Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@16:50:04 GMT

نقد و بررسی کتاب مزرعه حیوانات

تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۶۷۰۴۳

نقد و بررسی کتاب مزرعه حیوانات

نقد و بررسی کتاب مزرعه حیوانات موضوعی است که ما در متن زیر در مورد آن صحبت کرده و اطلاعات مثمر ثمری در این رابطه آورده‌ایم، اطلاعاتی که اگر آن‌ها را بدانید بی‌معطلی اقدام به خواندن این کتاب فوق‌العاده زیبا خواهید کرد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام کتابچین، نقد و بررسی کتاب مزرعه حیوانات را تحت عناوین و تیترهای مختلفی آورده‌ایم که دانستن آن‌ها را به‌شدت پیشنهاد می‌کنیم، فلذا دانستن مضمون این کتاب هرکسی را به خواندن ترغیب می‌کند تا جایی که امکان ندارد شروع به خواندن کتاب مزرعه‌ی حیوانات کنید و از اوقات صرف شده برای این کار لذت نبرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاهی مختصر بر داستان مزرعه حیوانات

برای نقد و بررسی کتاب مزرعه حیوانات در ابتدا می‌خواهیم نگاه مختصری بر موضوعِ اش بپردازیم. این کتاب دارای یک محور داستانی می‌باشد و از یک داستان مضمون‌دار برخوردار است.

لازم است بدانید نقطه عطف این کتابِ فوق‌العاده جذاب، موضوع داستانش می‌باشد به‌طوری که اکثر خوانندگان را به نحو احسن با خود همراه می‌کند و به هیچ وجه منجر به خستگی خواننده نمی‌شود.

در حقیقت اگر بخواهیم مختصر نگاهی به داستان مزرعه ی حیوانات بیندازیم، لازم است بدانید داستان این کتاب حول یک مزرعه با انواع و اقسام حیوانات از خوک گرفته تا گوسفند و سگ و ... می‌باشد.

داستان اصلیِ کتاب ازآنجایی شروع می‌شود که یکی از حیوانات عاقلِ مزرعه تمام حیوانات را جمع می‌کند و حرف از ناحقی‌هایی می‌زند که از ابتدای زندگی به آن‌ها تحمیل‌ شده است.

او تمام حیوانات را به شورش تشویق کرده و می‌گوید که باید از سلطه‌ی انسان‌های ظالم رها شوند تا بتوانند سرنوشت خود را به اختیار و دلخواه خود رقم بزنند.

حیواناتِ دیگر نسبت به سخنان این گراز دانا واکنش نشان داده و موافقت خود را به‌طور واضحی اعلام می‌کنند؛ تا جایی که بعدها همه‌ی این حیوانات دست به شورش زده و مزرعه را به اختیار خود درمی‌آورند، به‌نوعی که منجر به فرار صاحب مزرعه می‌شوند.

اما بعد از شورش همه‌چیز آن‌طور که گراز دانا می‌گفت خوش و خرم پیش نرفت چرا که در میان حیوانات مزرعه اختلافات گسترده و متعددی پیرامون ریاست و رهبری پدیدار می‌شود که لازم است کتاب را بخوانید تا به‌ مراتب بهتر و بیشتر سر از ماجراهای اصلی در بیاورید.

معرفی و بررسی شخصیت‌های داستانی کتاب مزرعه حیوانات

پیرو نقد و بررسی کتاب مزرعه حیوانات به معرفی شخصیت‌های نقش آفرین در این کتاب پرداخته‌ایم و در ادامه شما را با برخی از آن‌ها آشنا کرده‌ایم که نویسنده به نحو احسن قادر به تصویرسازی آن‌ها بوده، به‌نوعی که می‌توان هر یک از شخصیت‌های داستان را مثال بارزی از شخصیت‌های دنیای واقعی دانست:

. آقای جونز: آقای جونز تنها شخصیت انسانیِ کتاب مزرعه‌ی حیوانات است که در اوایل کتاب بر اثر اتحاد و شورش حیوانات مجبور به فرار می‌شود. این فرد همواره نماد یکی از رهبران ظالم زمان‌های قدیم است.

