرام است مهمترین اخبار تسنیم سوئیس: اولین معامله با ایران از طریق کانال تجاری بشردوستانه انجام شد جزییات ارزهای برنگشته به چرخه اقتصادی کشور/ کدام صادرکنندگان ارزهای صادراتی را برنمی‌گردانند؟ تثبیت استراتژی بازدارندگی حزب‌الله لبنان/ چرا اسرائیل قبل از هرگونه تجاوز هزاران بار به عواقب آن می‌اندیشد اختصاصی| گفتگو با عضو دربار پهلوی: چرا دولت آمریکا اجازه تکمیل درمان به محمدرضا پهلوی نداد؟ "غرقاب" روایت رهبر انقلاب از واقعیت‌های پنهانی افول تمدنی غرب درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان ویروس کرونا استان کرمان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان شهرستان های تابعه شیوع ویروس کرونا استاندار کرمان ویروس کرونا درصد تخت استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۶۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟

ایسنا/کرمان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان گفت: شهرستان‌های ارزوئیه، انار، رابر، راور، زرند و کوهبنان در سال گذشته سرقت مسلحانه نداشتند و سرقت خرد در قلعه گنج، فهرج، ریگان، رفسنجان و منوجان کاهش داشته است.

سیدمهدی قویدل ظهر امروز هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار کرد: در سال گذشته ۱۲ جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم در سطح استان برگزار شده و شهرستان‌های زرند، رفسنجان، بم و بافت بیشترین جلسات را داشتند.

وی با بیان اینکه متاسفانه با تمام اقدامات انجام شده همچنان آمار سرقت در استان زیاد است، گفت: در سال ۱۴۰۲ اتهام اول استان کرمان سرقت بوده که چهار درصد افزایش داشته و متهمان ورودی به زندان هفت درصد افزایش پیدا کرده است.

قویدل با اشاره به اینکه ۱۱ شهرستان استان کرمان روند افزایشی سرقت را دارند، افزود: ۱۲ شهرستان روند کاهشی سرقت داشتند؛ ضمن اینکه در راور، جیرفت، بافت، زرند، کهنوج، کوهبنان و منوجان شاهد کاهش سرقت به عنف بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ۵۶ درصد از مجموع سرقت‌های استان سرقت خرد است، بیان کرد: شهرستان‌های ارزوئیه، انار، رابر، راور، زرند و کوهبنان در سال گذشته سرقت مسلحانه نداشتند و سرقت خرد در قلعه گنج، فهرج، ریگان، رفسنجان و منوجان کاهش داشته است.

معاون دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه ۶۶ درصد سرقت‌های مهم استان در کرمان، رفسنجان، بم، جیرفت و سیرجان رخ داده، گفت: کرمان، رفسنجان، سیرجان و بم چهار شهرستان اول استان از نظر تعداد فراوانی سرقت هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۳۰ درصد از آمار زندانیان استان مربوط به اتهام سرقت است، افزود: سه موضوع مهم برای کاهش سرقت در دستور کار است که شامل ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی، افزایش پوشش پایش تصویری، ساماندهی معتادان متجاهر و اتباع بیگانه غیرمجاز می‌شود.

قویدل با ابراز گلایه از عدم اجرای برخی مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: قرار بود دو نقطه برای تجمیع و ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی خارج از شهر اقدام شود که تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی تاکید کرد: در حوزه هوشمندسازی برای کاهش جرائم، وقوع تصادفات، سرقت و ... با چالش مواجه هستیم و قرار است ترک فعل‌ها در این موارد را به دادستان اعلام کنیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در زمینه جمع آوری سلاح انجام شده، گفت: طی ۱۲ سال گذشته ۲۱ هزار و ۷۱۶ سلاح جنگی و شکاری در استان کشف شده که ۱۰ هزار و ۸۹۴ مورد از آنها جنگی بوده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیشترین کشفیات سلام را در جیرفت، بم و رودبار جنوب داشتیم، افزود: این آمار روند افزایشی کشف سلاح و ورود سلاح و مهمات به استان را نشان می‌دهد.

قویدل تصریح کرد: تشکیل بانک اطلاعاتی، تقویت ایست و بازرسی‌ها، رسیدگی جدی و سریع به پرونده‌های سلاح و مهمات، برخورد قاطع و بازدارنده با قاچاقچیان سلاح و مهمات و اقدامات رزمایشی از جمله پیشنهادات ما برای برخورد با این حوزه است.

به گزارش ایسنا، در این جلسه همچنین سرهنگ حمیدرضا میرحبیبی رئیس پلیس آگاهی استان کرمان اظهار کرد: در سال جاری بیش از ۱۵ درصد کاهش سرقت را شاهد بودیم و کشف سرقت نسبت به سال قبل ۱۰ درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به رشد ۶۵ درصدی کشف سرقت‌های مسلحانه در استان کرمان در سال جدید بیان کرد: چند باند فرا استانی سرقت منزل در کرمان دستگیر و اخیرا یک باند سرقت پنج نفره در بندرعباس دستگیر شده و باند فعال که سرقت سریالی انجام بدهد، در حال حاضر نداریم.

میرحبیبی با اشاره به اینکه پایش تصویری در شهر کرمان و جاده‌ها مشکل دارد، گفت: در صورت بهبود این وضعیت، مشکلات کمتر خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده سازی اراضی طرح نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • دهه هشتادی‌ها نسل پیشران تمدن‌ساز هستند
  • مسی ها آماده و سرحال برای دربی کرمان (عکس)
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!