Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موسسه اوما فیلم، فیلم مستند «ترینیتی» با روایتی از تاریخچه انرژی اتم و فواید و بلایای این ذرات کوچک برای مردم دنیا و همچنین علت نیاز به این انرژی برای مردم جهان عرضه اینترنتی شد.

وقتی قرار شد اولین بمب اتم توسط ارتش ایالات متحده آمریکا منفجر شود، اسم رمز این عملیات «ترینیتی» نام گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در فیلم مستند «ترینیتی» به فواید بهره‌مندی از انرژی هسته‌ای و تنازعات سیاسی و اقتصادیِ شکل‌گرفته حول این مساله پرداخته شده است و هم‌اکنون در سایت‌های آنلاین فیلم نظیر فیلیمو و عماریار در دسترس علاقه‌مندان به سینمای مستند قرار دارد.

پس از آزمایش تی ان تی قرار شد اولین بمب اتم توسط ارتش ایالات متحده آمریکا منفجر شود و اسم رمز این عملیات «ترینیتی» نام گرفت. اسم رمزی که به معنای تثلیث یا همان سه گانه باوری پدر، پسر و روح القدس در اعتقادات مسیحی بود و قرار بود بزرگترین کشتار بشری با نام مسیح آغاز شود. «ترینیتی»، اسم رمز نخستین آزمایش انفجار سلاح هسته‌ای بود. بمباران هسته‌ای هیروشیما و ناکازاکی تنها چند هفته پس از این آزمایش رخ داد.

در مستند «ترینیتی» از سویی به فواید بهره‌مندی از انرژی هسته‌ای و کاربردهای متنوع این صنعت در زمینه‌های مختلف علمی پرداخته می‌شود و از سوی دیگر تنازعات سیاسی و اقتصادیِ شکل‌گرفته حول این مساله مورد توجه قرار می‌گیرد.

فیلم مستند ۲۶ دقیقه‌ای «ترینیتی» به کارگردانی مسعود کارگر و تهیه کنندگی سیدجمال عودسیمین، تهیه شده در موسسه اوما فیلم و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است.

کد خبر 4984321 زهرا منصوری

منبع: مهر

کلیدواژه: مسعود کارگر انرژی هسته ای اکران اینترنتی سازمان هنری رسانه ای اوج سینمای مستند ویروس کرونا فیلم سینمایی تئاتر ایران برنامه تلویزیونی فیلم کوتاه موسیقی ایرانی شبکه یک سیما کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شبکه سه سیما فیلم مستند موسیقی نواحی سریال ایرانی سازمان صداوسیما اسم رمز هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۶۷۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با حضور رافائل گروسی رئیس سازمان انرژی اتمی در ایران اظهار کرد: گروسی در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای سخنرانی می‌کند.

وی افزود: اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای هفته آینده برگزار می‌شود، ۱۸۰ ارائه توسط شرکت کنندگان غیرایرانی خواهد بود که یک اتفاق بزرگ است.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بازرسی‌های آژانس مستمرا در چارچوب پادمان از سایت‌های هسته‌ای ایران در حال انجام است.  همواره در خصوص مسائل پادمانی با آژانس در حال گفت‌وگو و تعامل هستیم.

اسلامی با تأکید بر اینکه از ۴ مکانی که آژانس مشکوک بود ۲ مکان باقیمانده که امیدواریم به زودی حل شود، ادامه داد: از نظر ما بیانیه اسفند ۱۴۰۱ همچنان پابرجاست.

وی ادامه داد: گروسی دیدار‌هایی در ایران دیدار‌هایی خواهد داشت و با بنده هم مذاکراتی انجام خواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: مطمئنیم این گفت‌وگو کمک می‌کند ابهامات بیشتر و بیشتر برطرف شودو بتوانیم در چارچوب پادمان و ان- پی- تی روابط‌مان را با آژانس تقویت کنیم.

اسلامی گفت: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجاز هستند برای بازرسی در ایران حضور داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • پخش فصل جدید «رخ‌ مادر» از امشب
  • «رخ‌ مادر» امروز از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» روی آنتن شبکه افق/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • «رخ‌ مادر» از شبکه افق روی آنتن می‌رود/ روایتی شاعرانه از زندگی مادران شهدا
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • «رافائل گروسی» به ایران سفر می کند
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • چرا هنوز با موجودات فضایی ارتباط برقرار نکرده‌ایم؟
  • خورشید: ساختار و چرخه حیات تنها ستاره منظومه شمسی