. میچر پیر: میچر پیر گراز سفید یالی می‌باشد که شخصیتی همچون نظریه پردازان جنبش‌های کمونیستی را دارد. لازم است بدانید بااینکه میچر پیر منجر به شورش و اتحاد همه‌ی حیوانات شد اما خود شاهد نتیجه‌ی این اقدام نبود چرا که در ابتدای داستان جان خود را از دست می‌دهد.

. ناپلئون: ناپلئون یکی از خوک‌های ساکن در مزرعه است که به‌وضوح نشان‌دهنده‌ی رهبران سوءاستفاده‌گر انقلابی می‌باشد. شخصیت‌پردازی ناپلئون به‌گونه‌ای تصویرسازی شده که شباهت‌های فراوانی میان او و استالین وجود دارد.

. اسنوبال: اسنوبال نیز شخصی است که از جانب حیوانات نماینده و سخنگو می‌باشد و قوانین جدید مزرعه را وضع کند. این شخصیت همانند لئون ترتسکی که از حزب روسیه اخراج و تبعید شد، قربانی می‌شود.

. و شخصیت‌های متعدد دیگری نظیر خوکی به نام سکوئیلر، اسبی سختکوش به نام باکسر، گوسفندان، کلاغی به اسم موزز و ‌... که هر کدام نماد و نشانگری از شخصیت‌های دنیای واقعی هستند.

جمع‌بندی ویژگی‌های مثبت مزرعه حیوانات جورج اورول

طبق نقد و بررسی‌هایی که در تیترهای قبلی پیرامون این کتاب پرطرفدار کردیم، اگر بخواهیم ویژگی‌های مثبت آن را جمع‌بندی کنیم بهتر است بگوییم که بارزترین ویژگی‌های مثبت مزرعه حیوانات جورج اورول شامل موارد مختلفی می‌شود که چند نمونه از آن‌ها عبارت هستند از:

. موضوعیت داستان را می‌توان اساسی‌ترین ویژگی مثبت این کتاب معرفی کرد، فلذا کتاب‌هایی که داستانی از دل واقعیت جامعه دارند و نشانگر اتفاقات واقعی هستند همواره از جذابیت بالایی برخوردار می‌باشند.

. شخصیت‌پردازی جذاب و متنوع داستان، ویژگی مثبت دیگری است که نمی‌توان منکر آن شد. این داستان شامل شخصیت‌های کاملاً واقع گرایانه ای است که نه‌تنها در دوران نوشتن کتاب بلکه در هر وقت و دورانی شاهد مثال‌های بارزی از آن‌ها هستیم.

. ساختار ادبی، نحوه نگارش و نوشتن کتاب را نیز می‌توان ویژگی دیگری دانست، لذا مطلوبیت ساختار ادبی است که منجر می‌شود موضوع داستان چشمگیر شود.

. و ...

در آخر لازم است بگوییم مزرعه حیوانات جورج اورول کتابی است که به هیچ وجه نباید خواندن آن را از دست دهید، زیرا بدون شک برایتان تجربه‌ی بسیار خوبی در کتاب خوانی خواهد بود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جورج اورول ی حیوانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۷۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان

 به گزارش خبر گزاری صداو سیمای استان لرستان؛گردهمایی کارشناسان،کشاورزان و مدیران جهاد کشاورزی لرستان در گرامیداشت روز مزرعه دانه های روغنی در روستای الماس آباد سلسله برگزار شد .
 روز مزرعه آسان ترین روش برای انتقال دانش فنی و تجربه کشاورزان پیشرو است .
امسال در شهرستان سلسله یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی به کشت کلزا اختص اص یافته که 25 درصد کل سطح زیر کشت دانه های روغنی استان است .
۶ هزار هکتار دانه روغتی در استان  کشت شده ۳ هزار و ۵۰۰ کلزا کشت شده است.میانگین برداشت کلزا در استان و کشور سه تا سه و نیم تن است. 
 کارشناسان جهاد کشاورزی لرستان یش بینی می‌کنند امسال ۸ هرار تن انواع  دانه‌های روغنی در استان برداشت شود که هزار تن بیشتر از سال گذشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • «مصلای تهران» یا «شهرآفتاب» داستان یک تلخی بی‌پایان
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • داستان جذاب زندگی یک نوجوان در «جرئت و حقیقت»
  • بهترین فیلم های وسترن با بازی «لی ون کلیف»؛ از Beyond the Law تا The Grand Duel
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان