Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:02:49 GMT

۹ هزار تن گندم از کشاورزان شاهین‌دژی خریداری شد

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۷۰۲۷

۹ هزار تن گندم از کشاورزان شاهین‌دژی خریداری شد

اسکندر عبدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پیش بینی می‌شود طی ۲ هفته آتی این رقم به بیش از ۱۲ هزار تن برسد و بتوانیم تا اواخر شهریور تعهد خرید ۳۰ هزار تنی گندم را محقق کنیم.

وی با بیان اینکه امسال سه مرکز برای خرید محصول مازاد بر نیاز کشاورزان آماده شده است، ادامه داد: مجموع ظرفیت ذخیره‌سازی این مراکز بیش از ۶۷ هزار تن است که یک مرکز آن مربوط به بخش دولتی بوده و ۲ مرکز دیگر نیز در اختیار بخش خصوصی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شاهین‌دژ اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر ۴۰ هزار تن گندم توسط کشاورزان شاهین‌دژی تولید شود که نسبت به سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

عبدی با بیان اینکه امسال خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بر اساس ثبت در سامانه خواهد بود، اضافه کرد: کشاورزان قبل از تحویل گندم باید با مراجعه به مراکز در سامانه اینترنتی ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۲ هزار و ۲۱۲ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته است، افزود: از این مقدار ۲۸ هزار هکتار به صورت دیم و چهار هزار و ۲۱۲ هکتار به صورت آبی کشت شده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری گفت: امسال قیمت خرید هر کیلوگرم گندم با چهار درصد افت مفید و ۲ درصد افت غیرمفید ۲۵ هزار ریال تعیین شده است.

وی از گندمکاران این شهرستان خواست برای حذف پای دلالان در زمینه خرید و فروش گندم محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید گندم تحویل دهند.

شاهین‌دژ در مجموع دارای ۸۵ هزار هکتار زمین زراعی و باغی است که از این مقدار ۶۵ هزار هکتار به صورت دیم و مابقی هم به صورت آبی کشت می‌شود.

این شهرستان در جنوب آذربایجان‌غربی و ۲۰۵ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مهاباد آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مهاباد آذربایجان غربی وزارت جهاد کشاورزی مهاباد آذربایجان غربی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۷۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: طوفان و بارندگی‌های اخیر که می توان گفت در تاریخ خوزستان بی سابقه بوده، خسارات سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مسعود اسدی  اظهار کرد: به بیش از 100 هزار هکتار از گندم‌زارهای آماده برداشت استان تا 50 درصد خسارت وارد شده و در خوشبینانه‌ترین حالت 200 هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

وی گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: همچنین انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

اسدی همچنین گفت: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند. 

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد
  • خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد